Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Anden2533
#241593
Hej med brugere :)

Står og skal ha nyt tv som forsikringen gir mig da mit gamle panasonic TX55AS650E er gået i stykker :(

og er så bliven kontaktet af elgiganten at de ville tilbyde mig et http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... 5xd8505bae

Men ved ikke helt for de sagde at jeg kunne kig på deres side og så evt komme med et mod bud :)

Hvad tænker i man skal gå efter?
har selv kigged lidt på
Samsung 55" 4K UHD Smart TV UE55KS7005
Panasonic 55'' 3D Smart 4K LED-TV TX-55CXC725
LG 55" 3D Smart LED-TV 55UF860V

Tvet bliver mest brugt til action film og youtube (musikvideo) og så til ps4 en gang i mellem :)

På forhånd tak
Af PeterD
#241611
polski12 skrev:Samsung....
..

Ok,så langt tror jeg godt de fleste kan være med :D

Og så de næste spørgsmål for ligesom at komme lidt videre end dit brugbare svar, fanboy...

På grund af prisen?
På grund af markedsføringen?
På grund af holdbarheden?
På grund af kvaliteten?
På grund af god byttegaranti?
På grund af de skal nå deres salgstal i Europa?

Fortsæt selv listen... :)

Der har været lidt med nogle løse bagpaneler på nogle KS7005

En tråd om UF860 og KS7005:

http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... =2&t=35743

Så du har 7800 kr at gøre godt med i Elgiganten og skal vælge en 55" skærm til det beløb?

Det er alle sammen gode skærme, så vælg den skærm hvor du får mest rabat hos Elgiganten..Samsung?

Panasonic gider de ikke sælge..CXC725 er i restsalg til 8000 kr men kun 2 steder, og det er sgu' for meget bøvl, nu når de hellere vil sælge dig et LG eller Samsung..og Sony ikke med i ræset selvom du sparer 3000 kr på et 55" X8505B

https://www.avforums.com/review/sony-x8 ... view.10556

LG:..Tja..

Ikke helt oppe og ringe:
http://www.lydogbillede.dk/test/tv/stor ... -55uf860v/

Den minder meget om UF850 (som ikke har udvidet farverum som UF860).

UF850 er her i test:
http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1430731326

Nu har du lidt at vælge imellem og selv danne dig et indtryk, i stedet for folk der kun skriver 1 ord som kommentar..

Syntes ellers Samsung får nok reklame i medierne, men nu er det også begyndt herinde på forumet.. O_O
Af Phillip Bing
#241638
Hej Anden2433.

Som jeg kan forstå på dig vil du meget gerne have en 55 skærm. Udvalget er ikke det store i kvalitets skærme til den pris som du har fået til rådighed og som PeterD skriver ovenover, dog ville du kunne få en helt fin mellemklasse skærm for de penge. så det ville nok bare være smartest at prøve med den skærm som Elgiganten vil give mest i rabat på. Jeg kan godt afsløre at det nok ikke bliver Samsungen. Jeg synes selv at tv'et som du er blevet tilbudt er et helt fint tilbud, hvis der skulle være en anden som er en mulighed så skulle de være 55pus6501, som ligger en smule højere i pris end det nuværende tv, men som egentlig har de samme Hz, den samme betragtningsvinkel og som også har android smart tv (den har dog en federe fjernbethening hvor der er keyboard på bagsiden (det eneste negative ved dette er at den er infrarød, men det er stadig nemmere at bruge end standard sony fjernbetjeningen) samt den også har ambilight, hvis du kan lide dette). Mvh. Phillip Bing (radio/tv sælger elgiganten herlev)
Af Grandahl
#241641
Sig mig lige engang phillip bing, er du Elgiganten ansat og vejleder folk omkring tv her på FP, jeg synes det er miskrediterende ?

PeterD, det Sony tv x8505b er et 2014 tv, lad nu være med at blande de gamle tv ind i forslag, det er ikke første gang du gør det.

Personligt ville jeg vælge et tv med VA panel og ikke IPS panel, billedkvaliteten på IPS paneler er ganske ikke enkelt ikke gode nok, de mangler kontrast og et acceptabelt sortniveau.. det ville diskvalifificere xd 8505 og den LG du også har i spil..

