Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#220739
Anmeldelsen af LG EG960V er online. Det er LG's buede 4K OLED-tv, der også understøtter HDR (high dynamic range). Tv-styresystemet er webOS 2.0
Find testen her: http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1443938378

Hvis du har spørgsmål, kommentarer eller tilføjelser, kan de placeres her i tråden og vi skal prøve at vende tilbage på dem.

God fornøjelse med læsningen.
#220749
Det får ikke mig til at juble over OLED teknologien endnu, den har stadig mange børnesygdomme som der skal arbejdes på at rette i de kommende generationer.

Så det bliver et 4K LED 65" skærm jeg er køber til nu, og så vender jeg tilbage om 4-5 år når diverse forbedringer er opnået, og så prisen også nok faldet en del mere end nu. :p :)
Senest rettet af Slettet_8122018 4. okt 2015, 11:24, rettet i alt 1 gang.
#220751
Torben Rasmussen skrev:Der er jo plusser og minusser ved alle skærme. Men der er stadig et par issues der ikke helt er poleret væk. Men billedet er altså virkelig godt :)
Det er jeg med på at vi har et billed i toppen - men prisen kombineret med børnesygdomme ... no go.
#220754
Tak for testen. Forstå ikke dem der køber TV med LCD paneler, men sådan er vi jo forskellig - jeg kunne i hvert fald ikke drømme om at købe andet OLED!

Naturligvis er TV'et ikke perfekt. Men det har suverænt bedste billede og det er det primære et TV skal opfylde. Alle de andre elementer (tuner, hvad ved stik vender osv) er totalt uden betydning for mig da TV'et skal kobles til mit mediacenter og THX setup. Ville stadig ønske TV producenterne også havde rendyrkede monitore i sortimentet til dem af os som aldrig kommer til at bruge de indbyggede tunerere (så kunne den også dublere som fotoredigeringsskærm :) ).

Nu skal prisen bare være lidt mere spiselig. Når vi rammer 25K for fladt 55" og 35K for 65" så ... 8-)
#220757
De rene monitors vil nok først komme den dag producenterne ser et marked i at sælge boksene ved siden af. Men vi er da flere der gerne ville mikse og matche lidt mellem paneler og styresystemer. Det her panel har i hvert fald potentiale.
#220758
Tak for god anmeldelse! Jeg er desværre ikke helt så ekstatisk, som jeg havde håbet/forventet jeg ville være. Risiko for burn-in, dårlig til at håndtere bevægelse, og så den her:

"Vi oplevede desværre en højfrekvent hyletone fra TV’et når andelen af oplyste pixels oversteg ca. 30% og tonen var hørbar i 4 m afstand." :( :(

Selvom billedet er fantastisk virker det som om, at der vil være alt for mange irritationsmomenter i daglig brug, til at man bliver rigtig glad for det. Oh well... Jeg lægger et års ventetid yderligere på... :)
#220763
Tsunami85 skrev:Tak for god anmeldelse! Jeg er desværre ikke helt så ekstatisk, som jeg havde håbet/forventet jeg ville være. Risiko for burn-in, dårlig til at håndtere bevægelse, og så den her:

"Vi oplevede desværre en højfrekvent hyletone fra TV’et når andelen af oplyste pixels oversteg ca. 30% og tonen var hørbar i 4 m afstand." :( :(

Selvom billedet er fantastisk virker det som om, at der vil være alt for mange irritationsmomenter i daglig brug, til at man bliver rigtig glad for det. Oh well... Jeg lægger et års ventetid yderligere på... :)
Jeg har den flade 950V version og jeg har ikke nogen højfrekvent lyd fra tv'et og har haft det i ca 14 dage nu og har en super hørelse.

Jeg har heller ikke nogen hakkende bevægelser på mit tv, så den flade må være anderledes end den buede.
#220765
Torben Rasmussen skrev:De rene monitors vil nok først komme den dag producenterne ser et marked i at sælge boksene ved siden af. Men vi er da flere der gerne ville mikse og matche lidt mellem paneler og styresystemer. Det her panel har i hvert fald potentiale.
Hvad med LG ULTRA HD TV 60UF772V og så evt. kombinere det med et Nvidia Shield - giver det mening?
#220769
Drenge... det her er en tråd hørende til EG960. Jeg rydder i den senere på dagen, så hvis I vil beholde debatten om hvad man kan købe ud over EG960, så skynd jer at kopiere jeres indlæg til en anden tråd.
#220787
tabby skrev:
Tsunami85 skrev:Tak for god anmeldelse! Jeg er desværre ikke helt så ekstatisk, som jeg havde håbet/forventet jeg ville være. Risiko for burn-in, dårlig til at håndtere bevægelse, og så den her:

"Vi oplevede desværre en højfrekvent hyletone fra TV’et når andelen af oplyste pixels oversteg ca. 30% og tonen var hørbar i 4 m afstand." :( :(

Selvom billedet er fantastisk virker det som om, at der vil være alt for mange irritationsmomenter i daglig brug, til at man bliver rigtig glad for det. Oh well... Jeg lægger et års ventetid yderligere på... :)
Jeg har den flade 950V version og jeg har ikke nogen højfrekvent lyd fra tv'et og har haft det i ca 14 dage nu og har en super hørelse.

Jeg har heller ikke nogen hakkende bevægelser på mit tv, så den flade må være anderledes end den buede.
Jeg er nu også ret sikker på, at hyletonen ikke er en standardfeature, ligesom plasmabuzz var forskelligt fra eksemplar til eksemplar. Det er jo en spole et sted, der hyler og de vil variere fra det ene og det andet batch.

Hakken var, som nævnt, ikke konsistent, så det er godt at høre fra nogen der har en tilsvarende (men flad) model - som jeg bare slet ikke er misundelig på 8-) . Jeg kunne se tendens til en slags stroboskop-effekt på helt lyse scener med bevægelse, men det blev reduceret med den indstilling af de-Blur jeg har sat i tabellen.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7