Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#220130
Vi får en dag alene med Panas OLED i oktober. Datoen mangler lige at blive låst fast.[/quote]

så håber jeg at i gør lidt mere ud af at teste dette OLED end da Torben testede 65cx800 hos Sommer han havde ikke rigtig tid til at teste det helt igennem ikke særligt seriøst syntes jeg,
han skrev dette 65"-modellen viser samme RGB-kurver og gamma-kurver som 55"-modellen gjorde. Skulle jeg indstille TV'et igen, så var jeg nok hoppet på "Biograf" indstillingen i stedet for "THX Cinema", da førstnævnte er mere gearet til justering end sidstnævnte.
Jeg ville nok forvente at man tester i THX Cinema når man calibrerer et tv eller i professional indstillingerne, dette er blevet gjort i mit 65VT50 indstillingerne professional 1 samt professional 2 dette blev ikke gjort da Torben testede 65cx800 hos Sommer.
Og derfor nok med dårlig resultat, og mangelfuld beskrivelse her i denne chat af jeres test af 65 tommer kan jeg desværre ikke bruge til noget særligt, må jeg nok indrømme. :(
#220132
Det var aldrig vores intention at teste 65" modellen fuldt ud, da vi allerede havde testet 55" modellen. Jeg agter ikke at skulle teste hele modelserier blot fordi der kan være forskelle. Jeg målte alle profilerne da jeg så på 65" modellen (men de er ikke smidt her i tråden) og det samme gjorde jeg med 55" modellen. TVet blev justeret ind i dem alle på 55" modellen, men på et eller andet tidspunkt må man jo vælge hvilken profil man vil poste indstillingerne for.

65"-modellen blev justeret ind under besøget, men ikke med en fuld 20-punkt justering - udgangspunktet var jo, at der blev stillet spørgsmålstegn ved farvenøjagtigheden af standardprofilerne og de er jo så blevet målt på begge TV.
#220139
taj skrev:Vi får en dag alene med Panas OLED i oktober. Datoen mangler lige at blive låst fast.
så håber jeg at i gør lidt mere ud af at teste dette OLED end da Torben testede 65cx800 hos Sommer han havde ikke rigtig tid til at teste det helt igennem ikke særligt seriøst syntes jeg,
han skrev dette 65"-modellen viser samme RGB-kurver og gamma-kurver som 55"-modellen gjorde. Skulle jeg indstille TV'et igen, så var jeg nok hoppet på "Biograf" indstillingen i stedet for "THX Cinema", da førstnævnte er mere gearet til justering end sidstnævnte.
Jeg ville nok forvente at man tester i THX Cinema når man calibrerer et tv eller i professional indstillingerne, dette er blevet gjort i mit 65VT50 indstillingerne professional 1 samt professional 2 dette blev ikke gjort da Torben testede 65cx800 hos Sommer.
Og derfor nok med dårlig resultat, og mangelfuld beskrivelse her i denne chat af jeres test af 65 tommer kan jeg desværre ikke bruge til noget særligt, må jeg nok indrømme. :([/quote]

Jeg havde nok også forventet mig en hel del mere fra Torbens besøg hos Sommer - men havde vel inderst inde ikke forventet det anderledes.
#220726
Hvad havde du forventet, Hother?
Torben testede det, som du mente var en fabriksfejl på det første. Det var det, han helt ekstraordinært var der for, fordi du blev ved med at skabe dig over det første resultat.
Det lader til at du aldrig bliver tilfreds før Torben måler det, som du synes der skal måles...
#220728
@Mfede - sikke noget ævl.

Panasonic får håndsamlet et TX-65CX800E (fordi produktionen af dette på det tidspunkt endnu ikke var påbegyndt, og det var ikke muligt at fremskaffe et TX-55CX800E). Panasonic får TV´et transporteret fra Tjekkiet til Sommer A/S for at Torben kunne måle på det TV også. Og tager jeg ikke meget fejl, så forstod Panasonic nok heller ikke helt det game. I mine øjne gjorde Panasonic noget ekstraordinært fordi de sikkert heller ikke kunne forstå resultatet af sidens test - sikkert også set i sammenhæng med alle øvrige tests af dette TV - som faldt en hel del anderledes ud.
#220730
Johnhother skrev:@Mfede - sikke noget ævl.

