Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#233370
Anmeldelsen af LG E6 er online. Det er et af LG's 2016 OLED-tv med 4K, HDR, Dolby Vision, webOS 3.0 og Harman Kardon-højttalere.
Find testen her: http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1465360043

Hvis du har spørgsmål, kommentarer eller tilføjelser, kan de placeres her i tråden og vi skal prøve at vende tilbage på dem.

God fornøjelse med læsningen.
Af Turbo
#233377
I år har LG opgraderet med HDR understøttelse, et bredere farverum, som skulle dække det meste af DCI-P3

Det skriver I lige i starten af testen passer ikke helt ;)
De 3 ting der står der understøtter min 2015 skærm (EF950V).

Ellers god læsning som altid :thumbs up:
#233381
Det skal forstås som UHD-premium understøttelse (jeg retter det lige), hvilket din ikke har - den har højere lysstyrke. Din dækker heller ikke et farveområde i nærheden af hvad E6 kan klare. (Der står altså kun 2 ting...).
#233387
Ikke direkte relateret til anmeldelsen, men jeg er spændt på at se hvordan priserne på årets OLED-tv fra LG udvikler sig henover året. Hvis man i starten af 2017 kan få E6 til massiv rabat, så begynder investeringerne som LG har lavet i OLED nok snart at give dem en ret stor konkurrencefordel på markedet.
Af chicco
#233388
Rasmus Larsen skrev:Ikke direkte relateret til anmeldelsen, men jeg er spændt på at se hvordan priserne på årets OLED-tv fra LG udvikler sig henover året. Hvis man i starten af 2017 kan få E6 til massiv rabat, så begynder investeringerne som LG har lavet i OLED nok snart at give dem en ret stor konkurrencefordel på markedet.
Jeg har fået 8000,- i afslag på min E6'er
#233390
chicco skrev:
Rasmus Larsen skrev:Ikke direkte relateret til anmeldelsen, men jeg er spændt på at se hvordan priserne på årets OLED-tv fra LG udvikler sig henover året. Hvis man i starten af 2017 kan få E6 til massiv rabat, så begynder investeringerne som LG har lavet i OLED nok snart at give dem en ret stor konkurrencefordel på markedet.
Jeg har fået 8000,- i afslag på min E6'er
Det er positivt at høre, at der allerede er plads til stor rabatforhandling her i lanceringsfasen. Det tegner godt. Og tillykke med skærmen :)
Af jugglerq
#233394
Det under mig at skærmen får reference status, når billed behandlingen er så dårlig (bevægelser), jeg ville nødigt have et TV hvor det ikke kunne følge med I bevægelserne, jeg glæder mig til at der kommer andre producenter af OLED & som er til at betale. nedenstående er taget fra testen.

"Dér hvor OLED kommer mest til kort er nok på bevægelser"
Af andmm
#233395
Længe ventet test.
Jeg har tidligere læst at BFI ikke er muligt pga. den lavere lysstyrke på et OLED. Men i år burde der vel være nok lysstyrke. Måske er det bare ikke noget LG prioriter siden de heller ikke har det på deres IPS skærme.
#233397
andmm skrev:Længe ventet test.
Jeg har tidligere læst at BFI ikke er muligt pga. den lavere lysstyrke på et OLED. Men i år burde der vel være nok lysstyrke. Måske er det bare ikke noget LG prioriter siden de heller ikke har det på deres IPS skærme.
LG virker ikke synderligt interesserede i at bruge BFI. Da jeg var i Korea i slutningen af 2015 og se deres skærmfabrikker faldt snakken bl.a. på dette emne. Der blev også spurgt til om man ikke kunne drive OLED-panelerne, ligesom man gjorde med plasma. LG Electronics skubbede lidt ansvaret over på LG.Display med reference til at de er en "LCD-producent" (derfor sample-and-hold).

VR-headset viser jo lige nu, at OLED-skærme i hvert fald sagtens kan have nærmest intet slør på bevægelse.

Jeg har selv ofte argumenteret for, at de værste problemer går i sig selv, hvis indholdsbranchen blot begyndte at optage indhold i højere billedfrekvens. Det er håbløst, at vi sidder her i 2016 og stadig kigger på indhold filmet i 24, 25 eller 30 billeder per sekund, når man kan springe over på YouTube og se videoer i ekstrem kvalitet i op til 8K og 60fps.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 15