Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Ole_H
#203394
Panasonic TX-50AS600
Panasonic SC-HTB580

Tilbehør:
B-Tech BT8220 "Ultra Slim" Wall Mount
HDMI 90gr.
Antenne 90gr.

Udført i minimalistisk opstilling.
Jeg havde ikke forberedt med el-/antenne-dåser bag tv i væg, så jeg var nødsaget til at føre en plast-kanal ned til stikkene.

Den hvide LK-dåse i bunden er installeret for at skjule ledninger fra stikkontakt og antenne. Dåsen er oprindelig en skjuler til forlængerledninger. Stikkontakt + antennestik er demonteret, så kun vægdåserne er tilbage.
I dåsen ligger også en lille HDMI-studs, der kan trækkes 5-10cm ud. Herpå kan jeg tilslutte MacBook Air + miniDP/HDMI.

Jeg valgte AS600 over W8, da jeg gerne ville have TV'et tæt på væggen. Der er akkurat plads til stik + ledninger.
TV'et yderste kant er 68mm fra væg, hvilket er OK ift. Samsungs dyre TV er ca. 55mm fra.

Subwoofer står bag sofa, gemt væk i hjørne.

Minimalistisk, rent, symmetrisk. :)
Opstilling
Opstilling
foto 1.JPG (408.43 KiB) Vist 19948 gange
Tynd
Tynd
foto 2.JPG (444.06 KiB) Vist 19948 gange
Stik 90 gr.
Stik 90 gr.
foto 3.JPG (316.48 KiB) Vist 19948 gange
Af Danny K
#203927
Ser nu helt godt ud Ole H..

Er du glad for dit tv så?
Skal nemlig have nyt og det er med i mine overvejelser
Af Ole_H
#203947
Danny K skrev:Ser nu helt godt ud Ole H..

Er du glad for dit tv så?
Skal nemlig have nyt og det er med i mine overvejelser
Ja, bestemt. Havde egentlig ikke tanker om at bruge smart tv delen, da jeg troede det ikke var modent nok. Men det spiller max med Netflix og mkv på USB stick.

Billedet og godt. Og strømforbruget super. Der er lidt lyse områder, kanter. Men det et jo et billigt tv til 6000kr.

AS650 i 55" er på tilbud til 8000kr.
Af Danny K
#203952
Ja har godt nok set den til 8000 synes også det er en fornuftig pris og meget tiltalende..
Men er også faldet for samsung h7005 55" men den koster jo 13000.
Men spørgsmålet er bare om samsung er 5000kr mere værd ?
#205276
Panasonic 65ZT60

August 2014 var tidspunktet for at vores nye hus skulle stå færdigbygget.
Jeg skulle selvfølgelig have et nyt fjernsyn og lydsystem, for mit gamle pana PZ80 havde jeg solgt inden jeg flyttede til Norge.

Derfor blev jeg lidt stresset i december og januar måned, da panasonic stoppede plasma produktioen og de sidste skærme blev solgt hurtigt.
Så jet sad og holdte øje med div netbutikker og deres lagerbeholdning på VT60 og ZT60.

Pludselig var alle VT60 væk. Det var faktisk den jeg ville have, pga prisen var lidt lavere end ZT60.

Men så i februar var jeg så heldig at finde en ZT60 til en god pris. Og så endda i 65" hentet hjem fra udlandet.

Jeg har set næsten alle 4K tv idag. Inkl panas nyeste AX900. Jeg har set Oled tv. INGEN slår ZT60. Og mit er ikke engang kalibreret endnu. Det skal lige kører 150-200 timer først.
Men billedet er fantastisk. Og selvom vi har en MEGET lysstærk stue, med 10m langt panarama vindu med syd og 12m fra vandkanten, så er genskind ikke når problem på dagstid. Men på aftenen når det bliver mørkere, bliver den helt magisk.

Så langt har jeg brugt Flatpanals kalibreres indstillinger til VT60. De gør det godt. Men er sikker på at en ægte ISF kalibrering vil løfte den endnu mere.