Panasonic får håndsamlet et TX-65CX800E (fordi produktionen af dette på det tidspunkt endnu ikke var påbegyndt). Panasonic får TV´et transporteret fra Tjekiet til Sommer A/S for at Torben kunne måle på det TV også. Og tager jeg ikke meget fejl, så forstod Panasonic nok heller ikke helt det game.
Jeg er helt ening med Hother, Torben roede så meget rundt i indstillingerne, frem og tilbage at jeg derfor valgte ikke at få dette tv som Torben testede hos Sommer, og jeg venter så stadigvæk på at få leveret mit 65 Cx800 tommer tv <B :s O_O
#220733
Lad mig lige forstå det korrekt: Du mener, at jeg fik ødelagt indstillingerne på det TV, som stod hos Sommer?!? Der er ikke ændret på indstillingerne på deres 65" model i andet end lysstyrke og kontrast på "Biograf" profilen og det kun i ganske svag grad for at se om det opførte sig på samme måde som 55'eren. Er man ulykkelig over ændringerne, så er der er en velfungerende "reset"-funktion. En ny model i samme serie vil med ret stor sandsynlighed være identisk med den jeg så, men lad os nu lige se på fakta: TV'et har ikke fået en dårlig karakter. Den har bare ikke fået topkarakter.

Derudover: Hvis jeg skal bruge ferie og fritid på at teste TV, så forbeholder jeg mig retten til at bestemme hvor meget ekstra arbejde der lægges i at genmåle. Besøget hos Sommer kostede mig personligt en halv feriedag (jaja - buhu), da målingen skulle foregå i dagtimerne, så med mindre nogen begynder at betale for arbejdet her, så er det altså ikke en manøvre jeg laver hver gang nogen ikke er så vilde med resultaterne. Hvis I har mere tid at gøre med til dagligt, så har jeg bunker af måleudstyr som I kan låne mod depositum... ;)
#220734
@Torben, jeg havde sådan set lagt din anmeldelse af CX800 i "Graven". Ikke fordi jeg er enig med dig på ret mange områder, og i særdeleshed fordi jeg selv har TV´et, og har diskutteret din anmeldelse med et par af de engelske anmeldere (som jeg kender fra tidligere). Jeg vil ikke sige at de ryster på hovedet over dine "Findings", men dine resultater stemmer ikke overens, med undtagelse af dimming.

Så kan man sige, at jeg protestere fordi jeg selv har et CX800 - nope. Jeg er heldigvis i den situation, at jeg kunne forære mit TV væk - og købe et der var bedre - men sådan er virkeligheden ikke. 55CX800E er nærmest langt bedre end du nåede frem til, og dokumentationen herfor er ganske stor. Det eneste jeg ønskede mig var troværdighed - også med det tv som Panasonic yderligere stillede til rådighed, for de fatter nok heller ikke dit samlede resultat! At nye målinger på det nævnte TX-65CX800E ville komme op med samme resultat tror jeg ikke et øjeblik på, af flere årsager, Bevares, jeg har ikke lært at kalibrere et TV, men alle kan lære det, og det er ingen videnskab, erfaringen er nok det der tæller mere. Til gengæld kan jeg såmænd godt se på et billede, om der er clouding, banding og alt muligt andet knas - og om farver m.v., er nogenlunde korrekte. Og på alle de brugere som jeg kender er der meget lidt billedfejl på 55CX800E. At der var for mange håndtag at rive i for en egentlig ISF kalibrering er mig forsat en gåde - hvorfor? fordi en engelsk bekendt af mig fik et 55CX802B kalibreret uden problemer. Faktisk var The Calibrator imponeret over at det var strait forward, desuden kunne egentlige anmeldere ISF kalibrere. At du undervejs i din test fik mindst 5 invitationer fra mig til at se og måle på mit 55CX800E - men uhh nej, det tog en halv time at køre til mig. Måske tiden var brugt bedre her, end den halve fridag hos Sommer A/S. Det er blot min tanke, fordi panelet var det samme som du tidligere havde testet på.

Jeg har haft 9 besøgende hos mig, hvoraf jeg i 4 tilfælde, sammen med ganske gravede recordere.dk, folk gennemgik dine kritikpunkter - også de subjektive, her blev til gengæld rystet ret meget på hovedet. Ikke én eneste kunne se clouding, DSE eller banding. De pågældende valgte selv hvad de ville se som testmateriale.

