Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#237899
At billedet er grynet har intet med skærmen at gøre, det er materialet, hvis det er lort der kommer ind er det også lort der kommer ud. Der er meget stor forskel på kvaliteten af 4K materialet på Netflix, så spørgsmålet er hvad i testede med og om det nu også var i 4K? det kan i teste ved at trykke på info tasten. Det med hakken lyder meget som om auto motion er indstillet forkert, alt skal være slået fra, dog kan man sætte slørreduktion til 10 hvis man skal se sport eller andet med megen bevægelse.

Bemærk også at når HDR bliver slået til på skærmen ved HDR materiale, skal du igen ind og slå alle de dynamiske kredsløb fra, for ellers vil billedet netop hakke.
#237906
Det var enten Marco Polo eller Black Sail, er ret sikker på der stod 4K :), de skulle få flere UHD BlueRay afspillere ind i næste uge så der kunne jeg komme tilbage og se det igen med bedre materiale, så vil da lige give det en chance mere :)
#237966
Hej, jeg har et KS8005, og er egentlig meget tilfreds, men har én udfordring, der driller en kende. Når jeg har optaget noget til USB Disk, og vil afspille det, så kommer playback controls frem i toppen af tv'et ca hver 10. sekund!.... Det bliver man simpelthen bims af at se på... Tv'et er opdateret til seneste fw version 1125.1. Er der nogen der oplever det samme eller har en ide til løsning?

Pft.
#237990
Torben Rasmussen skrev:Man kan tweake både KS8 og XD93 så de leverer samme flydende billede. Jeg har haft begge modeller hjemme lige efter hinanden og de performer ret ens.
Hej Torben

Du skriver "flydende billede" . Vil det sige, at Samsung kan tweakes, så Micro judder ikke forekommer?

Jeg venter på, at få leveret Samsung KS8000 i næste uge, men jeg er kommet rigtig meget i tvivl om jeg skal annullere ordren og bestille en Sony XD9305. Jeg har set begge tv i Hifiklubben i deres udstillingseum, og jeg synes, at billedet er fantastisk på dem begge. Måske en smule varmere på XD93 kontra KS8000 som virker lidt skarpere.

Jeg har også oplevet, at billedet bliver lyst op omkring underteksterne på Sony. Dette har jeg ikke konstateret på Samsung.
#237996
Jeg fik ikke testet skærmen med spil-tilstand aktiveret under normale forhold (kun imens jeg målte input-lag), men folk skriver, at det kan afhjælpe problemet. Micro-stutter er dog ikke judder. Det er noget der forekommer random, så jeg mener ikke det går ind under helt samme problemstilling som man normalt tænker på, når der diskuteres "flydende billeder".

XD93 vil lyse op hvis du bruger lokal dimming på andet end "Off".
#237997
Kan micro stutter have noget at gøre med det signal, som skærmen bliver fodret med? Jeg har læst om flere, hvor det kun er et problem med 1080i signaler og ikke 1080p. Dette er primært i England. Der findes vel ikke kanaler i DK, der sender i 1080p endnu, vel?
#237999
KimHansenDK skrev:Kan micro stutter have noget at gøre med det signal, som skærmen bliver fodret med? Jeg har læst om flere, hvor det kun er et problem med 1080i signaler og ikke 1080p. Dette er primært i England. Der findes vel ikke kanaler i DK, der sender i 1080p endnu, vel?
Ja, helt klart. På dårlige signaler vil det optræde oftere.
#238000
Usikker på om jeg forstår dette. Micro Stutter og flytende bilde problemer. Er dette særegent for samtlige KS modeller? og var JS modellene bedre?

Så vidt jeg har forstått er KS modellene, særlig KS9505, et vesentlig steg opp fra JS modellene. Tenker da særlig på fargegjengivelse, kontrast, lysstyrke og at bilde er bedre når du ser det fra siden. I tillegg har man moth eye.
#238596
Jeg er ret sikker på jeg vil blive pissed over micro-stuttering.

Jeg skal skifte fra et gammelt 2009 samsung (B-series). Dengang talte man om en "halo-effekt" omkring en fodbold i bevægelse, omkring et hoved i bevægelse (panorering) og det har min da også.

- Men hvad er micro-stuttering helt Præcist?

For det lyder til at det ikke er relateret til motion-interpolation ved bevægelse i billedet?

Er der nogen der kender til reviews med målinger af den opløsning fjernsynet performer med ved bevægelser? (Ikke det samme som micro-stuttering, men for at vide det).
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10