Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#220899
KimKaos skrev:Er der nogen der ved om 23.796 Hz vil blive understøttet i en kommende opdatering?
Det er lige blevet løst på Nvidia Shield-boksen, der også kører Android TV, så det må næsten være muligt. Nvidia burde give Google deres løsning, så de kan rulle den bredt ud med en af de kommende opdateringer.
Af tla
#220901
Rasmus Larsen skrev:
KimKaos skrev:Er der nogen der ved om 23.796 Hz vil blive understøttet i en kommende opdatering?
Det er lige blevet løst på Nvidia Shield-boksen, der også kører Android TV, så det må næsten være muligt. Nvidia burde give Google deres løsning, så de kan rulle den bredt ud med en af de kommende opdateringer.
Det har ikke rigtigt noget med Android at gøre? Nvidia eksponerede bare ikke den konfiguration til systemet hvilket de så gør nu.
Brugeravatar
Af KimKaos
#220906
Rasmus Larsen skrev:
KimKaos skrev:Er der nogen der ved om 23.796 Hz vil blive understøttet i en kommende opdatering?
Det er lige blevet løst på Nvidia Shield-boksen, der også kører Android TV, så det må næsten være muligt. Nvidia burde give Google deres løsning, så de kan rulle den bredt ud med en af de kommende opdateringer.
Fint - så kan man vælge den boks og evt. et andet tv så man kan få android og bruge den som optager mens man ser tv på en anden kanal.
Af tla
#220907
Rasmus Larsen skrev:Hvorfor skulle det ikke have noget med Android at gøre? Det er en fejl på Nexus Player, Sony's TV og Philips' TV. Og tidligere på Nvidia Shield. Sidnævnte bruger en custom-chip. De andre bruger serie-producerede chips udviklet med udgangspunkt i Android TV specifikationerne.
For at kunne vise noget i 23.976Hz kræver det jo at enheden gør det tilgængeligt for Android, Android i sig selv understøtter vilkårlige refresh-rates som alle andre operativsystemer, og har siden 5.0(i.e. siden Android TV blev udgivet) understøttet at apps via API'en kan ændre refresh rate på dit display.

Kodi har gjort brug af denne API siden Kodi 15 Beta 2, men den har selvfølgelig ikke meget effekt hvis hardwaren ikke eksponerer en opløsning med en 23.976Hz refresh rate.
#220908
Ja, det er vi enige om. Men om det er hardware eller software har jo ikke betydning for om det er et Android-issue (det er et problem på samtlige 50-60 produkter). Hardwaren i Sony og Philips' skærme er udviklet af andre producenter men jo baseret på specifikationer fra Google. De har været med inde over udviklingen. Som producent af hardware eller software kan man ikke frigive et produkt og fraskrive sig ansvaret for at der ikke er ordentlig understøttelse. De har jo tydeligvis troet, at de var på rette vej med understøttelse af 24Hz (som produkterne fint håndterer), men det er bare ikke ensbetydende med 23.976Hz.

Der er masser af indhold i 23.976Hz tilgængeligt på Android TV. B.la. fra Netflix. Og jeg har smidt 23.976Hz indhold efter produtkerne via USB. Det kan enhederne ikke klare og det er over en bred kam. Ergo er det i min verden et Android-problem, som Google (også) skal på banen for at løse. Med Android TV udvikler de et styresystem til tv-skærme, ikke til mobiler.
Af tla
#220909
Ah ja, vi kan godt blive enige om at Google selvfølgelig har medansvar for at drive denne oplevelse igennem deres partnere og sørge for at de giver den rigtige film-oplevelse til deres kunder.

Jeg tror såmænd de har tænkt tanken og har sikkert også designet en del, men til trods for at være mere en gaming boks i Nvidia's tilfælde har selv de måtte sande at markedet for 23.976Hz var der.
#220911
Jeg kan sagtens følge din argumentation og det vi snakker om er nok i en vis grad semantik. Nvidia's seneste opdatering viser jo, at understøttelse af 23.976Hz sagtens kan lade sig gøre i et produkt baseret på Android TV. Jeg er bare ikke overbevist om, at Google ikke har haft en finger med i spillet. Sony/Philips har kunne designe skærme med korrekt 23.976Hz understøttelse før i tiden, så det er først efter Google er kommet på banen, at understøttelsen er røget igen (ud over på HDMI-portene). Derfor mener jeg, at det er Google og Android der har skylden :)
Af tla
#220912
Jep, det også det jeg tror, at de med vilje har designet den del væk og tænkt den bedre oplevelse var 60Hz, og kun et fåtal ville bekymre sig om 23.976Hz, men det viste Nvidia hvertfald var en forkert idé :P
Af tla
#220920
Torben Rasmussen skrev:Sonys TV understøtter jo korrekt 23.976 fps via HDMI, så det er ikke hardwaren der har mangler.
Nej den mangler ikke hardware, det jeg snakker om er at outputtet som Android får stillet til rådighed ikke eksponerer andet end 60Hz (Eller hvad man nu har valgt).
Af tla
#220930
JanTheMan skrev:Hardwaren er underdimensioneret, dette kan ikke løses, men kan tvet gøres hurtigere ved fremtidig updates, eller er den mulighed udelukket.?

Der er mange små problemer som måske kan løses med updates af Android.?
En ligefrem revolution skal du nok ikke forvente, men jeg tror der er et grundlag for optimering af deres integrerede apps som suger en del uden at have meget værdi(i mine øjne).

Jeg mener dog også at have hørt at den famøse opdatering som EU endnu ikke har fået skulle hjælpe gevaldigt.
#220932
Det her med at få performance op blot via opdateringer er nok ikke noget man skal regne med. Jeg har også en Nexus tablet og den kører ligeså stille sig selv mere ihjel for hver opdatering der kommer fra Google. Selvom Google optimerer på koden, så er hardwaren bare ikke gearet til at trække det længere.