Debat om digitale tv-kanaler, HDTV og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signaler

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af mbm
#239162
Jeg er privat grundejer så Stofa er ikke muligt uden fiber.
Jeg ved TDC opgraderer kabel nettet til 1Gigabit så båndbredde burde der være nok af?
Af Turbo
#239165
Ja, det er vi da også her.

I har vel en ant. forening måske under jeres grundejer forening?

I har vel ikke alle sammen hver jeres parabol/ant. på taget - hvis, så må det da ligne en urskov af tørrestativer på tagene i Hillerød ;)
Af mbm
#239167
Turbo skrev:Ja, det er vi da også her.

I har vel en ant. forening måske under jeres grundejer forening?

I har vel ikke alle sammen hver jeres parabol/ant. på taget - hvis, så må det da ligne en urskov af tørrestativer på tagene i Hillerød ;)
Nej ingen antenneforening.. troede det kun var noget man havde i boligforeninger.
jo vi sætter det grej op vi selv ønsker..
vi har valgt kabel-TV.. og har desværre ikke mulighed for fiber.
Men jeg tænker bare at med de hastigheder der tilbydes på kabel-nettet... altså op til 1000 gigabit.. så burde det da ikke være båndbredde..
Altså trækker stofas samlede tv- og internet pakker mere end 1 gigabit ?
Af Turbo
#239170
Måske I skulle tænke på at få lavet den lokal plan om der oppe i Hillerød så den urskov kan komme væk, hehe ;)

Nej, men når man sætter ca. 2800 husstande til at deles om en ½ 1 Gbit forbindelse, så giver det vel sig selv, at det kan man ikke når man samtidige sælger 120/20 Mbit - hvad nu hvis alle 2800 husstande havde købt sådan en forbindelse, så havde vi vel fået 1% af det vi betalt for. Det kunne ikke bruges til noget som helst, derfor røg de hurtigt ud igen.

Når I er hver jeres private kunder hos YouSee, betaler I også meget mere end hvis I var sammen i en ant. forening.

Vi betaler ca. 1.000,- pr. år til YouSee for grundpakken og abonnement til ant. foreningen (460,- til YouSee og resten til ant. foreningen). 300/60 Mbit betaler vi 349,- for pr. md. Resten af priserne er de samme som du kan se på YouSee's HP.

EDIT: Vi betaler ikke for tekniker besøg, det er med i vores aftale med YouSee - det er bare ikke ret tit kundeservice kan finde ud af det, så det har vi tit en del ballade over.
Af mbm
#239175
hhmm forstår ikke lige hvad du mener.. men jeg har ingen problemer med at få den båndbredde jeg betaler for..
Aner ikke hvor mange jeg deler med. I princippet også ligeglad.
Af Turbo
#239176
Altså trækker stofas samlede tv- og internet pakker mere end 1 gigabit ?

Svar:
Nej.
Men når man sætter ca. 2800 husstande til at deles om en ½ 1 Gbit forbindelse, så giver det vel sig selv, at det kan man ikke når man samtidige sælger 120/20 Mbit - hvad nu hvis alle 2800 husstande havde købt sådan en forbindelse, så havde vi vel fået 1% af det vi betalt for. Det kunne ikke bruges til noget som helst, derfor røg de hurtigt ud igen.


Håber det hjalp :)
Af mbm
#239177
altså mener du jeg p.t. deler en 500 mbit forbindelse med 2800 hustande?
så når jeg har en 300 mbit linje, så er der kun 200 mbit tilbage til de restende 2799 hustande?
Af Turbo
#239178
Nøje hvor vi taler forbi hinanden, hehe.

Ant. foreningen her er der ca. 2800 husstande tilsluttet.

Hvem, hvad og hvor det er i Hillirød ved jeg intet om, kun det du skriver.

Er det ved at give mening nu, hehe? :)
Senest rettet af Turbo 8. okt 2016, 04:19, rettet i alt 1 gang.
Af mbm
#239180
tror måske jeg har blandet stofa og waoo sammen :)

tænkte jeg gerne ville have waoo.. men de er kun på fiber-nettet. desværre. tænkte bare hvorfor de ikke kun tilbyde deres pakker på kabel-nettet også.
Af Turbo
#239183
Det har du nok, hehe ;)

Jeg har skrevet det før men nu kommer den igen.
For ca. 10 år siden tilbød EL-selskabet her at lægge fiber ind - det ville koste 3.500,- at få lagt ind + et månedlig fiber abonnement + abonnement til en udbyder f.eks. Waoo TV og Internet - det er nok ikke blevet billigere i dag.

EDIT: Ja, Waoo kunne hvis de vil, nemt tilbyde deres TV pakker via Internettet da det er IPTV i forvejen - hvorfor de ikke gør det, er nok fordi hvis folk oplever pakke tab på deres Internet som går ud over TV'et, vil de jo ringe til Waoo som så intet kan gøre ved det.
Senest rettet af Turbo 7. okt 2016, 14:33, rettet i alt 3 gange.
Af mbm
#239184
nej men det er præcis min pointe... for 10 år siden lød det jo at vi slet ikke kunne benytte kobber eller coax i fremtiden.. pga for lille båndbredde.
Men med de hastigheder (1 gibabit) TDC/yousee nu tilbyder via coax så er der vel ikke nogen grund til at hoppe på fiber?
hvis så bare alle udbydere kunne benytte coaxen.. her tænker jeg så på waoo.
Af bentpetersson
#239255
Jeg har Stofa HD både på fibernet og med internet på fiber. Jeg har derfor ingen boks.
Jeg har søgt efter Viasat UHD kanalen på mit TV, men finder kun enkelte Viasat sportskanaler, som ikke er åbne.

Er det lykkedes for nogle af jer, der har det samme som jeg, at finde den omtalte kanal samt se noget derfra?
Gode råd søges. Tak .
Senest rettet af bentpetersson 10. okt 2016, 07:58, rettet i alt 1 gang.
Af horndrup
#239256
Det er ekstrakanalen som viser Viasat UHD. Kanal 13 ved mig.