Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#229890
Gil skrev:Så kom den opdaterede firmware... løser nok ikke alle problemer, men på skal den da :D

Version: 000.005.038.028, Zip file, 876.26 MB, Date published: 2015-12-16

http://www.p4c.philips.com/cgi-bin/dcbi ... PUS7600/12

Blog indlæg (tysk): http://toengel.net/philipsblog/2015/12/ ... e-5-38-28/
Hej Gil,
Jeg overvejer at købe den TV men jeg kan ikke leve med crashes og pludslige reboot's, som mange omtaler på diverse fora. Er disse problem enlig løst med den opdatering? Hvilken problemer er ikke løst?
#229902
Det sker af og til at tv'et rebooter når man tænder det, men ellers oplever jeg ikke problemer. Så det er til at lever med. Jeg holder mig dog også til TV-guide, pvr og Netflix og bruger min Apple TV 4 til alt andet.

Det er dog tydeligt at CPU'en godt kunne være lidt mere kraftig, men det mærker man jo ikke når man bare ser tv (og Netflix kører overraskende godt - de må være bedre til at kode apps end Google og Philips :) )
#229950
vnidk skrev:Gil, hvor hyppig oplever du reboots ved opstart? Er det hver 2. gang eller hver 10. gang?
Har du installeret beta firmware?
Det er nok hver 10. - 20. gang - altså ikke så ofte, men stadig belastende at skulle vente måske 2 min på genstarten. Heldigvis sker det når man tænder tv'et og ikke lige pludselig imens man ser et program.

Jeg venter lige med at installere den nye version indtil den går final (jeg tør ikke blive uvenner med resten af familien :D )
#229951
Rasmus Larsen skrev:
Gil skrev:4K HEVC via DVB-S2 Tuner
App sideloading
Mus og keyboard
m.v.
Spændende med 4K via tuner, hvis det passer. Det er da en rimelig fin opdatering at få senere.

Jeg har kun scrollet henover forumtråden, men jeg kunne ikke umiddelbart se hvilket Android TV versionsnummer opdateringen har?
Følgende er nævnt på XDA-Developers forum'et:
" 4K HEVC DVB-S works (Tried all two Hotbird 4K channels )"
http://forum.xda-developers.com/android ... st66058965

Og ja, jeg har heller ikke fundet noget om Android TV versionen, men næppe 6.0 vel ?
#230196
Har lige bestilt 65PUS7600/12 og jeres debat skræmmer jo lidt. Måske nogen kan hjælpe med lidt info.
Er der nogen der ved hvad "/12" i modelnavnet betyder?

Jeg fornemmer at langt de fleste problemer vedrører android-delen. Kan man undgå den? Jeg mener, jeg skal primært bruge fjernsynet til 2 ting:
Alm Yousee kabel tv.
En PC med browserbaseret streaming via et DiplayPort kabel, som kan sende 4K til tvéts HDMI.
Og jeg streamer direkte fra USA, hvor der er flere kilder med UHD. Jeg sidder med en 160Mbit forbindelse.
Med andre ord lader jeg en kraftig pc være det smarte og vil gerne undgå tvéts indbyggede "smart crash tv" men er dette muligt?
Philips er udelukkende valgt pga ambilight.
Håber nogen har input
#230219
MrBigL skrev:Har lige bestilt 65PUS7600/12 og jeres debat skræmmer jo lidt. Måske nogen kan hjælpe med lidt info.
Er der nogen der ved hvad "/12" i modelnavnet betyder?
De slutter alle på /12. Vi undlader bare at nævne det.
MrBigL skrev:Jeg fornemmer at langt de fleste problemer vedrører android-delen. Kan man undgå den? Jeg mener, jeg skal primært bruge fjernsynet til 2 ting:
Med mindre du bruger YouSee-boksen, så vil du møde Android, når du går igennem visse dele af tv-delen. Altså tv-guide, oversigter osv. Android TV 6.0 skulle komme til skærmene senere på året og rette mange fejl, men Philips vil bare ikke bekræfte en dato endnu (hvilket jeg tror betyder sommer/efteråret).
#230220
mbm skrev:Jeg har også kig på dette efter returnering af Sony 65X8505C..

Hvorfor fejler den i det 4K testmateriale der er kørt?
På Android-delen vinder du ikke noget ved at gå fra Sony til Philips, efter min mening. Philips' implementering er lige så ustabil - måske mere. Så den skriger lidt efter Android 6.0.

Videofilerne blev sendt ind via USB-nøgle. Jeg ved ikke konkret hvorfor den fejler, men hvis man skal tegne et mønster, så vil den ikke håndtere .ts-filer. Det går nok. Den vil dog heller ikke rigtig håndtere .mkv-filer, hvis der er 4K-indhold indeni. Det støder man jo noget oftere på.

Det påvirker dog ikke evnen til at streame 4K fra f.eks. Netflix.
#230221
Rasmus Larsen skrev:
mbm skrev:Jeg har også kig på dette efter returnering af Sony 65X8505C..

Hvorfor fejler den i det 4K testmateriale der er kørt?
På Android-delen vinder du ikke noget ved at gå fra Sony til Philips, efter min mening. Philips' implementering er lige så ustabil - måske mere. Så den skriger lidt efter Android 6.0.

Videofilerne blev sendt ind via USB-nøgle. Jeg ved ikke konkret hvorfor den fejler, men hvis man skal tegne et mønster, så vil den ikke håndtere .ts-filer. Det går nok. Den vil dog heller ikke rigtig håndtere .mkv-filer, hvis der er 4K-indhold indeni. Det støder man jo noget oftere på.

Det påvirker dog ikke evnen til at streame 4K fra f.eks. Netflix.
Afspiller den 4K fra Youtube?
Jeg vil ikke købe skærm ud fra smart-tv.. Om nogle år er det alligevel forældet.
Nu kender du jo lidt til mine problemer med Sonyén.. Her med Philips slipper jeg vel for lignende kantlys?