Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#223158
Bevægelse er ikke spidskompetencen på EC930, så hvis det er slør du har problemer med, så forvent ikke en bedring. Hvis det er judder, så er det ikke et udpræget problem på EC930.
Af kruga
#223161
Det er bevægelse, fx ved fodbold, og midterlinjen der hakker....(edit: Kan være det er mig der fucker i betegnelserne... Men det er jo 5 år siden jeg sidst har købt tv..

Tak for fantastisk hurtigt svar..
Af Smodcast
#223763
Første indlæg på dette fantastiske forum.

Kære alle,

har fulgt FP.DK i mange år nu og draget god nytte af vejledninger m.m., hvorfor alle køb igennem årene, har været betinget heraf. Jeg står dog nu i den situation, at jeg ikke helt kan gennemskue, om hvorvidt dette 55EC930V er værd og købe. Det forlyder, at mange afventer 4K, andre afventer diverse sw opdateringer og en helt tredje gruppe, forsværger brugen af OLED, førend det er mere "modnet". Mit gamle Panasonic har udstået sin værnepligt og jeg står nu med et akut behov for at erhverve mig et nyt tv. Desuagtet for og imod i plenum, kan jeg ikke undsige mig, at det kribler helt ved tanken om denne enhed.

Mit primære behov er ps4/apple tv/fire tv brug, med casual tv kiggeri (ca. 1. time om dagen), hvorfor jeg ikke kan finde hoved og hale i, om dette tv er det rette for mig.

Har set mig varm på OLED igennem længere tid og er da også glad for min 15" Oled, fra LG, men det huserer jo i køkkenet og udgør derfor ikke nogen reference som sådan.

Er det rentabelt og vente til Januar i håb om et udsalg, eller investere i en "mens vi venter" enhed, a la AX800?

Venligst,
den fortvivlede med trigger fingre :)
#223767
Jeg ville nok i første omgang vente til CES 2016 og se hvad der sker. Det er i starten af januar, så det er jo tæt på. Her præsenterer LG og andre deres nye modelprogrammer for 2016, som typisk kommer i handlen i foråret, men så ved du I hvert fald hvad du har at forholde dig til.

Jeg står som sådan i samme situation. Vi skal også have nyt tv i stuen og jeg har besluttet mig for at vente på 4K/HDR OLED kommer lidt længere ned i pris.

55EC930V har i øvrigt været nede på 12.999 i tilbudsperioder. Vist også lavere en enkelt gang.
Af Smodcast
#223768
Rasmus Larsen skrev:Jeg ville nok i første omgang vente til CES 2016 og se hvad der sker. Det er i starten af januar, så det er jo tæt på. Her præsenterer LG og andre deres nye modelprogrammer for 2016, som typisk kommer i handlen i foråret, men så ved du I hvert fald hvad du har at forholde dig til.

Jeg står som sådan i samme situation. Vi skal også have nyt tv i stuen og jeg har besluttet mig for at vente på 4K/HDR OLED kommer lidt længere ned i pris.

55EC930V har i øvrigt været nede på 12.999 i tilbudsperioder. Vist også lavere en enkelt gang.
Det er noteret, jeg må væbne mig med tålmodighed og se januar 2016 an. Alternativt sætte min lid til jeg vinder konkurrencen herinde ;p - ikke desto mindre skal du have tak for respons, det giver god mening af vente.
#223773
Jeg VED det.....på sin vis off-topic, men; Vi kan jo blive ved med at vente...der kommer altid "noget nyt", "lige om lidt"....
Og én ting er at LG - og andre producenter - viser nyheder i januar, noget andet er hvornår at disse Nyheder rent faktisk bliver udbudt til salg ?...og hvornår at "Nyheds-priserne" kommer ned i almindeligt prisleje ?......

