Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

#233815
Hvorfor spørger du til, hvordan den klarer sig med Blu-rays?
Tænker du på DTS HD Master?
Den afspiller kun DTS Core, da der ikke er tilslutning af HDMI, hvilket der kræves, for at kunne afspille dette.
Du skal ikke regne med egentligt surround, da der jo ikke er nogle bagkanaler, men der er masser af saft og kraft.
Hvis du med detaljer, mener surroundeffekter, så kan disse naturligvis ikke gengives lige så troværdigt, som et egentligt surroundanlæg, men så er der vel ingen grund til, at overveje en soundbar i første omgang!
#233816
Supergris skrev:Hvorfor spørger du til, hvordan den klarer sig med Blu-rays?
Tænker du på DTS HD Master?
Den afspiller kun DTS Core, da der ikke er tilslutning af HDMI, hvilket der kræves, for at kunne afspille dette.
Du skal ikke regne med egentligt surround, da der jo ikke er nogle bagkanaler, men der er masser af saft og kraft.
Hvis du med detaljer, mener surroundeffekter, så kan disse naturligvis ikke gengives lige så troværdigt, som et egentligt surroundanlæg, men så er der vel ingen grund til, at overveje en soundbar i første omgang!
Nej, det var ikke det jeg mente.

Hvis den ikke kan decode DTS, så er der jo ingen lyd på Blu-ray film med DTS som eneste lydspor. Jeg er lidt i tvivl, om mit nyt TV kan lave DTS passthrough, for så er det vel intet problem? Og eller må man sætte den til PCM, men så mister man vel lidt i lyden?

Jeg er helt med på, at man ikke får surround lyd på samme måde, som man ville med et egentligt 5.1 setup. Det er heller ikke det jeg er ude efter. Jeg vil blot have en god og detaljeret lyd med god dialog og bas, og hvor man kan høre de forskellige "lag" i lyden.
Af KBW
#233818
Køb du bare den ene eller den anden, intet vil være for kraftigt! Du justere bare bas og diskant. Jeg kører bare PCM, der er en surround mode men det bliver jo aldrig rigtigt surround - men det lyder rigtigt fedt og talen er klar uden den der tsts hifi lyd og med masser af de dybe kravlende baseffekter. Havde kortvarigt et par B&W aktive højtalere, Canton er 100 gange bedre til tv og film :)
#233841
Den kan sagtens behandle et DTS-signal, dog kun "Core", så der er ingen grund til, at fifle med PCM.
Du skal ikke være bange for, at lyden ikke kommer igennem.
Du kan jo prøve at lege med det, og se (høre) hvad du bedst kan lide, og om du kan høre forskel.
Skriv gerne tilbage, når du har modtaget den, og del dine indtryk...

Tillykke med den.
Jeg synes, det er nogle fede produkter. Har aldrig hørt 75éren, så det er spændende... :)

Husk at have et Optisk Toslink kabel klar, da den jo ikke modtager HDMI.
#233844
Supergris skrev:Den kan sagtens behandle et DTS-signal, dog kun "Core", så der er ingen grund til, at fifle med PCM.
Du skal ikke være bange for, at lyden ikke kommer igennem.
Du kan jo prøve at lege med det, og se (høre) hvad du bedst kan lide, og om du kan høre forskel.
Skriv gerne tilbage, når du har modtaget den, og del dine indtryk...

Tillykke med den.
Jeg synes, det er nogle fede produkter. Har aldrig hørt 75éren, så det er spændende... :)

Husk at have et Optisk Toslink kabel klar, da den jo ikke modtager HDMI.
Super. Og tak.

Jeg skal nok skrive en lille anmeldelse af højtaleren, når jeg har brugt den lidt ;)
#235346
KBW skrev:Har du fået den?
Ja, har haft den i et par uger nu.

Jeg er meget imponeret over den lyd, der kan komme ud af en (relativ lille) kasse. Dialogen i tv-udsendelser og film er super klar, og man kan nemt høre de mange nuancer. Dertil bliver den aldrig overdøvet af surround effekterne ved film. Lydbilledet er stort, selvom det er begrænset, hvor meget lyden bliver kastet ud til siderne. Dog er lyden i film så stor og detaljeret, at det ikke er noget, som jeg savner.

Dertil er bassen virkelig god - de indbyggede subwoofere giver bund og dybde til lyden. Regnede egentlig med, at jeg skulle tilføje en subwoofer, men lige nu synes jeg ikke, at det er nødvendigt. Skal se nogle flere film, inden jeg beslutter mig. Men hvis jeg køber en subwoofer, så skal det være en, der kan gengive de helt lave frekvenser.

Eneste minus er fjernbetjeningen, som er meget retningsbestemt.

Så alt i alt er det virkelig en imponerende højtaler - nogle af de bedste penge, jeg har brugt i lang tid. Og så er den bare flot at have ståend. Har den hvide model, som næsten går ud i ét med tv-bordet.

Tommel op herfra.
#235352
Torben Rasmussen skrev:En universalbetjening kan nok fikse det med den retningsfølsomme remote. Så kan du også styre TVet samtidigt.
Ja, det er en god idé. Er der nogen bestemte, der kan anbefales?
#235365
KBW skrev:Du kan jo få højtaleren til at respondere til fjernsynets Remote.
Jeps. Men jeg har en af de nye smart remotes fra Samsung, og det er begrænset, hvor mange knapper, der på denne. Så ved ikke helt, hvor god den vil være til dette formål. Men jeg har da tænkt på det. Har også sat den til at tænde, når jeg tænder TV'et.
Af KBW
#235366
Jeg har bas på +5 og sur så er der masser af sub-woofer effekt. På en eller anden måde ødelægger det ikke talelyden, men musik er ikke så godt, så er det over på st.