Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#232560
Anmeldelsen af Philips 7101 er online. Det er et mellemklasse-tv med 4K, Android TV og Ambilight. Philips hævder også HDR processering.
Find testen her: http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1463995152

Hvis du har spørgsmål, kommentarer eller tilføjelser, kan de placeres her i tråden og vi skal prøve at vende tilbage på dem.

God fornøjelse med læsningen.
#232566
Tak for en god anmeldelse endnu engang Flatpanels, jeg var enormt spændt på den her og må sige at jeg er mildest talt rystet.

jeg husker tydeligt fra min tid i Merlin kæden hvor populær Philips var, vi solgte afsindig mange af deres skærme og Philips skærme der stod i udstillinger med "Pixel Plus" programmet aktiveret hvor man kunne se før og efter eksempler "live" solgte skærmene som varmt brød.

Jeg kan ikke forestille mig at Philips nogensinde kommer tilbage på det niveau, de var på engang, ikke efter sådan et håbløst forsøg på at implementere HDR.

Tilsidesætning af branche standarder samt det at skærmen pt faktisk er umulig at kalibrere så den gengiver et bare nogenlunde korrekt billede.

De har godt nok meget arbejde der skal laves, hvis de nogensinde skal tages seriøst igen.

Men det var da en anmeldelse ud over det sædvanlige og det er jo også tilfælde som det her, der gør den her industri så spændende at følge udviklingen i.
#232570
Jeg har et Philips Android TV fra sidste år, og der har godt nok været mange firmware problemer. Ny version hver måned: enkelte problemer bliver løst, andre kommer til. Det er en ynk hvis man følger med i deres brugerforum.
Når det er så sagt: ganske 'pænt' OK billede når det virker :-)

Mht videoformater fra USB, så er der også mangler ved streaming fra netværk. Er blevet værre med opdateringerne. Kun når video vises via KODI app fungerer det.
Kunne I ikke skrive en artikel om de videoformater, også de formater der indgår i Jeres produkttest.
#232587
Blackspot4200 skrev:Tak for en god anmeldelse endnu engang Flatpanels, jeg var enormt spændt på den her og må sige at jeg er mildest talt rystet.

jeg husker tydeligt fra min tid i Merlin kæden hvor populær Philips var, vi solgte afsindig mange af deres skærme og Philips skærme der stod i udstillinger med "Pixel Plus" programmet aktiveret hvor man kunne se før og efter eksempler "live" solgte skærmene som varmt brød.
Mange tak. Ja, Philips har i mange år gjort en god figur i butikkerne. Jeg tror også, at Ambilight spiller en stor rolle i førstehåndsindtrykket. Jeg stod selv i Electric City i de unge dage for over et årti siden, og der solgte Philips også godt. Jeg tror som sådan stadig, at de sælger rigtig godt ude i butikkerne.
Blackspot4200 skrev:De har godt nok meget arbejde der skal laves, hvis de nogensinde skal tages seriøst igen.

Men det var da en anmeldelse ud over det sædvanlige og det er jo også tilfælde som det her, der gør den her industri så spændende at følge udviklingen i.
Ja desværre, kan man sige. Det er heller ikke sjovt som anmelder at skulle levere så hård kritik, men sådan er det jo. Jeg talte med en finsk anmelder i går, som også havde modtaget tv'et.

Idet det er et problem for 7101-serien generelt har han naturligvis samme problemer med farverummet og afspilning af UHD Blu-ray. Han tilføjede, at softwaren stadig ikke er blevet klar. Philips Finland havde lovet ham et pre-release af den nye software. Han har lovet at give mig opdateringer, når det sker.
#232588
hjj skrev:Mht videoformater fra USB, så er der også mangler ved streaming fra netværk. Er blevet værre med opdateringerne. Kun når video vises via KODI app fungerer det.

Kunne I ikke skrive en artikel om de videoformater, også de formater der indgår i Jeres produkttest.
Det kunne være et fint emne til en artikel. Det er hermed noteret.

Hvis jeg skal sige noget ganske kort her, så er idéen bag, at vi pt. står i en overgangsfase, hvor mpeg4 udskiftes. Her byder branchen så ind med HEVC (der koster) og Google ind med VP9 (der er gratis). Det er de to relevante komprimeringsformater pt. Derudover findes der en del variationer (HEVC profiler, VP9 profiler) + containere (.mkv .avi osv) og parametre (4K-opløsning, Rec.2020 farverum, billedfrekvens osv.). Når man krydser disse ting på forskellige måder, så tvinger man nogen gange skærmene i knæ.

Derfor har vi udvalgt en pulje af forskellige filer, som repræsenterer et nogenlunde bredt udsnit af forskellige krydsninger. Vi regner ikke med at f.eks. 8K-klippet kan afspilles på særlig mange 4K-skærme og det er naturligvis fint, men en eller anden dag sker det jo nok.

Som du er inde på vil de samme videofiler give knas via netværksafspilning. Og som du også nævner, kan det derfor være en fordel at bruge dedikerede apps såsom Kodi, Plex eller Infuse.
#232645
henrik.hansen skrev:Det var da noget af en nedslående test, da jeg ellers havde planlagt at 49PUS7181 skulle blive mit næste tv, som afløser for mit aldrende 46PFL8008S.

