Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#225713
Grundlæggende er problemet at kanal udbyderne fx Yousee insisterer på at anvende "guide" frekvensen fordi de kan og har ret til ....i stedet for at tænke på deres kunder, der bare vil udnytte deres nye tv. Og så kan de ikke forstå at flere og flere opgiver kampen og flytter til Streaming. Og hvorfor tv selskaber der bliver forfordelt af denne placering på båndet Ikke reagerer er mærkværdigt - fx TV2 med deres nye tv2sport. Tænk hvor lidt der skal til for at alle kunne blive tilfredse. Yousee kunne starte - men det vil de ikke. Fordi? Tja....
#225716
Ja, og at man så fortsætter med at lægge de populære kanaler på frekvens 143 i Hjørring Antenneselskab med 20.000 kunder virker tåbeligt. Og der er en del, der er ramt af problemer efter skiftet fra Stofa, det kan man se på deres facebook bl.a..
#225722
Torben Rasmussen skrev:Jeg tilføjer lige, at jeg jo ikke bor i Hjørring, så det er den normale Yousee-pakke jeg har testet på og det virker altså på et Sony-TV anno 2015.
Jeg har også fået en tilbagemelding fra Bo på digitalt TV, at de 4 kanaler i Hjørring ikke er nok, på trods af at der kun ligger 4 kanaler på frekvens 143Mhz (Samsung 2015)
#225995
Jeg har samme problem med manglende EPG.

Jeg har prøvet at benytte den løsning som lader til at virke for de fleste; slet alle de kanaler som ikke virker. Denne løsning virker desværre bare ikke i mit tilfælde.

Mit fjernsyn er et samsung ju7505 og min udbyder yousee.

Mine netværksindstiller når jeg laver kanalsøgning er følgende:

Netværks ID: 100 (fuldpakken)
Frekvens 143000KHz
Modulation: 64 QAM
Symbolfrekvens: 6875 KS/s

Jeg har både prøvet at slette de nævnte kanaler som skulle ligge på frekvens 143mhz og prøvet at slette alle kanaler som ikke virker..

Nogen der kan hjælpe mig med hvad jeg gør forkert, siden at jeg ikke kan få det til at fungere?

På forhånd tak
#226015
Jeg kan lige give mit svar, som jeg tidligere skrev i denne tråd: http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... =2&t=34115
Replicat skrev:Jeg har samme problem med mit nye JU7005, og det lader til at alle danskere med yousee har det problem.
Jeg har forsøgt alt, som har med tv programmer at gøre. Forskellige steder på nettet (f.eks. her: http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... 3&start=60) anbefales det at slette en række kanaler. Det er dog anbefalinger til tidligere Samsung modeller.
Det hjælper desværre ikke på JU7005. Jeg har forsøgt at slette alle andre kanaler end DR1 og det lille minibillede (EPG) virker stadig ikke.
Hvis nogen kender til en løsning vil det være fantastisk. TV guiden er jo en af de funktioner man typisk bruger mest.
Jeg endte med at returnere mit JU7005 fordi det irriterede mig.
#226657
Hjørring antenneselskab med 20.000 kunder, som gik fra stofa over til Yousee har nu fået en løsning, nemlig at anvende netværksid 108 indtil videre og uden at TV kanaler i 143 MHZ blev slettet.

https://www.facebook.com/hjantenne/phot ... =3&theater

Jeg har nu efterlyst en løsning for alle andre Yousee kunder, som vi har spurgt om igen og igen.

Jeg vil vende tilbage, når der forhåbentlig kommer en løsning
#226689
micmex skrev:Mich61...

Det lyder godt, hvis en yousee antenneforening kan fikse problemet med mini-preview i EPG, så burde vi andres antenneforeninger jo også kunne gøre det.

Ja, ellers må nogen af dem, der bor i store foreninger presse på hos bestyrelsen
#226787
Yousee har svaret, og det er godt nok skuffende:

"Hej

Tak for din mail.

Vi ser bestemt på mulighederne for at lave samme ændring og tester på det, men jeg kan ikke sige hvornår eller om det vil komme på vores normale eller bland selv netværks ID.

Venlig hilsen"
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8