Jeg ville pege på Samsung 7005
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#241643
Peter: Nu må du altså få opdateret den liste over reviews du åbenbart har liggende et sted i støvet og få fjernet links til anmeldelser, som ikke er nye modeller! Som Grandahl skriver, så er det STADIG X8505B du linker til, som er 2 år gammelt - det er vel 4. gang du hiver den op af hatten nu. Det hjælper ikke trådstarter en dyt.

Jeg er enig i, at KS7005 pt. giver mest value for money. Hvor har du overhovedet fundet Pana-modellen på listen - den er fra 2015?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#241676
Jeg gider simpelthen ikke læse flere af jeres mudderkastnings-indlæg. Jeg har slettet de sidste tre indlæg her i tråden og kommer der et nyt, så får vedkommende en pause.
Af Phillip Bing
#241703
Grandahl skrev:Sig mig lige engang phillip bing, er du Elgiganten ansat og vejleder folk omkring tv her på FP, jeg synes det er miskrediterende ?

PeterD, det Sony tv x8505b er et 2014 tv, lad nu være med at blande de gamle tv ind i forslag, det er ikke første gang du gør det.

Personligt ville jeg vælge et tv med VA panel og ikke IPS panel, billedkvaliteten på IPS paneler er ganske ikke enkelt ikke gode nok, de mangler kontrast og et acceptabelt sortniveau.. det ville diskvalifificere xd 8505 og den LG du også har i spil..

Jeg ville pege på Samsung 7005
Hej Grandahl, jeg kan godt se at det kan se misvisende ud, men jeg skriver ikke inde på denne site af arbejdsmæssige grunde. Dette er udelukkende en fritidsinteresse (som jeg tilfældigvis også arbejder med) og jeg ønsker alle at det får det bedste ud af deres køb. Det er på ingen måde for at fremme noget salg, men kun for at dele min egen erfaring. Hvis folk ikke mener at det er tilpassende, må de ignorere mine indvendinger, for jeg skriver ikke her for min egen skyld men for at hjælpe andre.

Mvh. Phillip Bing
Radio/TV sælger Elgiganten Herlev
Af Anden2533
#241750
Tak for hjælpen :)

det bliv det Sony 55'' LED Smart TV KD-55XD8505BAE

Det var det eneste som de lige kunne tilbyde mig for panasonic hvade de kun en demo model tilbage
og de andre var hvis en tand for dyre og når det var en forsrikings sag måtte jeg ikke selv smide penge oveni :)

Men forhold til det jeg hvade før skal jeg hvis ikke brokke mig :)
hvade et Panasonic TV TX-55AS650E som jeg gad 6999 for den 21-04-2015

tvet kommer på onsdag så må vi se om det er noget som virker :)
Af Grandahl
#241752
Måtte du ikke selv smide penge i, det er første gang jeg hører om dette.. har selv prøvet med et komfur og en bærbar.. begge gange fik jeg et beløb og kunne selv beslutte hvad jeg ville derudfra.
Af PeterD
#241767
Anden2533 skrev:Tak for hjælpen :)

det bliv det Sony 55'' LED Smart TV KD-55XD8505BAE

Det var det eneste som de lige kunne tilbyde mig for panasonic hvade de kun en demo model tilbage
og de andre var hvis en tand for dyre og når det var en forsrikings sag måtte jeg ikke selv smide penge oveni :)

Men forhold til det jeg hvade før skal jeg hvis ikke brokke mig :)
hvade et Panasonic TV TX-55AS650E som jeg gad 6999 for den 21-04-2015

tvet kommer på onsdag så må vi se om det er noget som virker :)
Er dette

http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1285931399

Sammen med dette

http://www.rtings.com/tv/reviews/sony/x850d/settings

Noget der kan bruges når det er hjemme?
Af jørgen.jacobsen
#258269
er der nogen der har styr på fladskærme (indmad)?
Nogen der ved om et Panasonic TC-P50ST60 SC Board TZTNP02UJUU (TNPA5764AB) -det nye SC board jeg kigger på.
Virker som et TX-P50ST60Y SC Board (TNPA5764)? -mit nuværende SC board.
De ligger meget op af hinanden.. ved bare ikke om de kan yde det samme og det rigtige. :)