Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af tiver
#228607
Efter at have læst testen af denne skærm overvejer jeg at anskaffe den. I dag hedder skærmen så Foris 2434-FB. Er der nogen nævneværdig forskel?
Jeg skal ikke bruge den til gaming, men omtalen og prisen passer mig fint.
mvh
ti
Brugeravatar
Af tiver
#228657
Tak for info. Men samsungskærmen har ikke vesa-mount.
Det er en af grundene til at jeg har Eizoen i tankerne. Desuden vil jeg helst ikke over 24".
Og så er den jo nem at justere ind hvis man følger opskriften i testen.
Jeg kan godt se at prisen er i overkanten i forhold til mange andre skærme. Men den får jo også en fin anmeldelse!
Flere god råd modtages dog gerne.
mvh
ti
Brugeravatar
Af KimKaos
#228659
Hvis du ikke skal game er der ingen grund til at købe en gamings monitor.

Der findes et hav af 24" kontormonitors med vesa mount.

F.eks. Samsung S24E450D

http://www.samsung.com/us/business/disp ... E45KDSG/GO

Den har Vesa 100x100 og Dustin har en demo-model til 1.300,-

https://www.dustinhome.dk/product/50108 ... ifications

Det korte af det lange er at du snildt kan spare ca. 8-1.000,- på en kontor monitor

Prøv at søge 24" monitor vesa og du får en meget lang liste
Brugeravatar
Af KimKaos
#228668
tiver skrev:Jeg siger tak fordi du fik mig guidet i den rigtige retning.
mvh
ti
Du har klaret det meste selv :)
Af Koylu4
#251966
Jeg har denne her skærm, købte den til ca. 1300kr på Komplett.dk og nu koster den over 2000kr . Kan ikke anbefales. Jeg bruger den kun til PS4, så det kan være den virker anderledes på PC.

Skærmen er meget meget hvid/grå på sorte farver i mørke scener. Den har rigtig meget ghosting/slørhed når man kigger rundt i spil. Skarpheden er meget meget svag. Prøvede at sammenligne en Netflix film både på denne her Eizo Foris og en Sony (tror det er 6 serien) og fjernsynet var 10x skarpere end Eizo.

Minus punkter:
- Meget hvid/grå under mørke scener.
- Meget ghosting
- Skarpheden er svag
- Overdrive på Høj føles meget farligt for synet og giver spor af hvide silhouette under de mindste bevægelser i spil (måske virker Overdrive Høj bedre på PC, får Eizo skærmen bliver i hvert fald meget skarpere både i stillebilleder og bevægelsesbilleder, når Enchanced er sat på Høj).

Min anbefaling er at købe en anden Eizo skærm, en Asus eller et TV med VA-panel som Samsung.