- det bliver i hvert fald tidligst efter sommerferien, så om det var mig som havde brug for nyt TV "i nærmeste fremtid", ville jeg ikke afvente 2016-modellerne - jeg ville handle nu...
Af Smodcast
#223777
JesperAndersen skrev:Jeg VED det.....på sin vis off-topic, men; Vi kan jo blive ved med at vente...der kommer altid "noget nyt", "lige om lidt"....
Og én ting er at LG - og andre producenter - viser nyheder i januar, noget andet er hvornår at disse Nyheder rent faktisk bliver udbudt til salg ?...og hvornår at "Nyheds-priserne" kommer ned i almindeligt prisleje ?......

- det bliver i hvert fald tidligst efter sommerferien, så om det var mig som havde brug for nyt TV "i nærmeste fremtid", ville jeg ikke afvente 2016-modellerne - jeg ville handle nu...
Jeg anfægter ikke markedets cyklus og det disproportionelle evige ude af sync issue, hvor alt er fremadrettet betinget. Svarer til at leve livet forlæns, men lære det baglæns :).

Overvejer dog stadig bare at købe det nu, fortryde det senere, men glæde mig over at have et backup tv, når den tid kommer.
#223781
Smodcast skrev:
JesperAndersen skrev:Jeg VED det.....på sin vis off-topic, men; Vi kan jo blive ved med at vente...der kommer altid "noget nyt", "lige om lidt"....
Og én ting er at LG - og andre producenter - viser nyheder i januar, noget andet er hvornår at disse Nyheder rent faktisk bliver udbudt til salg ?...og hvornår at "Nyheds-priserne" kommer ned i almindeligt prisleje ?......

- det bliver i hvert fald tidligst efter sommerferien, så om det var mig som havde brug for nyt TV "i nærmeste fremtid", ville jeg ikke afvente 2016-modellerne - jeg ville handle nu...
Overvejer dog stadig bare at købe det nu, fortryde det senere, men glæde mig over at have et backup tv, når den tid kommer.
- haha, fed anskuelse/bemærkning :)
Af Smodcast
#223794
JesperAndersen skrev:
Smodcast skrev:
JesperAndersen skrev:Jeg VED det.....på sin vis off-topic, men; Vi kan jo blive ved med at vente...der kommer altid "noget nyt", "lige om lidt"....
Og én ting er at LG - og andre producenter - viser nyheder i januar, noget andet er hvornår at disse Nyheder rent faktisk bliver udbudt til salg ?...og hvornår at "Nyheds-priserne" kommer ned i almindeligt prisleje ?......

- det bliver i hvert fald tidligst efter sommerferien, så om det var mig som havde brug for nyt TV "i nærmeste fremtid", ville jeg ikke afvente 2016-modellerne - jeg ville handle nu...
Overvejer dog stadig bare at købe det nu, fortryde det senere, men glæde mig over at have et backup tv, når den tid kommer.
- haha, fed anskuelse/bemærkning :)
:0)
Det er med vemod, at jeg i skrivende stund har begravet Bodil, mit elskede pana zt60, som har stået mig bi gennem tykt og tyndt, dårlige film, overeksponerede QuickTime scener i spil og rædselsfuld autotunes sange. Hendes efterfølger har noget af en arv at løfte, men jeg sætter min lid til, at det, for fem minutter siden bestilte LG oled, vil gøre et hæderligt forsøg.

Tak for jeres input, glædelig jul og godt nytår. Må pal bestå, kantbelyst led forgå og Panasonic se dagens lys igen i en ny glorificerende indpakning snarest.
Af Smodcast
#223823
IMG_20151208_203558.JPG
IMG_20151208_203558.JPG (378.89 KiB) Vist 10004 gange
Rasmus Larsen skrev:Hehe, jamen lad os høre hvad du synes, når det lander i stuen :)

God fornøjelse.
Hermed landet og så til Black Friday pris, 12.999.
Senest rettet af Smodcast 8. dec 2015, 20:36, rettet i alt 1 gang.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7