Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#221847
Jeg har nu fået kigget nærmere på 2.0 opdateringen fra Nvidia ift. de fejl, som vi oplevede under testen i sin tid. Jeg har prøvet med en del indhold i 23.976Hz nu og det ser ud til bare at spille, hvilket er herligt. HD-lyd er også bedre understøttet nu.

Jeg har tilføjet en opdatering visse steder i teksten af anmeldelsen samt en opsamling i konklusionen. Jeg har også tilføjet en mindre kommentar i afsnittet om Plex (der nu har native support af HEVC). Jeg oplever dog stadig boksen (eller rettere sagt Android TV) som ret ustabil med anledning til at fryse/crashe apps/funktioner. Det må de gerne rette med og jeg tror personligt på, at Google's Android 6.0 opdatering vil adressere en del problemer.
Af jramskov
#221849
I starten af artiklen står der stadigt:
Bemærk: Nvidia Shield er endnu ikke officielt til salg i Danmark, men kan importeres fra f.eks. USA og virker med danske tjenester.
Af NicholasM
#222947
Nu skriver i at boksen er ustabil? Tror i måske det kan skyltes i har den amerikanske version? Jeg har nemlig haft den europæiske version i en måneds tid. og den har ikke været gået ned for mig endnu. selv om jeg har smidt lidt af vert efter den.
Af Lahn
#223942
Har lige set artiklen - det er ikke helt sandt, at nVidia's GRID er foerst paa banen - jeg brugte OnLive for 3-4 aar siden, og selv dengang fungerede det overraskende godt for spil hvor 50-100ms delay ikke er et problem.

De har har en masse problemer med deres firma, men deres service fungerede acceptabelt for mig.

https://en.wikipedia.org/wiki/OnLive
Af Groundhog
#224220
Lidt observationer...

Jeg fik så udskiftet min Marantz NR1603 med en Denon AVR-X2200W i går. Den virker fint med 5.1 lyd fra Nvidia Shield Netflix.

Kodi's passthrough i Nvidia Shield er i stykker og virker ikke på mange receivere, inkl. min nye Denon. På min Marantz virkede AC3 og DTS, men ikke de nyere HD udgaver. På den nye virker passthrough slet ikke. Work in progress skriver de på Kodi's forum. Forhåbentlig implementeret i V17. Den gode nyhed er at man bare kan sætte kanalerne til 7.1 i Kodi, så bliver det lyden dekodet af Nvidia Shield og sendt ud som 8 kanals PCM. Det får mange receivere inkl. min Denon til at vise signalet som "Multi Channel in". Shield har rigeligt CPU kraft til at stå for at dekode lyden, og resultatet er det samme, dejlig 7.1 lyd, men man bliver da lidt bedrøvet over ikke at kunne se formatet på receiverens display. Det virker betryggende når det bliver vist korrekt, altså som "DTS-HD MA" eller Dolby TrueHD".
Brugeravatar
Af Stig
#237389
Bare for at følge op på en gammel bemærkning i denne tråd om at chromecast ikke virkede når Shield boks var på kablet ethernet forbindelse. Well, på et eller andet tidspunkt på det seneste har problemet løst sig selv. Jeg er ikke helt sikker på hvad der har gjort udslaget. Det kunne have været en af de updates der har været til Shield firmware eller Google Cast udgaven. Men jeg tror faktisk at der er fordi jeg har skiftet router. Jeg havde før en Netgear WNDR3800/N600. Den er nu udskiftet med en Asus RT-AC88U.