Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af jramskov
#223030
Godt spørgsmål. Måske Boxer TV hvis du har mulighed for antenne? Men nu begynder vi vist at bevæge os off topic...
Af Mads_kl
#223149
Tak for en fin test.

Håber at du eller nogen anden kan hjælpe mig et par spørgsmål:

1.)
Du skriver at alle nye TV understøtter HDMI CEC, men jeg kan simpelthen ikke finde bevis for om dette er tilfældet med mit nye tv. Jeg har set alle specs igennem på Samsungs hjemmeside. Jeg har UE50JU6475. Nogen der kan finde udvidet specs til denne model, så jeg kan bekræfte at den understøtter HDMI CEC?

2.)
Med den nye bluetooth remote, kan man så gemme sit Apple TV "væk" i eksempelvis en skænk istedet for at den skal stå fremme ovenpå skænken?

/Mads
Brugeravatar
Af Sonny Haar
#223150
Mads_kl skrev:Tak for en fin test.

Håber at du eller nogen anden kan hjælpe mig et par spørgsmål:

1.)
Du skriver at alle nye TV understøtter HDMI CEC, men jeg kan simpelthen ikke finde bevis for om dette er tilfældet med mit nye tv. Jeg har set alle specs igennem på Samsungs hjemmeside. Jeg har UE50JU6475. Nogen der kan finde udvidet specs til denne model, så jeg kan bekræfte at den understøtter HDMI CEC?

2.)
Med den nye bluetooth remote, kan man så gemme sit Apple TV "væk" i eksempelvis en skænk istedet for at den skal stå fremme ovenpå skænken?

/Mads

Ad 1) I følge Specs'ne på Samsungs hjemmeside er der CEC

Ad 2) Ja, pak du den bare væk
Af PBL
#223155
CEC hos Samsung hedder Anynet+. Prøv at finde noget med det.

Man kan godt gemme boksen væk. Det eneste, man går glip af er den hvide status-led. Og så kan du selvfølgelig ikke styre den med andre IR-fjernbetjeninger, medmindre de gør det via CEC.
Af mich61
#223293
Kan ikke få Siri til at virke, står på off, også selvom jeg har valgt usa som landeområde og engelsk som sprog <B
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#223366
htconem8htconem8 skrev:
Rasmus Larsen skrev:Jeg har tilføjet en lille detalje til testen. Det er også muligt at tilslutte bluetooth-hovedtelefoner til boksen.
Nice, ved du om der lipsync problemer, hvor stor/lille forsinkelse er der?
Jeg oplevede ingen ting, da jeg prøvede. Det skal dog siges, at jeg kun brugte det i 20-30 minutter, da jeg testede.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#223367
Julle78 skrev:Planen er, at supplere med den nye Apple Tv. Jeg satser så på at jeg kan droppe min Waoo-boks og alene se live-tv via apps (DR og TV2 er tilstrækkeligt for mig). Vil jeg have mulighed for at gennem live-udsendelser til harddisk hvis jeg ser live tv gennem apps fra Apple Tv?
Nej, ingen mulighed for at gemme udsendelser. Men hvorfor også gøre det, hvis jeg må spørge lidt frækt? :) Både DR og TV2 har jo netop arkivet liggende til rådighed, så du kan se programmer, når du har tid. DR fjerner dem godt nok efter en periode, men der skulle være mulighed for at følge med inden det fjernes.
Brugeravatar
Af jakobdam
#223416
Jeg har haft den nye 4. generations AppleTV i 3 uger nu, og jeg må indrømme at jeg overordnet er skuffet. Nu kom jeg fra en 2. generation, så der er stor forskel i hastighed og performance.

Min gamle 2. generation havde det med at kræve genstart (eller selv gøre det spontant) efter man havde set ca. 10 ting (serieafsnit eller film). Det gør den nye her ikke.

BlueTooth-fjernbetjening er rigtigt rart.

Men manglen på optisk lydudgang (man er tvunget til at hoppe gennem sit TVs HDMI, hvilket ikke altid er sagen hvis man går op i lyden), kun én HDMI-udgang, manglende understøttelse af at bruge iPhone/iPad som fjernbetjening (det gør indskrivning af profilnavn og kodeord ekstremt besværligt), manglende Siri i Danmark, og andre særheder...
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#223437
Ift. Apple TV som spilkonsol, så så jeg lige, at Anandtech ( http://www.anandtech.com/show/9824/more ... es-a9x-soc ) har haft mulighed for at undersøge A9X-chippen på iPad Pro.

Anandtech gætter på, at den nye A9X i iPad Pro er dobbelt så kraftig som A9. Det vil i så fald sige, at den har omkring 350 gflops ydelse - 50% kraftigere end PS3/Xbox 360. Hvis de fortsætter med at knap fordoble, så overgår Ax-serien grafikydelsen i PS4/Xbox One om 2-4 år.

De har stadig ikke kigget på A8 i Apple TV.
Af jramskov
#223611
Kiggede lige kort på den i går, det er den bedste afspiller jeg har prøvet indtil videre. Dens biblioteksfunktion er dog ret minimal. MrMC (Kodi fork) er blevet sendt til godkendelse hos Apple, så den kommer sandsynligvis også snart.