Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af duskern
#235889
Så tog jeg sgu springet og købte et LG OLED55B6, mit første smart TV. Jeg er pænt blank omkring hvordan jeg får mest ud af mit TV, så det skal jeg jo have fundet ud af. Håber der er nogen på dette forum der kan give et par hjælpende ord med på vejen :)

Til at starte med har jeg lige et par generelle spørgsmål, og så dukker der nok mere op undervejs.
  • Når man starter sit TV for første gang er der nogen standard ting man skal give samtykke til. Der er blandt andet noget omkring indsamling af stemme data. Alt sammen noget værre rod som ikke er til at finde rundt i. Hvad er den generelle opfattelse her? Skal man bare sige ja til det hele, eller kan man godt sige nej til noget og så stadig have et TV der fungerer? Jeg har ikke tænkt mig at benytte stemmestyring, tror jeg, men hvis jeg nu skulle få lyst har jeg egentlig ikke lyst til at der optages i min stue hvor efter det sendes til LG.
  • Jeg har ikke kunnet finde nogen app på mit TV til HBO, hvilket jeg ikke helt forstår. Er jeg godt nok ude i at skulle benytte min chrome cast her?
  • Hvordan kan jeg vide hvilke serier osv der er i 4K, HDR osv og kan jeg rent faktisk se disse informationer et sted på mit TV? Her tænker jeg info om opløsning o.l på det medie der afspilles.
Det helt store spørgsmål er jo nok som jeg skrev øverst. Hvordan får jeg mest ud af mit nyindkøbte TV? :)

Hvis mit indlæg ligger forkert eller er dårligt må i endelig sige til. Jeg er mega newbie, så aner simpelthen ikke hvor jeg skal finde svar på alle mine spørgsmål :)
#235912
Jeg siger nej til det med stemmestyring, men du skal jo aktivt aktivere knappen, så det har nok ringe betydning hvis du ikke snakker til TVet.

Til HBO må du bruge eks en CC ja.

Der sidder en Info-knap som viser detaljer om signalet.
Af duskern
#235913
Mange tak for dit svar Torben.

Jeg kan forstå at man bør indstille billedet på sit TV. Det virker en smule omstændigt må jeg tilstå :) Er der en guide eller lignende for hvordan man gør det? Som nybegynder aner jeg nemlig overhovedet ikke hvad jeg skal kigge efter :)

Jeg har på ingen måde overblik over hvad sådan et TV efterhånden kan bruges til, da jeg har haft det samme gamle Samsung TV siden 07. Det kan jo sindsygt meget, så er nærmest en smule overvældet :) Er der en eller anden måde hvorpå man kan få lidt overblik over hvad der kunne være fedt ift ens setup? Som et eksempel har jeg et anlæg jeg sikkert godt ville kunne sætte til mit TV, men giver det mening?
#235930
- Må jeg have lov til at "crashe" tråden; hvordan hulen opretter man favoritliste på dette TV ?
Eller er der mulighed for redigering i den samlede kanalliste ?
( jeg har moslet rundt med TV'et i to timer, og kan bare ikke finde ud af det....)

MVH
Af Elox
#235933
Ja du kan oprette favoritlister på dine tv kanaler. Han viser det på denne video ca. 7 min inde https://youtu.be/9KNLBSYQ490 Du starter med at skrive en liste på papir, derefter markere du kanalerne på fjernsynet i den rækkefølge du har lavet, så klikker du på > mærket mellem de to kolonner, så er favoritlisten færdig.
#235935
- tak, jeg har set denne video, og gjort præcist sådan. Og min "favoritliste" er oprettet - men jeg kan ikke finde ud af at aktivere denne "favoritliste"..?....

Lige meget hvad at jeg gør, så vælger TV'er pr. default den oprindelige kanalliste, hvor at kanalerne er listet "hulter-til-bulter" .....

Har i øvrigt prøvet at lede efter råd/løsning på nettet, også hos LG - det er altså ringe at der ikke følger nogen som helst instruktionsbog med, når man køber TV i den prisklasse.
Ikke engang et link til en manuel på LG's hj. side.....sløjt!!!!!!! :(
Af duskern
#235936
Ja du hopper bare med Jesper :)

Noget der undrer mig en del er at i skriver følgende i jeres anmeldelse af E6:

E6 og de øvrige 2016 OLED-modeller adskiller sig fra LG’s øvrige TV, da de leveres med LG’s Premium fjernbetjening, som er noget mere stilren og lækker end den vi fik med til EG960 sidste år.

Jeg har kun fået en enkelt fjernbetjening med som ses nedenfor. Der er flere knapper jeg ikke kan finde på den, blandt andet info knappen. Det synes jeg virker lidt mærkeligt.

Billede
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 13