Tror i hvert fald lige at jeg ser tiden an.
Uanset hvad så er foråret typisk ikke det bedste tidspunkt at handle på. Priserne er høje fordi produkterne lige er kommet på markedet, så man kan spare en del ved lige at vente nogle måneder.

Bare en generel betragtning - ikke relateret til Philips som sådan.
#232651
Blackspot4200 skrev:
Tilsidesætning af branche standarder samt det at skærmen pt faktisk er umulig at kalibrere så den gengiver et bare nogenlunde korrekt billede.
Hvorfor skal et TV kalibreres? Det kunne man lidt provokerende spørge. Og hvem får deres TV kalibreret. Jeg kender INGEN. Gentager lige - Jeg kender ABSOLUT INGEN, der får deres TV kalibreret.

Det er noget mange entusiaster gør. Og der er rigtig fint for dem. Men for mange almindelige bruger, der det mere end rigeligt, at man har forskellige prædefinerede settings, som man så kan vælge imellem.
#232652
lennon skrev:Man skal aldig sige aldrig . Når Philips kan sælge store kvanti på ambilight, - så er det tydeligvis ikke billedentusiaster der er kundegruppen . . .
100% enig og sikkert også fuldstændig korrekt. Målgruppen er "almindelige" mennesker, der vil have en god OPLEVELSE, når de ser TV. Ikke nødvendigvis det korrekte billede. Der er forskellige målgrupper, og sådan skal det naturligvis være. Vore behov er forskellige.

Dit behov er sikkert et så korrekt billede som muligt inden for et givent budget. Vores prioritering er pænt design og nem betjening.

By the way. Stuen blev malet søndag, så konen missede sidste afsnit af The night manager. Ikke noget problem. Det blev set mandag via et enkelt tryk på rød knap og så HBB-TV. En f*cking genial opfindelse. Sådan skal TV være (for os!).
#232654
sd2100 skrev:
Blackspot4200 skrev:
Tilsidesætning af branche standarder samt det at skærmen pt faktisk er umulig at kalibrere så den gengiver et bare nogenlunde korrekt billede.
Hvorfor skal et TV kalibreres? Det kunne man lidt provokerende spørge. Og hvem får deres TV kalibreret. Jeg kender INGEN. Gentager lige - Jeg kender ABSOLUT INGEN, der får deres TV kalibreret.

Det er noget mange entusiaster gør. Og der er rigtig fint for dem. Men for mange almindelige bruger, der det mere end rigeligt, at man har forskellige prædefinerede settings, som man så kan vælge imellem.
Har selv haft et philips i en måneds tid (65PUS7600)
Det var et rigtigt fint TV.. ikke særlig meget clouding og jeg kunne nu godt lide ambientlight, men farverne var altså helt mærkelige og kunne ikke rigtigt få det til at se godt ud efter min smag..

Jeg giver dig ret mht kalibrering..
De kalibrering settings jeg har prøvet bl.a her fra flatpanels har muligvis været det "korrekte" billed, men slet ikke noget for min smag.. Jeg synes ALTID de er for mørke.
den virkelige verden er altså MEGET lysere end i de kalibrede settings.
#232659
Rasmus Larsen skrev:
henrik.hansen skrev:Det var da noget af en nedslående test, da jeg ellers havde planlagt at 49PUS7181 skulle blive mit næste tv, som afløser for mit aldrende 46PFL8008S.

Tror i hvert fald lige at jeg ser tiden an.
Uanset hvad så er foråret typisk ikke det bedste tidspunkt at handle på. Priserne er høje fordi produkterne lige er kommet på markedet, så man kan spare en del ved lige at vente nogle måneder.

Bare en generel betragtning - ikke relateret til Philips som sådan.
Havde allerede inden testen set mig lidt lun på tv'et, da det havde midtercenteret fod, samt var under 50 tommer, har ikke plads til en større skærm. Tidligere har jeg været lykkelig ejer af flere modeller i 9000 serien, men disse kommer nu kun i store størrelser.

Jeg ser lige tiden an, der kommer vel også nye modeller til efteråret eller i forbindelse med IFA.

Rasmus tak for altid gode tests :-)
#232660
Bent odense skrev:
henrik.hansen skrev:Det var da noget af en nedslående test, da jeg ellers havde planlagt at 49PUS7181 skulle blive mit næste tv, som afløser for mit aldrende 46PFL8008S.

Tror i hvert fald lige at jeg ser tiden an.
HDTV test af Phillips 65PUS8601 og så er den med VA-panel.
http://www.hdtvtest.co.uk/news/65pus860 ... 234294.htm
Ville utrolig gerne op i 8000 eller 9000 serien igen, men da disse modeller kun kommer i 50"+ har jeg måtte kigge lidt ned af, da jeg vil kunne have plads til max 50". Tror ikke jeg får konen overtalt et 55" da det ville fylde lige lovligt meget.