Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af revorge
#236869
Er der noget du kan anbefale som test? Jeg har nemlig lidt svært ved at se det på mit 55B6. Det er primært det at jeg er i tvivl om hvor godt billedet er der har sat gang i mine undersøgelser. Man kan hurtigt begynde at tvivle på om alt er i orden hele vejen fra Netflix og til mit fjernsyn. Der er jo flere ting der kan være galt som forhindrer en i at få en ordentlig stream. Man skulle jo tro at de 35 mbit mit TV kan fange over WIFI her i stuen burde være nok, når nu Netflix anbefaler mindst 25 mbit, men jeg er stadig ikke 100 % sikker på om mit TV viser bedst mulige kvalitet :)


Nej, har ikke noget bestemt at anbefale. Men har selv set et afsnit af Better Call Saul via min Chromecast hvor jeg ved den maks streamer i 1080p og derefter et andet afsnit af serien direkte igennem tv'et... Der synes jeg det var rimeligt tydeligt at kvalitet helt klart var forbedret ved de 4k gennem tv'et. Køre selv kablet forbindelse til tv og har 500mbit internet, så kan ikke rigtigt kommentere i forhold til wifi....
Af absalon
#236892
Jeg har selv bestilt og afhentet to af selvsamme beslag. Fik dem til 30kr helt uden problemer.

Jeg har endnu ikke fået prøvet at montere et af dem, men det virker umiddelbart som et lækkert produkt. :)
Af duskern
#236917
revorge skrev:
Er der noget du kan anbefale som test? Jeg har nemlig lidt svært ved at se det på mit 55B6. Det er primært det at jeg er i tvivl om hvor godt billedet er der har sat gang i mine undersøgelser. Man kan hurtigt begynde at tvivle på om alt er i orden hele vejen fra Netflix og til mit fjernsyn. Der er jo flere ting der kan være galt som forhindrer en i at få en ordentlig stream. Man skulle jo tro at de 35 mbit mit TV kan fange over WIFI her i stuen burde være nok, når nu Netflix anbefaler mindst 25 mbit, men jeg er stadig ikke 100 % sikker på om mit TV viser bedst mulige kvalitet :)


Nej, har ikke noget bestemt at anbefale. Men har selv set et afsnit af Better Call Saul via min Chromecast hvor jeg ved den maks streamer i 1080p og derefter et andet afsnit af serien direkte igennem tv'et... Der synes jeg det var rimeligt tydeligt at kvalitet helt klart var forbedret ved de 4k gennem tv'et. Køre selv kablet forbindelse til tv og har 500mbit internet, så kan ikke rigtigt kommentere i forhold til wifi....
Super god ide at stream fra chromecast og så igennem TV'ets app! Det skal jeg lige have testet.
Af marjoh
#236921
Hmm !:( Bestilte B6 i onsdags fra Bilka med levering i dag. Så sender de en bekræftelsesmail i dag og ændrer leveringen til Mandag. Ikke tilfreds, havde glædet mig til weekend og test. ØV!
Af duskern
#236922
marjoh skrev:Hmm !:( Bestilte B6 i onsdags fra Bilka med levering i dag. Så sender de en bekræftelsesmail i dag og ændrer leveringen til Mandag. Ikke tilfreds, havde glædet mig til weekend og test. ØV!
Nedtur. Kan jeg sgu godt forstå /:
Af duskern
#236945
Hvis man nu snakker om almindeligt kabel TV, hvilken billedkvalitet kan man så få det i?

Mit tidligere TV var ret gammelt, så vi har ikke kunnet se HD tv før nu.
Af duskern
#236951
revorge skrev:De fleste tv kanaler i kabelnettet (og i det hele taget) udsendes typisk i 720p.
Det er også det de fleste kanaler vi har er. Ville bare være sikker på at jeg ikke gik glip af en bedre billedkvalitet på en eller anden måde :)
Af revorge
#236976
duskern skrev:
revorge skrev:De fleste tv kanaler i kabelnettet (og i det hele taget) udsendes typisk i 720p.
Det er også det de fleste kanaler vi har er. Ville bare være sikker på at jeg ikke gik glip af en bedre billedkvalitet på en eller anden måde :)
Skal forøvrigt næsten lige tilføjes, at selvom opløsningen oftest er den samme udbyderne i mellem. Så kan bitraten tilgengæld variere en del og den betyder typisk mindst ligeså meget for billedkvaliteten (hvis ikke mere), end opløsningen gør.

Har ikke lige kunnet finde nogen nyere opgørelser over de forskellige udbyderes nuværende bitrate, men det plejer gerne at være: Sattelit (Fx. Canal Digital) / Fiber (Fx. Waoo) -> Kabelnet (Fx. YouSee) -> Terrestrial (Fx. Boxer) i nævnte rækkefølge, hvad størrelsen på bitraten angår...
Af revorge
#236982
duskern skrev:Jeg har waoo kabel tv så mon ikke det er ganske ok?
Det vil jeg mene. Har selv Waoo og er i hvert fald ganske udmærket tilfreds med kvaliteten.
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13