Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af StoreSol
#234509
mbm skrev:Storesol
Oplever du uhomogent lys i mørke film på din skærm?
Jeg har ikke fået set så mange film på den endnu, så har hverken ris eller ros på det punkt endnu.

Jeg har dog kigget efter de klassiske clouding, og her har jeg kun ros til skærmen, den klarer sig væsentlig bedre end min gamle samsung "D" model fra 2011.

Jeg prøver lige at starte lidt 4K indhold fra NetFlix, så kan jeg se om jeg kan finde nogle mørke scener at holde øje med :)
Af StoreSol
#234511
Nu vil jeg være påpasselig med at rose modellen for meget, da jeg ikke har nogle referencer at vurdere det op imod, kun min 5 år gamle samsung D model.

Jeg så 1 afsnit af Bloodline i ultra HD på Netflix igår, og der var da nogle mørke scener i, hvor jeg syntes at KS8005 klarede sig ganske fint.

Jeg syntes jeg aner en smule bleed fra toppen, når skærmen er helt sort og der så fx. kommer hvis tekst midt på skærmen, men har ikke bemærket det under en film/serie.

Jeg også starten af The Martian, desværre kun på DVD, og her syntes jeg at jeg oplever uhomogent lys i de mørke scener. Ikke clouding eller bleeding, men mere som om de mørke steder kommer lidt i flager (giver det mening :)), men om det er skærmen eller det dårlige materiale, kan jeg ikke lige bedømme.
Af mbm
#234513
Ja jeg synes ikke jeg har oplevet det som værende generende i Netflix som jo kører i fuld skærm.
Problemerne bliver uacceptable når det er letterbox format. Og specielt når det er HDR hvor kontrast og lys er højt.
starten på the Martian i HDR og en god test.
Synes det kunne være interessant om 55" er væsentlig bedre?

P.S. har ingen erfaringer med KS8005 selv.
Af SteffanS
#235264
Jeg har lige købt mig en 49" KS8005 må sige at jeg er noget skuffet over gevindet i henholdsvis foden og skærmen. Det er skåret mildest talt af helvede til, hvor en af gevindet i foden var skåret skæv, så skruen skulle også skrues skævt i. Derudover var 1 ud af de 3 gevind i fjernsynet også skåret skæv, hvilket resulterede i af denne skrue ikke kan tage ordentligt fat i gevindet og derfor ikke spændes som de andre. Tv'et står dog stadigvæk stabilt, men det irriterer mig når man giver så mange penge for en tv skærm.
Er der nogen der har oplevet tilsvarende? Og burde jeg leverer skærmen tilbage?
Af mbm
#235266
Vil lige melde ind at jeg nu har 65KS8005.
Fantastisk tv. Ingen ubehageligheder som clouding, bleeding, banding
Af StoreSol
#235268
8 ud af 10 herfra.

Lækkert TV, ingen clouding, syntes dog der er lidt bleeding fra toppen, men jeg har nu også stadig til gode at se en kantbelyst fjernsyn uden.

Det generer dog ikke, og jeg ser det kun fordi jeg kigger efter det. Ser det ikke ved film, men under Touren, som jo SKAL ses :), er det synligt.

Sidst jeg købte en top-model, D serien, kunne jeg ikke forlige mig med skavankerne, og endte med at returnere lortet :), men syntes nu at KS modellen gør det ganske OK

Kører du stadig blot med "film" indstillingen, , og afventer lidt flatpanels indstillinger, hvad har I andre gjort?

Er faktisk mest imponeret over Tizen og fjernbetjeningen, havde aldrig troet Samsung ville lave så brugervenligt og gennemtænkt :D.

Har dog en lille fejl i tv guiden, hvor jeg ofte skal trykke ned to gange, før den markere den rigtige kanal/udsendelse, andre der oplever det?
Brugeravatar
Af Blackspot4200
#235270
Ja Hi-Fi klubben er begyndt at offentliggøre forslag til indstillinger af de skærme de sælger !

Det er en lidt pudsig artikel hvor de bruger meget energi på at forklare hvorfor man ikke kan kopiere kalibrere værdier, for så at gøre det nederst på siden alligevel !
Endda med hvidbalance settings som er de mest individuelle, dem vil jeg kraftigt fraråde nogen at kopiere.

Den grå boks nederst på siden er også genstand for stor irritation fra min side.....hmm !:(
Af Pedersen.86
#235271
"Den grå boks nederst på siden er også genstand for stor irritation fra min side.....hmm"

Den tror jeg mere du skal se som en reference til hvad Elgiganten tilbyder for 1000 kr. Synes de fint får beskrevet fordelene ved en prof kalibrering.
Senest rettet af Pedersen.86 17. jul 2016, 12:52, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#235278
Altså... vi kan vel blive enige om, at det altid er dumt at betale for meget for noget? Med mindre du prøver at bestikke nogen...