Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#224257
Sjovt, jeg har haft 65" modellen i en måneds tid og har aldrig oplevet "Google Play services have stopped working" og "Google Cast has stopped working". Tilgengæld har jeg oplevet mange andre fejl, såsom at tv'et ikke vil tænde fra standby, div. crashes etc. Netflix app'en (som ellers er ret god) får det virkeligt til at blive ustabilt :(

Udfra Philips' support forum kan jeg dog se der skulle være en firmware opdatering lige på trapperne...
#224268
Rasmus Larsen skrev:
Mark skrev:Det kunne være interessant at høre hvordan I oplever android tv performer her, sammenlignet med andre producenter, som fx. Sony's X85/X90.
Jeg smed en kort kommentar i testen, men for at udvide lidt, så oplever jeg personligt Nexus Player som den mest stabile Android TV oplevelse (dog ikke den hurtigste). Nvidia Shield opleves klart hurtigere, men det er faktisk den som jeg har flest fejl/nedbrud på. Om Philips' implementering er bedre end Sony's kommer nok lidt an på præferencer. Jeg synes Philips har lagt for meget ligegyldigt fyld ovenpå, men omvendt virker optagedelen. Der er nogle lidt andre fejl, vi har oplevet, hvor specielt "Google Play services have stopped working" og "Google Cast has stopped working" er ret kritiske og generende i det daglige.
Nu er jeg selv den glade ejer af en Nvidia Shield Android tv, som bliver brugt dagligt. Jeg oplever yderst sjællent, at den bliver ustabil. Så hvis du mener at disse andre produkter er mere stabile, ville jeg ikke selv tøve, med at købe et Android Tv pga softwaren.
#224288
-claus- skrev:Nu er jeg selv den glade ejer af en Nvidia Shield Android tv, som bliver brugt dagligt. Jeg oplever yderst sjællent, at den bliver ustabil. Så hvis du mener at disse andre produkter er mere stabile, ville jeg ikke selv tøve, med at købe et Android Tv pga softwaren.
Det virker meget blandet hvordan folk oplever den. Jeg tror, at jeg er en af de mere uheldige. Folk der primært bruger boksen til f.eks. Kodi virker ret begejstrerede, men jeg vil gerne bruge den alsidigt til spil, online-streaming, lokal streaming og apps. Her oplever jeg, at den hakker/fryser eller går helt ned minimum en gang dagligt. Nogle spil får den til at gå ind i et slags crash-loop, som den ikke selv kan finde ud af at løse. Så må jeg manuelt ind og lukke app'en fra menuen. Jeg har måtte fabriksindstille den flere gange. Jeg er faktisk endt med helt at afkoble den tv'et og udelukkende bruge den når jeg skal teste 4K :(
#224295
Rasmus Larsen skrev:
Gil skrev:Så kom den opdaterede firmware... løser nok ikke alle problemer, men på skal den da :D

Version: 000.005.038.028, Zip file, 876.26 MB, Date published: 2015-12-16
Hvilken version kører Android TV på skærmen efter opdatering?
Stadig 5.1 :(

Der er kommet release notes her:
http://www.supportforum.philips.com/en/ ... 0-and-8700

Det ser ud til de har fjernet 5.1 lyd support i Netflix (med multichannel aktiveret i tidligere version, så kunne den slet ikke loade stream'en). Jeg kan ihvertfald kun få 2.0 lyd på alle film ligemeget hvad den er sat til...
Af Gil
#224296
Screenshot fra AIDA64 (app kan installeres på tv'et via Google Play) efter opdatering til nyeste firmware på 65PUS7600:

http://imgur.com/Qs1qD7h
#224302
bernbutt skrev:http://www.dinside.no/935368/test-philips-65pus7600;
I denne test nævner de ikke noget om at der mangler indstillings muligheder for at foretage en super god kalibrering.
Er der forskel på 55" og 65" justerings muligheder
Der er dem jeg har inkluderet i målingstabellen + nogle basale indstillingsmuligheder for RGB (rød, grøn, blå) gain og bias.

I Standard-profilen er gamma-kurven og farvekurverne helt skæve. Hvad angår gamma kurven, så gør producenterne det tit for at gøre hvid hvidere og sort sortere. Det ser godt ud i butikkerne med det demomateriale, man viser, men bagsiden af medaljen er, at det knuser alle detaljer i de helt lyse og helt mørke områder. Vi er vant til at standard-profilen er opsat sådan, så det lægger vi ikke så meget i længere.

Når man skifter til Film-profilen plejer gamma-kurven og farvekurven dog at være meget tættere på hvad standarderne foreskriver. Det er de desværre bare ikke på 7600 og når det ikke er tilfældet, kan man ikke bruge de simple RGB-indstillinger til at komme i mål. Nogen gange kan kurven glattes ud med andre indstillinger, men det lykkedes også kun i begrænset omfang for os.

For at rette den ind skal man have adgang til indstillinger, hvor man kan indstille hele lyskurven. De tilbydes i visse skærme med 10-punks indstillinger, hvor der springes 10 skridt (IRE) ad gangen. Dem havde vi bare ikke adgang til.

Jeg ved ikke om der er forskel på 55" og 65", men sidstnævnte bruger jo direct LED, så det er ikke udelukket, at panelet er lidt anderledes og bedre indstillet fra fabrikken.