Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Dithe82
#224784
Hej med jer

Jeg er indehaver af en MM Vision bærbar computer, der kan bruges til en 4k monitor.
Jeg ønsker kun at bruge den til billedredigering (ej prof) så derfor tænker jeg, at det er vigtigt den har IPS paneler, er flimmerfri og en passende størrelse i forhold til at det er en 4k skærm.

Prisen er ikke en klejne over 5000,- og gerne nærmere de 4000,-

Jeg har overvejet denne skærm:
Dell 27 Ultra HD 4K monitor –P2715Q
http://www.edbpriser.dk/skaerm/dell-p27 ... 21671.aspx

Er der nogen der kender til denne skærm/har den selv, og bruger den til billedredigering. Ris/ros/noget jeg bør vide?
#224839
Alright. Så synes jeg dit udgangspunkt (IPS, flimmerfri og stort format) er godt :)

Jeg har bare rigtig så meget input til det konkrete valg for jeg har endnu ikke PC'en til at køre 4K, så jeg har kun prøvet de forskellige 4K-skærme sporadisk på messer/præsentationer. Min umiddelbare oplevelse er, at der ikke er markant forskel (på IPS'erne). Jeg vil tro, at mange af 4K-skærmene også pt. bruger samme paneler.
Af Dithe82
#224845
Jeg synes nu ikke der er mange 4k skærme at vælge imellem, og da slet ikke med IPS paneler.
Ved du noget om, om den skærm jeg henviser til er flimmerfri? Kan ikke rigtig finde noget omkring dette.
Hvad er dit umiddelbare indtryk af denne skærm, hvis du har prøvet den på en messe? Også sammenlignet med andre?
Af Supergris
#224847
Har du gjort dig nogle tanker om, hvorfor, du absolut vil have en 4K skærm?
Jeg tror en 1440 p skærm, vil dække dit behov mindst lige så godt, og så er udvalget betydeligt større...
#224849
Nej, jeg har ikke prøvet lige præcis denne model og jeg ved heller ikke om den er flimmerfri.

Apropos flimmerfri, så har TFTCentral en database over skærme, der er flimmerfri. Den fremgår ikke af deres liste, men Dell oplyser dog sjældent om deres skærme er flimmerfrie, selvom de fleste af deres nyeste rent faktisk er det.
http://www.tftcentral.co.uk/articles/fl ... tabase.htm
Af Dithe82
#224850
Supergris: Den eneste grund er, at jeg ikke vil nøjes. Ellers har jeg ikke noget at have det i.
Rasmus Larsen: Sjovt de ikke informerer om noget der er så væsentligt.