Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af mich61
#234046
Der er altså en del der bruger altså TekstTV til at tekste f.eks. danske serier eller serier på nabolandskanalerne, og hvis man ser Facebook, så er der mange der savner det
Af jugglerq
#234051
lagde I mærke til kvaliteten af billedet når I brugte boxen til TV, jeg finder nemlig at den er ringere end min interne på mit Pana CX800, knap så skarp, (tydelig)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#234053
Turbo skrev:Ang. 4k så kommer de da til det selvom boksen ikke understøtter 4k, ellers mister de da alle de kunder der gerne vil have Sport i 4k til Viasat eller Waoo.

MTG vil tale med de forskellige udbyder (står sidst):
http://digitalt.tv/viasat-kommer-snart-ultra-hd-sport/
Det er jo svært at vurdere for YouSee har ikke meldt noget ud om hvorvidt de tager 4K-kanalen ind. De skal jo have en måde at få signalet ind i skærmene på. Boksen kan ikke og heg ser det ikke som givet, at tunerne i 4K-skærmene kan modtage 4K-signaler. Det er i hvert fald ikke noget, som tv-producenterne har talt om.

Vi har også en artikel om Viasats planer her: http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?suba ... 1463125062
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#234054
jugglerq skrev:lagde I mærke til kvaliteten af billedet når I brugte boxen til TV, jeg finder nemlig at den er ringere end min interne på mit Pana CX800, knap så skarp, (tydelig)
Der er ikke normalt YouSee installeret på adressen. Det er kun oprettet til testformålet, så antennesignalet blev kun ført igennem boksen. Så vi kan ikke rigtig kommentere.
Af Turbo
#234061
Rasmus Larsen skrev:Boksen kan ikke og heg ser det ikke som givet, at tunerne i 4K-skærmene kan modtage 4K-signaler. Det er i hvert fald ikke noget, som tv-producenterne har talt om.
Okey, det var jeg ikke klar over - det troede jeg at et 4k TV kunne. Idéen om 4k TV synes jeg falder lidt væk hvis tuneren er et problem i forhold til 4k. Så er det jo et FHD TV og en 4k fremviser, hehe ;)

Bliver spændende at se om nogen TV kan og i så fald hvem.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#234077
Vi må se hvad der sker, ja, men i alle de lande i Europa samt i USA, hvor man så småt har lanceret 4K-kanaler, er det sket med en tilhørende boks. Det understøtter vel lidt at skærmene ikke kan. Holdet bag DVB-tunerstandarden har ved diverse messer talt om at understøtte 4K og HDR i indbyggede tv-tunere, men det er svært at blive klog på, hvad status er.
Af mich61
#234078
Rasmus Larsen skrev:Vi må se hvad der sker, ja, men i alle de lande i Europa samt i USA, hvor man så småt har lanceret 4K-kanaler, er det sket med en tilhørende boks. Det understøtter vel lidt at skærmene ikke kan. Holdet bag DVB-tunerstandarden har ved diverse messer talt om at understøtte 4K og HDR i indbyggede tv-tunere, men det er svært at blive klog på, hvad status er.
Der har også været snakket om at der kommer en fælles boks om et par år til Norge og Danmark, så måske det bliver IP boks i stedet til den tid med 4K m.m..
Af Turbo
#234084
Jeg tror ikke på en ny IP boks med 4k understøttelse om 2-3 år - den anden boks havde de jo i 8 år før den blev skiftet selvom mange havde problemer med den (frøs, brugte for meget strøm, fjernbetjeningen osv.)

Går der år før YouSee tilbyder 4k kanaler, så er jeg da en af dem der skifter til Viasat eller Waoo.

YouSee vil gerne være den største og bedste udbyder, så må de da følge med tiden ang. 4k TV imo, hehe.
Af Tjald
#234145
Rasmus Larsen skrev:
jugglerq skrev:lagde I mærke til kvaliteten af billedet når I brugte boxen til TV, jeg finder nemlig at den er ringere end min interne på mit Pana CX800, knap så skarp, (tydelig)
Der er ikke normalt YouSee installeret på adressen. Det er kun oprettet til testformålet, så antennesignalet blev kun ført igennem boksen. Så vi kan ikke rigtig kommentere.
Min oplevelse er også, at billedet virker mere uskarpt end på den gamle Samsung boks. Det hjælper en smule, når jeg ændrer boksens opløsning (720p el. 1080i), så det passer til udsendelsen.

Det virker lidt useriøst, at I slet ikke kommenterer på billedkvaliteten - det bør alt andet lige være den vigtigste parameter at teste på.
Af Tjald
#234146
Elox skrev:Er det ikke et problem at der kun er en antenne indgang.
Det er i hvert fald et problem hjemme hos os !:(