Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Turbo
#234750
Rasmus, så meget som du skriver vil det blive noget møg tror jeg. Jeg tror det vil blive for småt (4-5k billede på 35-40").

Jeg har en mediacenter PC stående i skabet til TV'et - et 4k billede op på min 55" så er teksten godt nok lille - jeg skal op og stå max 1-1½ meter fra TV'et, længere væk så kan jeg ikke læse teksten, hehe.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#234751
Man skulle jo udnytte retina-opløsningen til at få glattere grafik og ikke blot mere areal. Windows 10 og Mac understøtter begge denne type skalering af indholdet. Fordelen er, at alt ser glattere ud, men at billeder kan loades i fuld opløsning i en GUI, som er opskaleret til at fylde "det normale". Ligesom du nok kender det fra telefonen og tablets.
Af Turbo
#234754
Jeg bruger Win7 - Jeg skal aldrig mere have Win10 ind på nogle af mine maskiner.

Selvom alt hvad man kan slå fra er slået fra, så sender Win10 stadig et hav af oplysninger til Microsoft (jeg vil godt have mit privat liv i fred) - samt hvis den bare stod tændt og kørte f.eks. DR-live, så begyndte den lige pludselig at bruge alt min upload så jeg derved begyndte at lagge i f.eks. Diablo eller FPS spil (ping 400-800) - det er det Windows 10 update lort. Fordi jeg har en ok upload begynder Win10 at upload update til andre Win10 bruger selvom jeg havde slået det fra (jeg ville kun have update fra Microsoft).

Har min PC og en laptop stående her på mit bord - det var på laptop'en jeg havde kørt Win10 ind på (Win10 er ude igen).

Sorry, det var langt væk fra tråden.
Brugeravatar
Af Montago
#235648
lyder mere som om du ikke har slået alt fra så :D

der findes masser af guides på nettet som viser dig hvordan du slå alt fra så du bevare privatliv + ikke uploader til andre.

ingen af mine computere uploader windows update... just saying..
Turbo skrev:Jeg bruger Win7 - Jeg skal aldrig mere have Win10 ind på nogle af mine maskiner.

Selvom alt hvad man kan slå fra er slået fra, så sender Win10 stadig et hav af oplysninger til Microsoft (jeg vil godt have mit privat liv i fred) - samt hvis den bare stod tændt og kørte f.eks. DR-live, så begyndte den lige pludselig at bruge alt min upload så jeg derved begyndte at lagge i f.eks. Diablo eller FPS spil (ping 400-800) - det er det Windows 10 update lort. Fordi jeg har en ok upload begynder Win10 at upload update til andre Win10 bruger selvom jeg havde slået det fra (jeg ville kun have update fra Microsoft).

Har min PC og en laptop stående her på mit bord - det var på laptop'en jeg havde kørt Win10 ind på (Win10 er ude igen).

Sorry, det var langt væk fra tråden.
Af coffee
#235650
Jeg var ikke klar over, at der blev sendt oplysninger og diverse til Microsoft. Hvordan slår man så alt fra?
Af Turbo
#235670
Hvis du ikke har slået noget fra, så bliver selv dine taste tryk sendt til Microsoft, hehe ;)

Inde i indstiller, tag og gennem gå det hele der - husk også at kikke på under sider som hedder mange forskellige ting - så bliver du overraskede over alle de info Win10 sender til Microsoft, hvordan den henter updates osv.

Montago, jeg ved det, men det virker ikke, den begyndte efter ca. et par timer når den bare stod på DR-live at sende updates til andre Win10 bruger alligevel - Når jeg f.eks. spiller Diablo på HC så skal den ikke være skyld i jeg dør, det må være rigeligt jeg kan uforskyldt dø pga. Blizzard's lorte servere (de er blevet en del bedre her på det sidste - måske fordi der ikke er lige så mange spillere tilbage som spiller det, hehe).
Af Turbo
#235708
Om det hjælper at Frankrig er gået til dem nu tvivler jeg på - det her er jo ikke USA hvor man kan få sindssyge store erstatningskrav på halsen.

Nej, der står ikke alt - den sender et hav af oplysninger stadigvæk.

Du kan finde de samme informationer på Microsoft's forum, det var der jeg fandt dem :)