Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#231799
Som Torben nævner glemte vi et billede af reflektionerne i skærmen.

Det er skærmen i slukket tilstand med gardiner rullet ned. Med gardinerne oppe reflekterer den en del mere. Når der kommer farver på skærmen formår den dog at lukke bedre ned for reflektionerne.
panasonicdx900reflections.jpg
panasonicdx900reflections.jpg (81.31 KiB) Vist 13438 gange
#231800
Mfede skrev:Men KS9505 er buet, ikke? Fatter ikke at Samsung holder fast i det..
Så en artikel i går, hvor Samsung afkræftede rygterne om, at de er på vej med OLED i 2017. Før eller siden bliver de jo nødt til at hoppe på den vogn.
Jo, KS9505 er buet og der er heller ingen flad pendant til den i år. Kun de lidt billigere modeller flade.
#231801
Waqas skrev:Fin anmedelse, dog synes jeg at i fuldstændig undlader at komme ind på muligheden for web apps i 2.0 versionen af firefox OS.
Tak for det :)

Vi nævner da ellers følgende: "Version 2.0 introducerer nye funktioner såsom ”web apps” og en ”mobile-to-TV” (á la Google Cast og Airplay). Herunder ses en kort introduktion af nyhederne i version 2.0."

Og i videoen lige efter demonstreres web apps kort i aktion.

Baseret på hvad jeg har set, så ved jeg dog ikke hvor meget det reelt ændrer. Hvor stor en del af udviklermiljøet lytter alligevel til hvad Mozilla siger? Min opfattelse er, at deres Firefox-heydays for længst er ovre.
#231804
Jeg lavede ikke et overblik over priser i testen, da det naturligvis svinger op og nede, så blot for helhedens skyld kan jeg måske lige inkludere en relevant sammenligning imellem DX900 vs. LG OLED, som er på mine notepapirer.

- 58" Panasonic DX900 - 33.000 kroner - http://www.pricerunner.dk/pl/2-3140129/ ... ign-Priser
- 55" LG 55EG920V (buet 4K HDR OLED) - 19.999 kroner - http://www.pricerunner.dk/pl/2-3085138/ ... ign-Priser

- 65" Panasonic DX900 - 39.995 kroner - http://www.pricerunner.dk/pl/2-3140130/ ... ign-Priser
- 65" LG 55EG960V (buet 4K HDR OLED) - 36.990 kroner - http://www.pricerunner.dk/pl/2-3055236/ ... ign-Priser

LG's flade 65" OLED var nede i samme pris for nylig.
#231822
Fin og grundig test som altid, men jeg har svært ved at tro at det har et billede der er 13.000 dkr bedre, en de kant-belyste lcd modeller der kommer fra LG og Samsung de næste par måneder. skal lige siges jeg har kun set LG 65UH950V og Samsung 65KS9005 med deres egen demo film i Elgiganten.
#231825
Hvis du bruger Elgiganten som demo sted kan du sikkert nøjes med det billigest tv.

Har aldrig set en fornuftig demo med rigtige lysforhold i elgiganten.

Hvordan vurderer man merprisen for bedre billede ?
#231827
Igen er man sikker på det er bedre fordi det er dyre, men nu var det et spørgesmål om det er pengene hver, men hvis man har 50 kilo og smide væk hvert år for at få det bedste af bedste, når nu adgangen til ordenlige HDR medier er så mangelfulde som det er tilfældet nu, så behøver man da ikke et sådan forum, så køber du da bare det nyeste fra Panasonic eller hvem man nu kan lide hvert år.
Og hvis man skal vente på at priserne falder på oled og ligne, så kan du næste være sikker på at de har fundet på noget nyt som er det bedste af det bedste.
#231828
Det er måske mig der misforstår det, jeg ved det ikke - men du skriver: når nu adgangen til ordenlige HDR medier er så mangelfulde som det er tilfældet nu
Jeg synes da nok der er ordentlige HDR medier - jeg har da pt. 7 stk. blu ray 4k HDR film og inden måned er omme har jeg nok 12-15 stk. Det er antallet af udvalget pt. jeg synes er lidt lavt, men de skal lige have lov til at komme i gang - vi har jo næsten lige fået en afspiller der kan afspille det.

Sorry, det var lidt væk topic.
#231830
Marco Polo har strengt taget kun to kulisser de skifter mellem, og der er dæmpet belysning konstant. Det var helt klart ikke mit førstevalg til at teste HDR.

Mængden af film afholder også pt mig fra at købe en UHD afspiller. Det er stadig ret begrænset hvem der udgiver på UHD BD og vi skal mindst have Disney med på vognen før jeg overvejer en afspiller.
#231832
Jeg regner med, at Disney's film vil se fuldstændig fantastiske ud i HDR på en skærm såsom DX900 eller OLED. Animationsfilm kan virkelig gøre brug af det større farverum og dem der så Inside Out i de første HDR-kompatible biografer (Dolby Cinema) var vildt begejstrede. Forestil jer så at man også får sortniveauet med (og ikke grålige fis, biografer viser). Jeg er generelt vild med Pixar-film :)

Mht. om hvad man får for de ekstra penge, så synes, at min prissammenligning fra tidligere ret godt illustrerer, at man kan få en 55" 4K/HDR OLED til under 2/3. dele af hvad 58" DX900 koster. Det synes jeg er lidt overset. Hvorvidt det giver mening at give så meget ekstra for DX900 ift. andre LCD-skærme, så skal man nok holde for øje, at det altid er de sidste procenter, som koster uforholdsmæssigt meget ekstra. Man må gøre op med sig selv om det er det værd. Bare min mening.
#231834
Det jeg tænker på er, hvis man nu tager LG top lidt 65UH950V til små 26000, den har kant belysning og understøtter begge HDR typer Dolby Vision og HDR10 og er UHD Premium certificeret, og hvis det ikke er et super godt billede, så er det jo en falliterklæring og en udvaskning af en standart, allerede inden den rigtigt er kommet på markedet.
#231844
Jo det er rigtig. Apropos, jeg har ikke rigtig noget at have det endnu, da jeg endnu ikke har testet skærme med Dolby Vision, men det virker umiddelbart som om, at Dolby har slækket en del på kravene for Dolby Vision i forsøget på at udbrede formatet.

En skærm såsom LG UH950V er baseret på IPS LCD-panel. Baseret på hvad jeg indtil videre har set fra IPS LCD, når de skal vise HDR, så er jeg ikke så optimistisk. Det kommer jeg nærmere ind på i den kommende test af Sony XD85.