Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#238035
YouSee siger, at de har løst problemet med det for høje strømforbrug:
http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?suba ... 1473150614

MEN - det viser sig så...

Recordere har eftermålt boksen. Der er to indstillinger i menuen: "Normal" og "Høj". Boksen er fra standard indstillet til "Normal".

“Normal”
Ingen optagelser: 11,8 watt
Optagelser igang: 12,8 – 14,2 watt

“Høj”
Ingen optagelser: 0,3 watt
Optagelser igang: 12,8 – 14,2 watt
Kilde: http://www.recordere.dk/2016/0...

På "Normal" går boksen altså stadig ikke i dvale, men YouSee har presset effektforbruget 0,2W under EU's grænse på 12W.

Det vil sige, at man som bruger af boksen minimum skal regne med at betale: 230 kr. årligt pr. boks (11,8W 24 timer i døgnet til 2,2 Kwh-pris). Mere hvis man bruger boksen (hvilket man nok gør).

Ja, jeg ved sku efterhånden ikke rigtig hvad man skal sige...
Af BrianH
#238045
Det er underligt, at den skal bruge så meget strøm.
Gør et TV egentlig også det, hvis det står indstillet til at optage på en harddisk?

YouSee arbejder i øvrigt med en ny NPVR boks (network personal video recorder) som optager i skyen. Der blev ikke sagt hvilken sky, men boksen vi så være uden harddisk.
Men betyder det noget for standby-forbruget?
Men det vil være smart, at man så kan se det man har optaget hvor som helst der er internet.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#238070
Jeg har ikke målt alle tv-skærme, som jeg har haft inde til test, men tv-skærme med UBS-harddisk står ofte at stå i 10-30 min. efter de er slukket i en slags pre-standby. Derefter går de i dyb standby. Nogle af dem har "quick start", "wake-on-LAN" og "Cast Ready"-funktioner, som medfører, at de aldrig går i den laveste standby-fase.

Det er lidt forskelligt hvor meget de trækker i disse andre standby-faser, men hvis de ikke kan gå i rigtig standby, så kommer de - modsat YouSee-boksen - ikke på markedet. Sådan er det. Kravene fra EU var en af årsagerne til at plasma-tv nåede en blind vej.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#238084
BrianH skrev:YouSee arbejder i øvrigt med en ny NPVR boks (network personal video recorder) som optager i skyen. Der blev ikke sagt hvilken sky, men boksen vi så være uden harddisk.
Men betyder det noget for standby-forbruget?
Men det vil være smart, at man så kan se det man har optaget hvor som helst der er internet.
Hvis den bruger Cloud PVR (som de kalder det i USA), så burde det vel ikke påvirke standby? Altså jeg mener; den "optager" ikke rigtig. Som bruger indikerer man, hvilke tv-programmer man vil have adgang i længere tid i skyen. Man må formode, at alle tv-programmerne ligger der allerede (i 1 version til alle seere i stedet for 1 version til hver seer). I praksis reelt bare en streamingtjeneste bygget ovenpå tv-kanalerne.
Af BrianH
#238100
De kaldte det NPVR under præsentationen.
Det vil altså sige at når man "optager" på den måde, så er det ikke sådan at man har en virtuel disk som man optager på, men at man bare fastholder adgang til at streame en udsendelse i en længere periode?

Vil Yousee så ikke i princippet skulle gemme alle udsendelser fra alle kanaler i evig tid?
Af lunddal
#238101
Da YouSee allerede i dag optager de fleste kanaler, så ville det være nærliggende at give adgang til de optagelser.

Reelt kan de godt blive kopieret til en virtuel disk, hvor du kan styre, hvornår optagelser slettes.

Med deduplikation fylder det ikke ekstra at have samme udsendelse liggende hos 1.000 forskellige kunder, men plads frigives først, når den sidste kunde sletter den optagelse.
Af IbOlesen
#238940
Glemte Flatpanels.dk ikke lige at beskrive, at vi stadig har en ny boks der rent faktisk ikke er "færdigudviklet"?

Der er på nogle tekstede programmer ikke nogen understekster og der er ikke TEXT-TV, som efterhånden anvendes mere og mere, for bla. at kunne sætte danske undertekster på danske udsendelser/de nye danske film med dårlig lyd osv.
Af mich61
#239533
Her i midten af oktober kan Yousee boksen stadig ikke vise Cmore film og serier i HD. Heller ikke via airplay og Chromecast via Yousee Appen.

I slutningen af 2016, en skændsel, at "Danmarks største underholdningsunivers" ikke kan levere et ordentligt billede
Af mich61
#240307
Ja, det tager ca 40 - 45 sekunder at komme på internettet, men TV er klart.

Det er kun TV Guiden der først kommer efterfølgende. Men det er ikke noget problem for mig. Man kan dog ikke starte en optagelse, heller ikke på selve kanalen, før den har internet.

Har kørt dyb dvale lige siden den kom. Jeg har heller ikke oplevet, at jeg skulle genstarte, for at den kom på nettet, efter den har været i dvale
Af mich61
#240334
det nye tekst tv har mangler

1. Teksten er for utydelig og ligesom "tværet" ud
2. Tekst TV kan ikke aktiveres på optagelser af udsendelser, Hvis man ser en optaget DK film eller serie, så kan man ikke slå undertekster til, hverken på DR og TV2´s kanaler eller nabolands TV. Så skal man se udsendelsen live
3. Man kan ikke slå teksten på dobbelt størrelse til ved endnu et tryk på tasten
4. Man kan ikke se teksten samtidig med udsendelsen i baggrunden ved endnu et tryk på tasten