Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Blackspot4200
#234021
Tillykke med skærmen !

Hvis du indtaster de værdier fra Rtings.com så skal du bare være opmærksom på at værdierne fra "White Balance" og "Color Space" højst sandsynligt ikke gør billedet mere korrekt, det er meeget præcise korrektioner som højst sandsynligt ikke ville kunne bruges på din skærm.

De skriver det i øvrigt også selv :

"The following are the results of the white balance and colorspace calibration on our unit. You can try copying our values for these, but we don't recommend them as they vary per individual unit, so they might not be good, even for the same model and same size as the TV we reviewed. If you want to try them you will need to enter all values shown, as all of them are active at the same time. If you end up with worse picture quality, simply reset them to the default values"

Lad os høre hvordan det går :)
Af StoreSol
#234203
Hep....

Så er skærmen modtaget og sluttet til, og hold nu fast et godt første indtryk, men for satan da sådan en 65" skærm den er stuuuuuuuuur ;;)

Har ikke gjort andet end at sætte den til film mode, og er ved at se en dårlig HDR film fra Netflix :), men syntes det ser godt ud.

Så ser frem til at få indstillet skærmen og hængt den op på væggen, så den ikke fylder så fandens meget :)
Af StoreSol
#234207
StoreSol skrev:
polski12 skrev:brug det her http://www.rtings.com/tv/reviews/samsun ... 0/settings :) super godt billede blev det!!!!
Noteret, det vil jeg forsøge mig med..

Så må vi håbe at billedet bliver så godt, at konen ikke bemærker at det er 65", hun regner med at vi skulle have 55" udgaven :D
Så kom konen hjem fra vagt...

Og jeg har nu lært at man ikke kan liste en 65" model ind i huset, uden hun opdager det :)

Det er nu godt nok også stort når det står der slukket, men man lever sig lynhurtigt ind i billedet når det kører, og man glemmer lidt monstret igen :D
Af Gotlieb
#234215
Synes du det er for stort?

Jeg overvejer samme model og i samme størrelse, så kom endelig med flere meninger og vurderinger, når du rodet og vendet dig lidt til skærmen :)
Af StoreSol
#234218
Jeg gik fra 46" til 65", så selvfølgelig virker det stort på mig lige nu, det stor også bare på foden, som trækker det en ½ meter ud fra væggen, hvilket for det til at fylde noget mere, det skal HELT klart op og hænge.

Jeg læser mig dog til at sådan har alle det i starten, og at man hurtigt vender sig til det, og derfor valgte jeg også 65" fremfor 55", da jeg regnede med at jeg hurtigt ville vænne mig til en 55" og så allerede havde lyst til et større fjernsyn.

Skal nok kommentere igen senere.
Af StoreSol
#234343
Hej igen..

Så fik jeg den op at hænge på væggen, og det hjælper en hel del.
Så syner skærmen af langt mindre, da den ikke står ud i rummet.

Har desværre ikke haft tid til at arbejde med indstillingerne endnu, så billedet er ikke blevet perfektioneret.

jeg er meget positivt overrasket over Tizen, og så syntes jeg heller ikke at betragtningsvinklerne er noget problem, der er fint billede fra begge sider af sofaen, og så er jeg MEGET glad for den nye fjernbetjening, det er godt skruet sammen, og dejlig simpel.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#234350
Betragtningsvinklerne på KS8005 er faktisk også blandt de bedre for VA-paneler.

Den her fod TVet kommer med er virkelig noget af en moppedreng, som jeg slet ikke forstår valget af. Den fylder urimeligt meget i dybden. Må man spørge dig til, hvad du synes om Samsungs vejledning til at pakke TV'et op? Den skal hives ud på maven og lægges på eks. et bord - med skærmen nedad - og så skal foden skrues på.
Af StoreSol
#234353
Helt enig med foden... HÅBLØS...
Den er sådan set pæn nok, men trækker netop skærmen ALT for langt væk fra væggen.

Det er min første skærm over 46" så tænkte egentligt blot at det "gjorde man nok" ved så store skærme. Jeg forstod nu fint quickguiden, og fik trukket skærmen ud af kassen, og løftet op på mit sofabord og monteret foden.

Eneste problem var at jeg var alene hjemme med ungerne, og den 65" skærm var ikke lige til at håndtere selv, så jeg måtte få den 10 årige til at hjælpe med at løfte skærmen rundt, for at vente på konen kom hjem fra aftenvagt...... det var ikke en mulighed :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#234354
Nej, det er ikke sådan man har måtte håndtere skærmene hidtil. Jeg har set proceduren på LG's OLED og nu også på Samsungs 2016-modeller, men førhen så tog man skærmen ud af kassen imens den stod op og så satte man den på foden. Du kan bare ikke sætte denne model på foden hvis du har ved skærmen, da den skal vinkles ret kraftigt. Vi endte med at holde skærmen og så med én hånd sætte foden fast og sætte den ned.
Af colaflaskeN
#234379
Det lyder til det er en KS8005 der skal op på væggen i stuen, ser frem til testen!