Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#231919
Glæder mig til at se jeres test.

Men kommer til at tænke på en ting... når I modtager tv til test, har I så på fornemmelsen at I får et særligt udvalgt eksemplart tilsendt? Altså om LG i det her tilfælde har fundet en skærm med minimal banding/tint osv....? I må vel kunne se, om det er et helt nyt tv fx eller det har været åbnet.
#231921
Nej. Vores er helt nyt. Men det er ikke pakket ind i den normale kasse, som du får udleveret hos El-Giganten, så den er plukket til formålet. Om det så er udvalgt på baggrund af et godt panel er svært at sige, men det er i hvert fald eksemplarer, som er tjekket på forhånd, så man ved at de virker.m Den er ankommet direkte fra fabrikken i en flightcase i fredags, hvor man så lige har taget pap-kassen ud indeni. Det samme var tilfældet med EC930 i sin tid.

EG960 var dog brugt da vi fik 65"-modellen, men det skyldtes, at den første vi fik jo var defekt og de måtte lede efter en substitut. På nogle af de andre TV vi modtager har de været ude på en runde inden, men vi ligger ret lunt i svinget og får ofte lov at teste som de første herhjemme. Da vi ikke kan tage ALT ind på én gang, så må der dog nødvendigvis være nogle modeller, som vi ikke når at få fat på som de første, så jo længere hen på året vi kommer, des større er risikoen for, at TV'et har været leget med før.

Men når vi så har haft det, så er der jo andre der skal teste på samme eksemplar. Der er kun 2 E6'ere her i Norden og vi har den ene. Den anden gætter jeg på stadig er i Sverige.
#231928
I min bedømmelse af LG EF950V skriver jeg også om det - foden er der 6 skrue huler men kun 5 skruer med - så jeg måtte i gang med at finde en skrue i den rigtige størrelse (når der er 6 skrue huler så skal der også 6 skruer i og ikke kun 5, hehe).