Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#232682
Anmeldelsen af Panasonic DX750 er online. Det er et mellemklasse-tv i den øvre ende med 4K-opløsning, Firefox OS og nyt "switch design". Bemærk, at der også findes en variant kaldet DX780 med twin-tuner.
Find testen her: http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1464239586

Hvis du har spørgsmål, kommentarer eller tilføjelser, kan de placeres her i tråden og vi skal prøve at vende tilbage på dem.

God fornøjelse med læsningen.
#232683
Et par ting, som jeg ikke fremhæver i konklusionen, men som er værd at holde for øje:

- Strømforbruget er næsten 3x højere i HDR-tilstand (ift. kalibrerede billede). Det er altså ikke for sjov og med mindre EU modificerer deres ecodesign-krav, så har producenterne næsten fri tøjler til sælge skærme, der leveres i standardindstillinger (ikke HDR) og så hæve strømforbruget til maks hver gang HDR afspilles. Over de kommende år vil andelen af HDR-indhold stige, særligt via streaming. Dette er ikke særligt for Panasonic DX750 - gælder for alle producenter af LCD-skærme.

- Sløret som jeg omtaler kort tager sig ud nogenlunde som på DX900. Det er slet ikke et kritisk problem, men visse scener fremhæver det. F.eks. et mørkt objekt der bevæger sig henover en hvid baggrund. Der er en video i testen af DX900, som illustrerer det. Jeg vil vurdere, at det er mindre udtalt på DX750 (men altså ikke elimineret) end på DX900.
#232684
Flot, saglig og uddybede test!

Hvad mener I om designet af DX 750 eller DX 900s bagside?Eller har i pillet en smuk bagbeklædning af?
Hvis disse modeller ser sådan ud, er de vel kun "egnede" til vægmontering, så bagsiden skjules.
#232685
Får i aldrig muligheden for at teste de mindre størrelser ? Tænker at ikke alle vil/har plads til den største model. Og der kan jo være ret stor forskel ??

Dette er ikke ment som brok brok men blot en forspørgelse eftersom jeg sæter meget stor pris på jeres arbejde.
#232686
bentpetersson skrev:Flot, saglig og uddybede test!

Hvad mener I om designet af DX 750 eller DX 900s bagside?Eller har i pillet en smuk bagbeklædning af?
Hvis disse modeller ser sådan ud, er de vel kun "egnede" til vægmontering, så bagsiden skjules.
Tak Bent.

På DX900 er der i hvert fald et plastikpanel, som kan dække stikkene. Jeg må være ærlig og erkende, at jeg kæmper lidt med at huske om der også var et plastikpanel til DX750 (skærmen er sendt retur). Det er noget af det første jeg piller af i forbindelse med anmeldelser. Jeg må lige i tænkeboks. Derudover ser bagsiden dog ud som den gør. Ikke videre køn, nej.
#232687
humber skrev:Får i aldrig muligheden for at teste de mindre størrelser ? Tænker at ikke alle vil/har plads til den største model. Og der kan jo være ret stor forskel ??

Dette er ikke ment som brok brok men blot en forspørgelse eftersom jeg sæter meget stor pris på jeres arbejde.
Det er ikke altid vi får valget. Hvis vi gør, så vil det typisk være imellem 55" og 65", da producenterne efterfølgende bruger skærmene i diverse opstillinger rundt omkring.

En af grundende er også, at man skal op i en vis skærmstørrelse for at få gavn af den høje UHD-opløsning.
#232699
Bent odense skrev:Bliver det nogen betydning for fremtiden almindelige tv kikkeri at den ikke kan vise HDR indhold.stå til køb af 65 tommer. :)
Som Hans er inde på, så går der nok lang tid før HDR bliver dagligdag. Tv-kanalerne er jo ikke engang sprunget til 4K endnu.

Der hvor HDR vil blomstre over de næste 2-3 år er hhv. UHD Blu-ray og streamingtjenester, der er fremme i skoene såsom Netflix og Amazon. Så man skal være flittig bruger af UHD Blu-ray og Netflix.
#232705
Altså ingen store forbedringer fra sidste års CXC725, som jeg læser det (især ikke 55" modellen der har local dimming) Eller hvad?

Iøvrigt lige en lille fejl til sidst" Hvis du kan ignorere HDR and manglende apps..." -går ud fra "and" skal være "og" :)
#232707
Hej Rasmus.

Endnu en fin og saglig test. Tak for det :) Jeg har ventet på testen, idet vi netop har købt en TX-58DX780. Har haft den i ca. 3 uger. En fin fin skærm, specielt til gengivelse af 4K. Valgte netop Panasonic, da vi godt kan lide Firefox (en smagssag), og så selvfølgelig fordi den gengiver 4K. Havde en VT50 i forvejen. Må dog medgive, at jeg er skuffet over betragtningsvinklen, og så er det bare ikke en plasmaskærm. Går i soveværelset, når jeg skal se en god film.

Hej fra mig :)
#232716
Bent odense skrev:
hans123 skrev:Det varer længe før alm flow tv kikkeri indeholder HDR.

Så det kommer du bare til at mangle oplevelsen af. Filmene kan jo stadig vises, bare med de begrænsninger der er beskrevet i testen
Tak.
Ser du Netflix, så kunne det godt blive et issue på den korte bane. Jeg frygter lidt for hvad indførelsen af HDR på Netflix vil gøre for mit eget X85, da du jo ikke kan slukke for HDR på den. HDR på en skærm, der ikke er gearet til det, er bare noget hø.