Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#233399
Mht. slør, så vil jeg indskyde, at selvom jeg skriver, at dette er skærmens største skavank, så var det ikke noget der generede under testen. Ja, du får højere bevægelsesopløsning på et LCD med scanning backlight, men selv da står tingene jo ikke krystalskarpt. Det er bestemt ikke noget der ville afholde mig fra at købe modellen.
Af Fakker
#233400
Jeg troede bestemt at der var 2 tunere i denne Oled skærm, skrev i ikke tidligere at det kun var den billigste Oled skærm fra LG som ikke havde 2 tunere?
Af MortenRas
#233404
Jeg forstår ikke helt anmeldelsen mht. 3D - der står jo nærmest at det ikke kan bruges af flere end en fordi effekten forsvinder hvis man sidder blot lidt ud til siden....kan det virkelig passe? Andre anmeldelser har ikke nævnt dette - er I sikker på skærmen ikke er defekt mht. 3D. Den skulle jo ellers være ganske fremragende til 3D
#233405
Selve 3D effekten er en af de bedste jeg endnu har set. Der er stort set ingen crosstalk og dybden er virkelig god. Men du må ikke bevæge dig ret langt til siderne før effekten forsvinder. Min kone sad i sofaen ca. 1 m ved siden af mig (4 m fra skærmen), imens jeg testede 3D og da jeg ivrigt bad hende tage de andre briller på for at se hvor fantastisk 3D så ud, så rystede hun bare på hovedet og sagde, at det da ikke virkede specielt godt. Lidt hovedregning giver noget ala 14 graders vinkel (plus minus) og jeg var da også selv lidt skuffet over, at det reelt ikke kunne bruges af andre end ham i sweetspot. Det samme var gældende hvis man rejste sig op og kiggede ned på TV'et.
Af pdj1974
#233407
Fakker skrev:Jeg troede bestemt at der var 2 tunere i denne Oled skærm, skrev i ikke tidligere at det kun var den billigste Oled skærm fra LG som ikke havde 2 tunere?
Nej, det er kun den hundedyre G6 model, som har twintuner :(
Af pdj1974
#233408
Mht. 3D, så er det med betragtningsvinklen underligt, specielt da den buede C6 har 3D, mens den flade B6 ikke har.
Må det så ikke forventes at C6 er endnu mere følsom for betragtningsvinkel end E6, eller er det modsat?
Af MortenRas
#233410
Torben Rasmussen skrev:Selve 3D effekten er en af de bedste jeg endnu har set. Der er stort set ingen crosstalk og dybden er virkelig god. Men du må ikke bevæge dig ret langt til siderne før effekten forsvinder. Min kone sad i sofaen ca. 1 m ved siden af mig (4 m fra skærmen), imens jeg testede 3D og da jeg ivrigt bad hende tage de andre briller på for at se hvor fantastisk 3D så ud, så rystede hun bare på hovedet og sagde, at det da ikke virkede specielt godt. Lidt hovedregning giver noget ala 14 graders vinkel (plus minus) og jeg var da også selv lidt skuffet over, at det reelt ikke kunne bruges af andre end ham i sweetspot. Det samme var gældende hvis man rejste sig op og kiggede ned på TV'et.
Jeg synes dog ikke andre tests eller omtale har talt om en så snæver betragtningsvinkel - spurgte i LG om det virkelig kunne passe. Har selv set 3D på LCD skærme fra LG og der virker det bestemt indenfor 20 grader til hver side.....
Af Elox
#233411
Hej Torben tak for en god anmeldelse, men jeg er lidt i tvivl så derfor, hvordan vil du bedømme opskalering af tv programmer og gengivelse af hurtige bevægelser i forhold til dit eget Sony X85c. Og vil du anbefale LG E6 til at se sport.
Af NickerB
#233412
chicco skrev:
Rasmus Larsen skrev:Ikke direkte relateret til anmeldelsen, men jeg er spændt på at se hvordan priserne på årets OLED-tv fra LG udvikler sig henover året. Hvis man i starten af 2017 kan få E6 til massiv rabat, så begynder investeringerne som LG har lavet i OLED nok snart at give dem en ret stor konkurrencefordel på markedet.
Jeg har fået 8000,- i afslag på min E6'er
Hvor fik du så stort et afslag?
Af chicco
#233413
NickerB skrev:
chicco skrev:
Rasmus Larsen skrev:Ikke direkte relateret til anmeldelsen, men jeg er spændt på at se hvordan priserne på årets OLED-tv fra LG udvikler sig henover året. Hvis man i starten af 2017 kan få E6 til massiv rabat, så begynder investeringerne som LG har lavet i OLED nok snart at give dem en ret stor konkurrencefordel på markedet.
Jeg har fået 8000,- i afslag på min E6'er
Hvor fik du så stort et afslag?
Elgiganten :)
#233415
MortenRas skrev:Jeg synes dog ikke andre tests eller omtale har talt om en så snæver betragtningsvinkel - spurgte i LG om det virkelig kunne passe. Har selv set 3D på LCD skærme fra LG og der virker det bestemt indenfor 20 grader til hver side.....
Den her tendens med, at man antager at vores testeksemplar må være defekt fordi andre ikke kritiserer et givent problem er gal :o Vi har modtaget et TV, der er tjekket og godkendt inden vi fik det. 3D-effekten blev dramatisk forværret ved at bevæge sig til siden. Jeg målte ikke vinklen nøjagtigt, men min sofa kan holde på 3 personer (4m afstand) og 1.5 person ude var effekten ved at være væk.
#233417
Elox skrev:Hej Torben tak for en god anmeldelse, men jeg er lidt i tvivl så derfor, hvordan vil du bedømme opskalering af tv programmer og gengivelse af hurtige bevægelser i forhold til dit eget Sony X85c. Og vil du anbefale LG E6 til at se sport.
X85 har højere bevægelsesopløsning, men målt ift flere af de øvrige TV vi har testet, så er E6 hverken bedre eller værre. Panasonics 2015-modeller klarede ca. samme håndtering af bevægelser og ligeledes med flere af Samsungs. Jeg synes bestemt ikke det er et stort issue og generelt mener jeg at dén debat er lidt for hypet. Ja, tingene bliver uklare når der er bevægelse, men sådan er det på enhver skærm.

Opskaleringen var hæderlig og uden TruMotion var der heller ikke problemer med de-interlacing (så endnu en grund til at slå det fra). Jeg ville vurdere Sony og Panasonic til at have en fordel på opskalering af især dårlige kilder. Men som skrevet i anmdeldelsen: du køber forhåbentlig ikke sådan en skærm for at blæse komprimerede SD signaler op på den.
Af Turbo
#233419
Torben Rasmussen skrev:Jeg synes bestemt ikke det er et stort issue og generelt mener jeg at dén debat er lidt for hypet. Ja, tingene bliver uklare når der er bevægelse, men sådan er det på enhver skærm.
Det er forskelligt fra menneske til menneske hvad der fanger ens øjne.

Det var ikke uskarpt ved bevægelser på hverken CRT eller Plasma. Da jeg ser det hver gang (uskarphed ved bevægelse) er det et meget stort issue for mine øjne og derfor jeg hader LCD/LED/OLED skærme, lorte skærme.

Nu kommer den med flimmer igen, så den svare jeg lige på med det samme - sidder du almindeligt lige foran TV'et er der intet flimmer ved 100 Hz i mine øjne.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 15