Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#238604
Er det den ekstra udgift værd at købe et Ks9005??? Jeg kan simpelthen ikke finde nogen direkte sammenligning og det virker ikke som særlig meget ekstra man får for pengene med KS9005... Hvad siger i?

I øvrigt; på mit meget gamle Sony TV skal jeg bruge game mode på visse typer inputs (specielt fra min Shield Tablet) for at der ikke er random Micro stutteri (eller, bevægelserne hakker en gang imellem) det har noget at gøre med hvilken mhz min tablet kan outputte til HDMI, og jeg mener det kun kunne køre 50hz, hvilket mit gamle tv ikke kunne vise flydende i andet end game mode. Måske det samme med nyere tv?
#238621
Har netop hentet et 49KS8005 i Hi-fi Klubben. Det første røg retur, da det havde en række af pixel fejl. Det nye, Jeg har hentet, har 1 pixel fejl, der primært lyser rødt. Den kan kun ses helt tæt på, da det er en ud af ca. 8 mio. Men bør man acceptere pixel fejl på et fjernsyn på det niveau og så i 2016?
#238943
Torben Rasmussen skrev:Nej, det du beskriver er judder. Micro-støtter forekommer tilfældigt og har karakteristika af, at processoren i TVet ikke kan følge med og lige stopper en enkelt frame, så du får et kort hak i billedet.
Så "judder" & "stutter" er næsten det samme dvs. en form for hak el. ryk i billedet om man vil?
#239337
Hej

Hvordan er sortniveauet på Samsung KS8005 kontra Sony XD9305? Testen her på siden viser en minimal forskel hhv. Samsung 0.034 cd/m2 - Sony 0.036 cd/m2.

Derimod, test på andre internet sider viser, at det er bedre på Sony og omvendt.

Hvad siger Rasmus og Torben? :)
Kunne i se en synlig forskel?
#239340
Det kommer mest af alt an på hvordan man måler sortniveauet. Hvis man måler f.eks. på en alt for stor sort flade på skærmen, så sænker tv'et bare bagbelysningen og så går sort ned i meget dybe niveauer. Det er dog ret teoretisk, da man som seer jo sjældent sidder og kigger på en helt sort skærm. Derfor bruger vi den såkaldte ANSI-kontrastmåling. Det er et slags skatbræt af sorte og hvide felter, som sørger for, at tv'et ikke udfører tricks, som påvirker målingerne.

Med ANSI-målingen er de to skærme nogenlunde ens, da zonerne på XD93 ikke er små nok (og antallet for lavt) til at blive dæmpet individuelt. I visse billedsituationer, hvor f.eks. en stor portion af billedet er sort, vil XD93 nok trække lidt fra KS8005 (fordi den bruger kant-LED).

Eller sagt på en anden måde. Ikke store forskelle i praksis :)
Vedhæftede filer
Ansi-2.jpg
Ansi-2.jpg (29.89 KiB) Vist 1671 gange
#239344
Tak for dit svar, Rasmus.

Det giver rigtig god mening.

Jeg er rigtig godt tilfreds med KS8005. Jeg har dog ombyttet den til en ny KS8005, da den gamle viste tegn på Vertical banding. Der var en tydelig hvid streg i midten i skærmen, som jeg opdagede under fodbold udsendelser. Den nye jeg har fået, er heldigvis fri for dette.

Jeg har dog stadigvæk Sony XD9305 i overvejelserne, da Micro stutter stadig forekommer på Samsung, dog ikke så ofte som nogen har givet til udtryk.

Overall, det som holder mig fast på KS8005 er Tiezen menuen, brugervenligheden, hurtigt opstart, udmærket billedkvalitet, homogent lys, lyden, prisen og en række andre ting.

Sony kan ikke ligefrem vinde på de ovenstående punkter (måske nogle få), men deres Motion handling er generelt bedre, samt farverne er mere varme og sikkert sort niveauet bedre (som du nævner), hvilket sammenlagt alligevel sætter mig i dilemma om jeg skal beholde KS8005 eller overgive mig til Sony XD9305.

Har du et godt råd til ovenstående? :) :)
#239679
Efter tre forsøg endte jeg med at returnere mit 49KS8005. Alle tre havde markante pixelfejl (røde, døde og nogle, der ved sort skærm ikke kunne lukke af. Hertil kom en klar lys plet nederst på skærmen lige over SAMSUNG mærket ved lyse billeder. Og senest var det tredje begyndt at lave en lysende bue nederst i billedet også ved lyse billeder. Buen forsvandt dog, hvis man kort skiftede kanal.
Jeg tjekkede tilfældigvis et 4. i en butik og kunne konstatere både pixelfejl og den lysende plet på det også.
Mine tre fjernsyn var fra produktions-serien TXXE (jeg ved ikke med det 4. i butikken). Rigtigt ærgeligt da fjernsynet ellers står flot med flotte farver og en ret flot gengivelse af sort.
Med et prisskilt på knap 10.000 er de fejl ikke acceptable. Og det undrer mig at de er sluppet igennem SAMSUNGs egen kvalitetskontrol.
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10