Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#235318
Anmeldelsen af Samsung KS8005 er online. Det er en 2016-model fra Samsungs SUHD-linje. I år med forbedret HDR, ny Tizen-brugerflade og naturligvis også UHD. KS8005 er flad.
Find testen her: http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1468824679

Hvis du har spørgsmål, kommentarer eller tilføjelser, kan de placeres her i tråden og vi skal prøve at vende tilbage på dem.

God fornøjelse med læsningen.
#235321
Længe ventet anmeldelse :)

Undrer mig stadigvæk over hvorfor man vægter design over billedkvalitet, jeg tænker på at skærmen er kantbelyst og ikke bagbelyst, havde man valgt sidstnævnte var der jo mulighed for at lyset kunne styres mere præcist til gavn for HDR indhold, så det er altid noget at man nu selv kan justere baggrundsbelysningen.

Men fedt at Samsung endelig giver de analoge tilslutninger den kolde skulder samt fjernbetjeningen uden knapperne 0-9.
Syntes dog at sidste års pointer fungerede rigtig godt når man lige fik vænnet sig til den ! Lidt synd den er droppet igen.

Er ret overbevist om at denne model bliver Samsungs "Best seller" i år kontra JU7005 sidste år !

tak for en god anmeldelse !
#235325
Jeg nævnte det med fjernbetjeningen, da jeg talte med Samsung-gutten (Morten) der hentede TV'et, og de har åbenbart fået nogle negative tilbagemeldinger på Wii-remoten sidste år fordi ikke alle Apps understøttede den. Brugeren blev forvirret over, at man kunne kalde pegepinden frem, men ikke bruge den alle steder. Fra et brugersynspunkt kan jeg godt se, at det er forvirrende, så det giver god mening at strømline det lidt. Jeg er dog enig i, at den faktisk virkede ret godt i almindelighed. Jeg var ret vild med, at den først dukkede op når man lagde fingere på "GO" knappen.

HDR på disse mid-end skærme er og bliver en lidt flad fornemmelse ift. OLED, så man kan diskutere hvor meget lokal dimming virkelig giver med mindre man smider mange 100 zoner i. Vores eksemplar var ret homogen hvis man skruede lidt ned for lyset (vi sigter jo efter et mørkt billede) og der var ikke udprægede problemer. Slet ikke i betragtning af, at den netop var kantbelyst. Men man kunne altså se det til tider - især i toppen. Det kan ses på det billede jeg har skudt af 15% og 60% hvid.

Prisen på TV'et er svær at komme udenom. Den koster mindre end KS7005 lige nu og den er godt 3.000 kr. billigere end DX780 fra Pana og XD9305 fra Sony. Og byder på de samme ting. Vi er ofte lidt frem og tilbage når vi uddeler awards, fordi priserne på de nye TV gerne ligger lidt højt, men på den her er det bare en ren no-brainer. Det er virkelig meget TV for pengene.
#235335
Tak for god læsning til middagsmaden, længe ventet test. Nu har du haft denne skærm og Sony D93 i åsyn.. Hvordan vil du vurdere dem ift. Hinanden.. I testene ser de for mig ret jævnbyrdige ud.. Vil det være prisen der vil være afgørende for dig ved et valg? Eller evt andre faktorer, man skal være opmærksomme på..

Min Bror overvejer denne og Sony'en.. Panasonic'en er udelukket, særlig grundet deres håbløse forældede interface ( hvis det da hedder sådan) men menu, EPG osv. Er et kæmpe irritationsmoment, irriterende at sidde med et tv fra 2016 og føle man har noget fra 80/90 erne mellem hænderne i stedet.
Ja, Firefox gør heller ikke ligefrem noget positivt for Panasonic desværre.
#235337
Jeg tenker å oppgradere fra 65HU8505 til en 65KS9505. Et av momentene er gjenskinn. Min TV i dag giver mycket genskin. Derfor jeg undrer på forskjellen mellom disse modellene, hvor stor effekt moth eye har osv?

Tusen takk for en fantastisk god test:)
#235338
Fed anmeldelse :)

Har selv 2015 modellen, håber virkelig vi får en opdatering til det nye tizen!
(Tror dog ikke så meget på det mere, siden det ikke er kommet)

Ellers savner jeg måske lidt om det nye IoT på Tvet.
(Skulle måske selv have nævnt det, da du/I skrev opslaget om I fik det til test)

Men det var nu heller ikke så vigtigt. Stadig en god solid anmeldelse :)
#235339
Lachris skrev:Fed anmeldelse :)

Har selv 2015 modellen, håber virkelig vi får en opdatering til det nye tizen!
(Tror dog ikke så meget på det mere, siden det ikke er kommet)

Ellers savner jeg måske lidt om det nye IoT på Tvet.
(Skulle måske selv have nævnt det, da du/I skrev opslaget om I fik det til test)

Men det var nu heller ikke så vigtigt. Stadig en god solid anmeldelse :)
Jeps det kunne være fedt hvis de smed det nye Tizen på vores 2015-modeller
#235341
Noget af det nye Tizen 2016 følger i en update af (ihvertfald visse) 2015 modeller.

This year however won’t see a new iteration of the Evolution kit, stated Michael Zoeller, Vice President and Head of Visual Display at Samsung Electronics Europe. Samsung will instead be pushing out an OTA to its 2015 Tizen based Evolution kit giving it some of features that can be found on its 2016’s range of TVs. Although not much details were given on what sort of features or services will make way into this ota, Zoeller confirmed that an official announcement will soon be out explaining about it.
#235342
Lachris skrev:Ellers savner jeg måske lidt om det nye IoT på Tvet.
(Skulle måske selv have nævnt det, da du/I skrev opslaget om I fik det til test)

Men det var nu heller ikke så vigtigt. Stadig en god solid anmeldelse :)
Du har ret. Det overså jeg. Jeg skulle da nok have bedt om nogle dimser, som man kunne have styret.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 10