Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#221988
MX6000 blev kun lavet i 28" - ikke 32". Jeg havde selv et. Du skulle op i Avant for at få 32". Jeg ved godt, at folk skriver 32" på eks. DBA, men den er altså kun 28" diagonalt og det synlige antal tommer er endda kun 26".

Nok om det. Tilbage til EG960, tak.
Af GMP
#221994
GMP skrev:
GMP skrev:
Torben Rasmussen skrev:Ja, svaret er givet på skrift fra LGs accontmanagers med LGs danske afdeling på Cc. Det er kopieret ind som det er modtaget.
I garantibestemmelserne i manualen til LG's OLED TV (model EG960V) er tydelig anført, at "Burn-in" IKKE er dækket.

Her er hvad der står i manualen til OLED (model EG960V) ang. "Burn-In":
Visning af et stillbillede i længere tid (f.eks. logoet fra en tv-kanal eller en skærmmenu fra et videospil eller fra en
computerskærm) kan forårsage skader på skærmen, hvilket resulterer i fastbrænding af billedet - også kendt som
fastfrysning. Det kan vises i lang tid eller aldrig forsvinde. Produktgarantien gælder ikke i dette tilfælde.
Undgå at vise et statisk billede på din TV-skærm i et længere tidsrum (1 eller flere timer for OLED).
Et fastfrosset billede kan også opstå ved panelets kanter, hvis du ser fjernsyn med forholdet 4:3 i et langt tidsrum.
Dette fænomen opstår også i produkter fra tredjeparter og kan ikke gøres til genstand for bytning eller refusion.


Det er jo direkte modstridende af, hvad LG's accontmanager har oplyst til dig, og det vil være rigtig rart, hvis du vil følge op på den?
Hej Torben
Hvad sagde "LG's accontmanager" til ovennævnte - ville han få tilrettet teksten i manualen, således Burn-In er dækket under garantien, som oplyst til dig - eller har du ikke fået svar endnu?
Hej Torben
Alt det her snak om burn-in gør det endnu mere relevant. om du vil være så rar at følge op på ovennævnte. Tror du måske har overset/glemt det igen.
#221995
Torben Rasmussen skrev:MX6000 blev kun lavet i 28" - ikke 32". Jeg havde selv et. Du skulle op i Avant for at få 32". Jeg ved godt, at folk skriver 32" på eks. DBA, men den er altså kun 28" diagonalt og det synlige antal tommer er endda kun 26".

Nok om det. Tilbage til EG960, tak.
Hehe jeg har altid opfattet det som et 32" Det er nok fordi glasset er 78cm i diameter
#221998
GMP skrev:Hej Torben
Alt det her snak om burn-in gør det endnu mere relevant. om du vil være så rar at følge op på ovennævnte. Tror du måske har overset/glemt det igen.
Der er ikke noget der er glemt. Ro på - mail skal op gennem systemet og tilbage igen. Der er intet i debatten der er anderledes end før og faren for burn-in er den samme nu, som da jeg advarede imod det i anmeldelsen.
Af KBW
#226699
Torben

Hvordan sætter i Contrast på disse LG OLED'er?

Problemet er at med "contrast-testbilleder" kan alle de hvide felter ses uanset om kontrast er sat til 0 eller 100. Intet brænder ud!
#226709
Jeg skruede ikke på kontrasten, men rettede det hele ind via 20-punktsindstillingerne, så vidt jeg husker. Det er muligt, at man ville kunne have gavn af at justere lidt på kontrast og så bruge mindre tid på farvekorrektionen, men det er OLED lys som smadrer shadow detail på de her modeller, så jeg rør som regel sjældent ved brightness og kontrast.
Af KBW
#226722
Det forstås.

Men jeg kan læse mig til at mange kalibratører bruger 0-30 Ire til at yderligere justere hvorledes LG OLED'erne kommer fra helt sort og ind i det mere lyse, dvs have en lidt lavere gamma i begyndelsen og først begynde den flade lidt senere. Skulle løse lidt af problemerne lige over sort.

Og du siger du bruger højllysenden af 20 punkten til at styre kontrasten.

Og tror de her OLED er ret hidsige/følsomme!
#226727
Torben Rasmussen skrev:Jeg har opgivet 2-punktsindstillingerne, som retter op på det meste, men for at få en helt flad kurve skal man bruge 20-punkt.
Så røg jeg ud igen igen. Jeg er nødt til at spørge. Hvad menes med 'en flad kurve'? Måske 'få rettet kurven ud'?
#226740
RGB afvigelserne rettes ud med 20-punkt, så de kommer så tæt på 0 som muligt. Det samme gælder gammakurven, som vi sigter efter at få til at ligge på 2.2 på alle IRE trin.
#227978
Hej Torben.
Mit første "indlæg"... Jeg kigger meget efter eg920v, da jeg synes 960 stadig er for dyr. Har i testet 920'eren? Eller skal man forvente det samme? Jeg kan ikke helt finde ud af hvad man får for de ekstra mange penge på 960'eren.
Eller skal man lige vente lidt til de nye modeller kommer?
Mvh. Morten
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7