Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#221798
Der er i dag åbnet for salget af den nye Apple TV-boks i Danmark, så jeg tænkte, at det ville være oplagt med en debattråd. De første købere får jo nok boksen senere i denne uge og vi har en fuld anmeldelse på vej.

Her er noget af de vi har skrevet om boksen indtil videre:
- Den nye Apple TV boks kan nu bestilles i Danmark, pris fra 1399 kr.
- Apple opdaterer Airplay i ny Apple TV og iOS 9
- Apple TV detaljer: Ingen Siri i DK, spilcontrollere, 200MB apps, Plex & mere
- Apple TV nyheder

Ny artikel oktober 2016
- Et år efter: En status på tvOS og Apple TV
Af Grandahl
#221809
Glæder mig til anmeldelsen, har den foregående model, og lidt svært ved at se hvorfor jeg skulle opgradere til den nye her.. det håber jeg testen vil være med til at belyse for mig.
Af ChrisJJ
#222103
Kan forstå at der også er er en STV (Svensk TV) og en NRK (Norsk TV) app allerede. Nogen der evt. kan teste om disse apps kan installeres her i DK.

Hvis ikke kan man så ændre land og installere de to apps og efterfølgende sætte boksen tilbage til Danmark hvorefter de to apps virker?

Er lidt nysgerrig da det vil betyde farvel til min grundpakke hvis det kan lade sig gøre.
Af bromberg
#222161
Det ser ud til plex er ankommet på atv4?.
Jeg har ihvertfald modtaget mail om det:). Har dog ikke Apple tv, men ville gerne høre jeres oplevelser med plex/ATV, da jeg bestandig overvejer
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#222164
Lidt hurtige erfaringer med Plex app'en:

Den kan umiddelbart afspille de fleste af HD-filer jeg har prøvet med. Efter en ændring i opsætningsmenuen af Plex får jeg også et klip på 100 Mb/s bitrate igennem. Den skal lige bruge 20-30 sekunder til buffering, men derefter afspilles det helt flydende :) Om det sker vha. transcoding i Plex kan jeg ikke lige tyde, men det virker i hvert fald. Vores boks kører i øvrigt via WiFi pt.

Jeg har også prøvet med 4K-filer for at se om Plex automatisk ville nedskalere og afspille, men det virker ikke umiddelbart. Plex på Apple TV står bare og loader og der kommer intet billede frem.

Hvis man vil have nogle testklip i forskellige formater og bitrater kan jeg anbefale Big Buck Bunny og Jellyfish.

Det er generelt en god brugerflade, synes jeg. Grafisk og behagelig, men der er til tider lidt mange navigationsskridt og nogle af menupunkterne måtte gerne byttes om. "Discover" er f.eks. det første i topbaren. Der er en lille bug med at filminfo-skærmen loader igen, når man springer ud af filmen ved at trykke tilbage på "menu"-knappen, men det er småting. Ret fed app, synes jeg.

Der er de her indstillingerne, som billedet nedenfor viser.

http://www.flatpanels.dk/billeder/plexresolution.jpg
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 38