Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af duskern
#235941
Så har jeg leget lidt med favoritlisten og du har ganske ret Jesper, det er ikke helt nemt. Jeg har dog, tror jeg, fundet ud af hvordan det virker. Du trykker på "List" knappen der popper frem i højre side. Her kan du i toppen vælge edit to favorites for at editere din favoritliste. Du kan også vælge filters som sidder lige ved siden af. Her har du mulighed for at vælge din favoritliste. Du kan gøre det samme fra guide visning som også har en filters funktion oppe i toppen. Håber det hjælper Jesper.
#235942
- ja, det er squ' noget besværligt......

Jeg er ikke helt med hvad du mener med at trykke på "list"-knappen....

Jeg tager den lige fra start af; Jeg går ind i "kanaler", dernæst "kanalmanager", dernæst "rediger favoritter".
Så kan jeg sætte flueben i "Alle kanaler" ( for mit vedkommende 180), og/eller sætte flueben i "favorit", som vises i højre side af skærmen......hvad gør jeg her ????? ( - jeg har lagt de kanaler ind på denne "favoritliste", men hvordan pokker aktiverer jeg den ??????
Lige meget hvad, går TV'et ind og henter alle mine kanaler på den alm. kanalliste, den finder ikke min "favoritliste".......................................
....det er faktisk pisse-irriterende.....................
Af duskern
#235944
Jeg har en knap på min remote hvor der står list. Det virker også hvis du trykker på Guide og så vælger filters efterfulgt af din liste oppe i toppen.

Det du skal sørge for når du laver din favoritlist, som han også viser i den tyske video, er at dine favoritter er tilføjet til højre liste.

Hvis ikke det giver mening skal jeg nok forsøge at forklare det bedre i morgen. Kan du evt ligge et billede af din remote op?
#235945
- min remote er den samme som den du/duskern har oploadet.
Og nu forstår jeg at du med "List" mener den knap som er på remoten - jeg troede at du mente at det var et felt inde i skærmmenuen...

Jeg har fundet ud af at lave en favoritmenu, men det virker ikke som det skal, forklaring;
DR1 har opr. kanal nummer1 - den overfører jeg til favoritliste, så den ligger først på denne favoritliste.
Så overfører jeg TV2, som har opr. kanalnummer 4, til favoritliste så den ligger nr. 2. Altså lige efter DR1.

MEN; lige meget hvad, så beholder TV2 kanal nummer 4, d.v.s. at jeg for at se TV2 skal trykke på 4-tallet på remoten......
Det som der behøves, er muligheden for at kunne angive/ændre kanalnummer således at kanalerne kommer i den rækkefølge som man selv ønsker ( typisk kanal1/DR1, kanal2/ TV2, kanal3/TV3)

...men måske det også er fordi at klokken er mange, at hjernen ikke helt kan forstå det........og igen; det havde fandme været passende om LG havde ulejliget sig med at ligge en detaljeret brugsanvisning med TV'et ... !:( :s :(
Af duskern
#235950
Som du måske kan se på det billede jeg har lagt op Turbo, så har jeg slet ikke den knap. Jeg ved ikke hvordan jeg skal få informationer om det der bliver vist på skærmen (opløsning, format osv) og det er lidt irriterende.
Af Simon R.
#235951
duskern skrev:Ja du hopper bare med Jesper :)

Noget der undrer mig en del er at i skriver følgende i jeres anmeldelse af E6:

E6 og de øvrige 2016 OLED-modeller adskiller sig fra LG’s øvrige TV, da de leveres med LG’s Premium fjernbetjening, som er noget mere stilren og lækker end den vi fik med til EG960 sidste år.

Jeg har kun fået en enkelt fjernbetjening med som ses nedenfor. Der er flere knapper jeg ikke kan finde på den, blandt andet info knappen. Det synes jeg virker lidt mærkeligt.

Billede
Det er kun E6 og G6, der får den fede fjernbetjening. Vi andre (har selv bestilt B6 som dig) må nøjes med den, du viser der... :)
Af duskern
#235952
Det der egentlig bekymrer mig mest er at det virker lidt som om at jeg har fået den forkerte fjernbetjening med. Jeg kan forstå på Jesper at han har fået samme fjernbetjening som jeg har.

Er der nogen der ved hvad der er op og ned her?

Edit:

Så hvis det virkelig kan passe at det er den rigtige fjernbetjening jeg har fået med, hvordan tilgår man så info? Jeg bruger info som eksempel her pga jeg i hvert fald ikke kan finde knappe, eller en menu der kan tilgå funktionen.
Af chicco
#235954
Du kan køre pilen, op i toppen af skærmen, hvorved der kommer en boks, med hvilken kanal du ser. Trykker du på den, får du udvidet info om opløsning, lyd osv.
Af duskern
#235960
chicco skrev:Du kan køre pilen, op i toppen af skærmen, hvorved der kommer en boks, med hvilken kanal du ser. Trykker du på den, får du udvidet info om opløsning, lyd osv.
Kan man også gøre det når man ser Netflix fx? Synes det kunne være lidt rart at kunne tjekke om det man ser på skærmen rent faktisk er 4k og HDR og alt det pis der :)
#235978
Jeg spurgte LG ang fjernbetjeningen i sin tid, hvor vi fik at vide, at den kom med til alle OLED. Lidt trist, at det ikke er tilfældet.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 13