Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af mich61
#234258
Turbo skrev:Sorry, nu kommer vi lidt langt væk fra YouSee boksen, håber det går :)

Jeg kunne godt forstille mig at det kan give forretningerne eller producenterne nogle juridiske problemer.

Jeg er som forbruger og køber IKKE blevet oplyst at tuneren muligvis ikke kan modtage signaler over 1080i - det fremgår heller ikke af de papirer jeg har fået med. Det fremgår heller ikke på producentens HP (info om TV'et).

Der står heller ikke noget om at 4k materiale skal ind igennem HDMI eller USB for at det kan ses.

Så jeg er i min gode ret til at forvente som en selvfølgelighed at mit TV's tuner kan modtage 4k signaler.
Dette ligner MPEG2 / MPEG4 DVB-T1 / DVBT-2 problematikken
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#234261
Ja, desværre ser det ikke ud som om, at branchen har lært særlig meget af MPEG4-sagen. Det var for et par år siden utrolig vanskeligt at få producenterne til at oplyse om skærmene havde HEVC. I dag er det utroligt vanskeligt at få dem til at oplyse om VP9. Jeg forstår ikke, hvorfor de tør bevæge sig ud af den sti igen. Men ja, det har naturligvis ikke meget med YouSee at gøre :)

Det ville være et godt emne til at artikel. Det kræver bare, at branchemedlemmerne begynder at snakke om det. Det er de ikke meget for pt. hvilken er en af årsagerne til min skepsis.
Af mich61
#234262
Rasmus Larsen skrev:Ja, desværre ser det ikke ud som om, at branchen har lært særlig meget af MPEG4-sagen. Det var for et par år siden utrolig vanskeligt at få producenterne til at oplyse om skærmene havde HEVC. I dag er det utroligt vanskeligt at få dem til at oplyse om VP9. Jeg forstår ikke, hvorfor de tør bevæge sig ud af den sti igen. Men ja, det har naturligvis ikke meget med YouSee at gøre :)

Det ville være et godt emne til at artikel. Det kræver bare, at branchemedlemmerne begynder at snakke om det. Det er de ikke meget for pt. hvilken er en af årsagerne til min skepsis.
Jeg tror desværre, der er mange, der tror, deres rigtigt dyre 4K TV er fremtidssikret.
Af Turbo
#234277
Jeg er da en af dem - EF950V skulle være den bedst skærm i 2015 og en af de dyreste, så det er da meget kedeligt hvis det forholder sig sådan med tuneren.

Hvor finder man et 4k ant. signal så man kan teste det?
Af mich61
#234279
Turbo skrev:Jeg er da en af dem - EF950V skulle være den bedst skærm i 2015 og en af de dyreste, så det er da meget kedeligt hvis det forholder sig sådan med tuneren.

Hvor finder man et 4k ant. signal så man kan teste det?
Googlede lige, og sjovt nok landede jeg på Rasmus´es artikel her, hvor der står man formentlig skal have et TV med DVB-UHDTV standard

http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?suba ... 1404717927
Af [email protected]
#234436
Flatpanels skrev:Vores anmeldelse af Yousee-boksen er online. Den nye boks har 8 tunere og YouSee forsøger at kombinere tv-kanaler med streaming.
Find testen her: http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1466405913

Hvis du har spørgsmål, kommentarer eller tilføjelser, kan de placeres her i tråden og vi skal prøve at vende tilbage på dem.

God fornøjelse med læsningen.
Jeg forstår ikke hvorfor I skriver, at man ikke kan spole i optagelser. Det fungerer fint på min boks. Der kan spoles i 4 hastigheder eller man kan springe 30 sek. ad gangen med "Next" knappen.
Af donfrankie
#234554
Turbo skrev:Sorry, nu kommer vi lidt langt væk fra YouSee boksen, håber det går :)

Jeg kunne godt forstille mig at det kan give forretningerne eller producenterne nogle juridiske problemer.

Jeg er som forbruger og køber IKKE blevet oplyst at tuneren muligvis ikke kan modtage signaler over 1080i - det fremgår heller ikke af de papirer jeg har fået med. Det fremgår heller ikke på producentens HP (info om TV'et).

Der står heller ikke noget om at 4k materiale skal ind igennem HDMI eller USB for at det kan ses.

Så jeg er i min gode ret til at forvente som en selvfølgelighed at mit TV's tuner kan modtage 4k signaler.
Skal vi nu have amerikanske tilstande hvor man skriver hvad ting ikke kan frem for at skrive hvad de kan.
Tror nu nok du ville kunne kræve dine penge tilbage hvis du i en butik får i at vide et fjernsyn kan modtage 4K via coax kabeltv. Så har de jo løjet for dig, men at man skal til at skrive hvad ting ikke kan synes jeg er at gå for langt.
Af Turbo
#234562
donfrankie skrev:Skal vi nu have amerikanske tilstande hvor man skriver hvad ting ikke kan frem for at skrive hvad de kan.
Tror nu nok du ville kunne kræve dine penge tilbage hvis du i en butik får i at vide et fjernsyn kan modtage 4K via coax kabeltv. Så har de jo løjet for dig, men at man skal til at skrive hvad ting ikke kan synes jeg er at gå for langt.
Sorry, men jeg forstår ikke rigtig dit svar til mit indlæg.

Nej, der er ikke blevet løget for mig - men der mangler en væsentlig information HVIS det forholder sig sådan med tuner delen i TV'et.
Af MLind
#236768
Hej Flatpanels,
Jeg har nu bestilt den nye Yousee TV-boks (YSR-2000). Inden jeg returnerer den gamle (Samsung 3126) TV-boks, vil jeg meget gerne overføre mine gemte optagelser fra den gamle til den nye boks. Yousee Kundeservice har oplyst, at dette er muligt, hvis man har lidt teknisk forståelse for dette. Da jeg på nuværende tidspunkt ikke ved hvordan man gør, vil jeg høre, om I har indlæg/artikler, som behandler dette emne - eller om I vil lave sådan en artikel snarest?
Jeg håber, at I/nogen kan hjælpe mig med dette eller eventuelt henvise til et link, som beskriver dette emne.
På forhånd tak for jeres hjælp.
Mvh. Michael