Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#221939
Burn-in efter 1 time eller mere. Skal det forstås som for eksempel et TV3 logo, der vises kontinuerligt, eller bliver man reddet på målstregen af reklame blokkene, der jo kommer ca. 3 gange i timen?
#221947
Det skulle være umuligt at brænde noget permanent fast på blot få timer. Hvis du ser TV3 2 ud af 4 timer om dagen med samme logo i hjørnet, så vil du dog nok komme i problemer. Så det er den %-del af tiden TV'et kører med samme elementer du skal bekymre dig om.
#221953
Dvs. man kan ikke have det stående og vise TV2 News dagen lang mens man arbejder eller følge en aften på DR med cancer-show eller lign.

Det er jo noget skod for at sige det rent ud - mange mennesker sidder jo ofte og glo på den samme kanal i timevis.
#221957
Hvad med ikke-plasma? Der er jo alternativer.

Men det er sgu da trist at en gammel solid tykskærm som min B&O MX-6000 udover at have bedre lyd og et helt fint billede med en Yousee boks efter 10 år endnu ikke har så meget som skyggen af et burn-in og det har dæleme kørt TV2 News og lign. dagen lang i perioder - tænk at så gammel teknologi er de nye tv så overlegende
#221962
Torben Rasmussen skrev:Alt i denne verden er kompromisser. Du må vælge hvad du helst vil leve med eller uden.
Ikke altid og jeg er bange for at folk har glemt hvad kvalitet betyder.

Jeg finder det skræmmende at nye tv har så mange fejl og mangler
#221963
Så er det vist på tide, at jeg får lavet noget statistik over, hvad/hvilke kanaler jeg ser, og hvor længe jeg ser dem.
Tidligere blev der skrevet noget om, at tv'et rensede sig selv ved en bestemt manøvre. Så må reklame pauserne (ikke alle - blot en enkelt) bruges til rensning.
Det er godt nok tåbeligt, men så bruges reklame pauserne da til noget fornuftigt.
#221969
Det er når du slukker TV'et at det renser sig. Den ved jo ikke hvornår der er reklamer...

Men det korte af det lange er, at der var burn-in på den EG960 vi havde til test. Der sad et TV3 logo i hjørnet, så det er jo ikke noget jeg finder på.
#221971
Jeg bruger altid reklame pauserne til et eller andet, hvor jeg er væk fra tv'et. Hvor længe tager sådan en rensning?
Det ville være smart, hvis LG satte en knap på fjernbetjeningen, hvor der stod 'rens', hvorefter tv'et slukker og tænder igen automatisk, når rensningen er udført. Så kan man da sige, det er et 'smart tv'.
#221977
KimKaos skrev:Hvad med ikke-plasma? Der er jo alternativer.

Men det er sgu da trist at en gammel solid tykskærm som min B&O MX-6000 udover at have bedre lyd og et helt fint billede med en Yousee boks efter 10 år endnu ikke har så meget som skyggen af et burn-in og det har dæleme kørt TV2 News og lign. dagen lang i perioder - tænk at så gammel teknologi er de nye tv så overlegende
Den oldgamle CRT billedrørsteknologi havde havde afgjort også sine skavanker . Udover en elendig opløsning - fysisk størrelse som en mindre campingvogn, så døjede de jo bla med diverse konvergensfejl , - kunne ikke stilles for tæt på højtalere osv . Højspændingsdelen gjorde skærmen til en ren støvsuger/magnetfelt . Burn- in havde jeg bla på mit sidste Panasonic CRT hvorimod jeg ikke har set skyggen på nogle af mine 2 plasma skærme ,som på ingen måde er blevet skånet .
#221979
Mit B&O virker perfekt og dets eneste problem kan løses med en støvklud - men ja det er stort og tungt og fylder som ind i helvede - men billede står Yousee-boks-knivskarpt og lyden er .. B&O ;)

Men nu vil jeg have 4K - men det er svært at finde en værdig afløser
#221981
Det er vel begrænset hvor "knivskarpt" et 720x576 punkters billede kan blive sammenlignet med HD, fuld HD og UHD. Det ser måske skarpt ud, men det skyldes nok nærmere at skærmen er ret lille (jeg gætter på 28"?). Jeg har selv haft B&O CRT i mange år, men jeg savner nu altså ikke rigtigt noget fra den - heller ikke lyden. Dens Beo4-fjernbetjening bruger jeg stadig til mit X85...
#221985
32" og jeg er ligeglad om det "virker" knivskarpt" når det jeg ser er meget tydeligt.

At du ikke savner lyden kan skyldes din hørelse ikke er lige så god som min LOL

Spøg til side - jeg sammenligner heller ikke - men så ringe er B&Os billede ikke - det er hverken 4K eller det der ligner og side-by-side vil det tabe stort.

Men når det kommer til kvalitet så er det sgu svært at overgå og jeg tvivler på at mange af nutidens tv har lige så lang holdbarhed som mit MX-6000.

Og det er netop kernen i hele problematikken - Jeg er blevet forvent med god kvalitet og har svært ved at acceptere de mange fejl nutidens tv disker op med.

Jeg gider ikke et halvfærdigt tv hvor de funktioner jeg har betalt endnu ikke er blevet implementeret og måske ikke bliver det - Jeg gider ikke et tv der skal genstartes og genopsættes - jeg gider simpelthen ikke tordenfluer og skulle bruge tid på en krig med en forhandler/producent - Jeg gider ikke at glo på et fastbrændt kanallogo.

Jeg syntes de skal stramme ballerne og så levere en ordentlig kvalitet out-of-the-box og kan de ikke det så bliver mine penge i banken indtil videre - eller indtil jeg får deres halvfabrikata til en pris jeg mener de er værd
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7