Al lyden er skjult i væk og loft.
I væggen er der brugt, Speakercraft Cinema aim 3 indbygningshøjtalere til 2 fronter og 1 center. Med 2x6" basser og 2x5,25 mellemtone i hver. Plus en lille diskant. .
Bag sofaen er der 2 stk 8" indbygningshøjtalere i loftet som kan vinkles i den retning jeg ønsker.
Sub har jeg ikke fået bygget ind endnu, men det er næste projekt. Den skal også skjules i væg, nærmest trappen.
Forstærker er en Denon. Afspiller er bare en PS3 indtil videre.
Disse er gemt i et lille teknisk rum, som er bag Tv væggen. Lyd kan styres med fj.btj. til fjernsynet eller mobil/ipad. PS3 er jo trådløs, så jeg skal kun ned i rummet for at skifte dvd.
Vedhæftede filer
Skjermbilde 2014-09-13 kl. 09.51.00.png
Skjermbilde 2014-09-13 kl. 09.51.00.png (334.24 KiB) Vist 19419 gange
Skjermbilde 2014-09-13 kl. 09.21.22.png
Skjermbilde 2014-09-13 kl. 09.21.22.png (864.53 KiB) Vist 19419 gange
Studio Master Panal. Kun i ZT60
Studio Master Panal. Kun i ZT60
Skjermbilde 2014-09-13 kl. 09.22.26.png (525.81 KiB) Vist 19419 gange
Skjermbilde 2014-09-13 kl. 09.18.21.png
Skjermbilde 2014-09-13 kl. 09.18.21.png (874.22 KiB) Vist 19419 gange
Skjermbilde 2014-09-13 kl. 09.17.14.png
Skjermbilde 2014-09-13 kl. 09.17.14.png (353.55 KiB) Vist 19419 gange
Af FDP
#205283
Hej Thomas

Det ser virkeligt lækkert ud, og så er højtaler løsningen virkeligt flot integreret. ;)

Så stort tillykke med at det hele lykkedes for dig. :)

Flemming P
#205288
FDP skrev:Hej Thomas

Det ser virkeligt lækkert ud, og så er højtaler løsningen virkeligt flot integreret. ;)

Så stort tillykke med at det hele lykkedes for dig. :)

Flemming P
Tak Flemming.

Jeg er også meget tilfreds. Jeg er så glad for vi ikke har en tvbænk og gulvhøjtalere stående og fylde.

Eneste jeg ærger mig over, er at jeg fik placeret fronterne for højt.
De skulle flugte med overkant på skærmen. Jeg troede skærmen ville komme til at hænge højere, men sofaen blev lavere, så måtte jeg også hænge skærmen lavere for at hænge i øjenhøjde.. Der var det desværre for sent til flytte højttalerne.

Men pyt.
Af MegaO
#206447
thomasansnes skrev:
FDP skrev:Hej Thomas

Det ser virkeligt lækkert ud, og så er højtaler løsningen virkeligt flot integreret. ;)

Så stort tillykke med at det hele lykkedes for dig. :)

Flemming P
Tak Flemming.

Jeg er også meget tilfreds. Jeg er så glad for vi ikke har en tvbænk og gulvhøjtalere stående og fylde.

Eneste jeg ærger mig over, er at jeg fik placeret fronterne for højt.
De skulle flugte med overkant på skærmen. Jeg troede skærmen ville komme til at hænge højere, men sofaen blev lavere, så måtte jeg også hænge skærmen lavere for at hænge i øjenhøjde.. Der var det desværre for sent til flytte højttalerne.

Men pyt.
Hvad bruger du så "Al den plads" til, hvor der ku' ha' stået nogle store gulvhøjttalere og et glasbord m. alle AV-komponenterne? :)
Af KenniO
#207994
thomasansnes skrev:
FDP skrev:Hej Thomas

Det ser virkeligt lækkert ud, og så er højtaler løsningen virkeligt flot integreret. ;)

Så stort tillykke med at det hele lykkedes for dig. :)

Flemming P
Tak Flemming.

Jeg er også meget tilfreds. Jeg er så glad for vi ikke har en tvbænk og gulvhøjtalere stående og fylde.

Eneste jeg ærger mig over, er at jeg fik placeret fronterne for højt.
De skulle flugte med overkant på skærmen. Jeg troede skærmen ville komme til at hænge højere, men sofaen blev lavere, så måtte jeg også hænge skærmen lavere for at hænge i øjenhøjde.. Der var det desværre for sent til flytte højttalerne.

Men pyt.
Så må du have en ny (læs: højere) sofa, eneste løsning :D

Nyt nyt nyt..

Ps. flot setup :)
Af A.Juhl.H.
#213707
Så vidt jeg kan se, har ingen vist noget fra B&O...

Ved godt deres produkter er dyre og high-end, men det kunne være interessant at se hvordan de opererer.

På forhånd tak!
#220528
Det giver en god effekt. Jeg har selv overvejet at få lidt lys på væggen igen vha. nogle dioder, men det må blive næste projekt efter det nye TV-møbel.
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 14