Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#217659
Vi blev kontaktet af Kodi's project manager efter testen med lidt kommentarer til Kodi på Android TV. Jeg tænke, at det ville være relevant at få med her.

Kort fortalt: Kodi ved godt at 4K i Kodi endnu ikke er optimalt, men de arbejder på det. Grunden til at de har valgt at udgive version 15 til Android TV som beta, er at de har optimeret den til tv-skærmen og ikke mindst 4K. Hvis man f.eks. vil have hardware-dekodning af HEVC-video, så sker det pt. kun i version 15. Så tricket med at side-loade giver fordele på SD/HD indhold, men er ikke optimalt til 4K-afspilning, fordi HEVC så skal dekodes i software. Så de ville gerne have den afsted, beta eller ej, hvilket naturligvis giver mening.

Dette gælder således også 4K-skærme fra Sony og Philips.
Af tla
#217677
Rasmus Larsen skrev:Vi havde ikke Shield og Sony X85C stående side om side på noget tidspunkt, men ud fra hvad vi har talt om, og sammenlignet med Nexus Player som stod ved siden af Shield, så er Shield mærkbart hurtigere.

Men nogle af begrænsningerne synes også at ligge i tjenesternes apps og Android TV generelt. Lad mig sige det sådan; hvis Android TV skal blive rigtig sjovt så skal det minimum køre som på Shield (nedbrud/frys undtaget naturligvis) - og helst gerne hurtigere. Forhåbentlig har Google nogle forbedringer til os, når de ruller Android M ud :)

Jeg har alle 3, og i forhold lidt hurtigt "bullshit" science, med GPU Profiling slået til på alle 3, så ville jeg umiddelbart konkludere således i forhold til de 16ms rendering (60FPS):

Sony X8305C (v2887) med input i baggrunden: 0.5x
Sony X8305C (v2887) uden input i baggrunden: 0.8x
Nexus Player (Android M Preview 2): 1.5x
Shield (Android 5.1.1): 1.8x

Med v2887 kan den lige akkurat i fleste tilfælde (uden andre apps kørende osv) præstere at være omkring 16ms referencen, hvis du fx har HDMI input kørende i baggrunden så fejler den fatalt og er ofte over 40% sløvere i forhold til de 16ms reference.

Nexus Player klarer det fint, men har enkelte spikes ovenover, Shield klarer det bedre (og i 4K sågar), men har også enkelte spikes (Så muligvist et Android issue)

Så det vil ikke være forkert at sige at Sony føles omtrent halvt så hurtigt som Nexus Player, og Shield føles bare en smule mere smooth end begge.

Skal tjekke om jeg eventuelt kan dumpe nogle screenshots af det, men ved ikke om jeg kan få den adgang til Sony TV'et.
Af oakie
#218267
"Mange gamere vil nok på forhånd udelukke spilstreaming, men det er perspektivløst. Se blot hvor hurtigt vores internet-infrastruktur udvikler sig. Vi har kun været i stand til at streame HD-video over internettet i 5-10 år. Forestil dig hvor vi står om 10 eller 15 år fra nu. Internettet udvides ikke lineært, men eksponentielt. Vi vil inden længe have adgang til 1 eller endda 10 Gbps internetforbindelser. Fortæl mig igen, at spilstreaming ikke vil fungere"..
Til Casual spil måske, men ikke til seriøst gaming, spillene vil jo udvikle sig på samme måde, men klart hvis det sker som på konsol markedet hvor det er laveste fællesnævner, mht til ydelse osv, vil det måske have en chance. Om det som forbruger vil blive billigere, ved man aldrig, det meste cloud er dyre i længden... Cloud vil aldrig kunne konkurrere med bedre ydelse ifht lokal setup punktum !
#218282
Jeg tror det kommende årti vil modbevise din tese. :) "Aldrig" er et stærkt ord - specielt når man studerer historien. Folk sagde også, at den personlige computer ikke kunne konkurrere med mainframe. Cloud er en bedre måde at allokere ressourcer på, inkl. grafiske ressourcer og fordelen er jo, at ressourcerne kan allokeres i real-tid. Man kan ikke bare flytte en PC rundt efter behag. Internettet ekspanderer eksponentielt. Det er stadig tidlige dage.

Historien har også vist, at teknologien og udviklingen i processorer udvikler sig hurtigere end mennesket kan udnytte forbedringerne. Det er derfor nye teknologier får fodfæste i markedet, selvom de ikke er lige så kraftige (men har andre fordele). Indenfor overskuelig fremtid vil mobil-processorer også nærme sig ydelsen på en PC i en sådan grad, at de fleste menneskers behov vil blive tilfredsstillet, inkl. gamere. Jeg kan anbefale bogen Innovator's Dilemma af Clayton Christensen.

Skyen har allerede ændret musik-distribution. Den er ved at ændre video. Næste skridt bliver spil, som jeg ser det :)
Brugeravatar
Af Stempelkaffe
#218339
Er der nogen som har testet Nvidia Shield med en USB DAC?

Kan man hente fornuftig lyd ud af den via USB efter nyeste Android update?

Påtænker at bruge den som Mediecenter med KODI og Netflix, da jeg gerne vil have noget som er forholdsvis lydløst, nemt at sætte op, og noget som damen også kan finde ud af at bruge.

Jeg har PT. en Arcam IR DAC med USB input, som fodrer min Densen stereoforstærker.
#220982
I forbindelse med Nvidia's store 2.0 opdatering af Shield kom der jo bl.a. korrekt understøttelse af 23,976Hz. Jeg testede lidt på boksen i går og det ser umiddelbart ud til at spille fint.

Jeg skal lige have kørt et par flere film igennem for at være helt sikker, men derefter laves der lidt opdateringer i teksten.
Af bromberg
#220985
Jeg er spændt på v2.0.
Kunne være interessant med en "anmeldelse" på, da det nok først for alvor her dem er interessant for film-streaming folket..

Jeg er ihvertfald temmelig overbevist om at min Mac mini udskiftes med en shield