Men resultatet har været for jeres anmeldelse af CX800E, at jeg ikke længere lægger ret meget vægt på jeres anmeldelser, jeg foretrækker nu nogle andre anmeldelser - som jeg kan gennemskue, og som er veldokumentrede.

Jeg synes det er skønt for jer, at I har så mange loyale brugere, men æh.......

Jeg har udvekslet flere PM´s med både dig Torben, og Rasmus. På mig virker det som om, at I vil fremstå som aldeles ufejlbarelge. I givet fald skal jeg lykønske Jer, for i så fald er I de første på kloden.

Men det med din tid osv., den kender jeg selv, jeg har brugt mange hele feriedage for recordere.dk. :)

Jeg orker ikke at bruge mere tid på jeres anmeldelse af 55CX800E - for mig er den tragisk.

God w-e Torben.
#220735
Johnhother skrev:Til gengæld kan jeg såmænd godt se på et billede, om der er clouding, banding og alt muligt andet knas - og om farver m.v., er nogenlunde korrekte. Og på alle de brugere som jeg kender er der meget lidt billedfejl på 55CX800E. At der var for mange håndtag at rive i for en egentlig ISF kalibrering er mig forsat en gåde - hvorfor?
Hvem siger der er for mange håndtag? Jeg skruede på 2 i THX Cinema, så hvor har du fra, at det var svært?

Ting som DSE og clouding kræver ikke andet end et kamera at vise og det kan vel næppe diskuteres hvorvidt det er til stede på den testede model. Vi har vist clouding på mange andre testede eksemplarer og det ER noget der vil forekomme. På samme måde kan du få eksempler der IKKE er plaget af det, så det er et lotteri. Der er adskillige eksempler på folk med samme clouding i andre fora. Måden den dynamiske belysning virker på, kan man vel heller ikke stille spørgsmålstegn ved, og den vil jo medvirke til at clouding er synligt når der tændes for den nederste del.

Der skrives ikke et eneste sted, at CX800 har dårlig billedkvalitet. Vi er helt enige om, at billedet er godt.
#220741
Johnhother skrev:@Mfede - sikke noget ævl.

Panasonic får håndsamlet et TX-65CX800E (fordi produktionen af dette på det tidspunkt endnu ikke var påbegyndt, og det var ikke muligt at fremskaffe et TX-55CX800E). Panasonic får TV´et transporteret fra Tjekkiet til Sommer A/S for at Torben kunne måle på det TV også. Og tager jeg ikke meget fejl, så forstod Panasonic nok heller ikke helt det game. I mine øjne gjorde Panasonic noget ekstraordinært fordi de sikkert heller ikke kunne forstå resultatet af sidens test - sikkert også set i sammenhæng med alle øvrige tests af dette TV - som faldt en hel del anderledes ud.
Efter at have læst flere af dine kommentarer, har jeg lige nogle spørgsmål til dig.
Mener du, at Torben målte forkert med sit måleudstyr? Ja eller nej?
Mener du, at Torben, som efterhånden har kalibreret en ordentligt mængde TV, ikke var dygtig nok til at finde de korrekte indstillinger for dette TV?
Det irriterer mig grænseløst, at du begynder at gisne om, hvad Panasonic mener og synes. Hvis du ikke ved noget om deres holdning i sagen så ti stille. Det giver intet til diskussionen, at du bringer dem med ind i billedet, når du ikke ved noget om, hvad de har sagt til anmeldelserne.
Hvorfor bliver du desuden ved med at nævne, at der har været folk hjemme og kigge på dit TV? Det er ikke det der er blevet målt på, og det er velkendt, at der er variationer fra model til model. Det havde Panasonic også problemer med på deres plasma-modeller, hvor de godkendte en relativt høj brummen samt at der på nogle af modellerne meget nemt kom burn-in.
Din evne til at diskutere er på et irriterende niveau, når du begynder at komme med hentydninger og noget der næsten minder om konspirationsteorier for, hvorfor denne model ikke er blevet anmeldt på samme vis som du ønskede.
Tag en tudekiks og vær glad for, at den model du har stående derhjemme tilsyneladende ikke lider af samme problemer.
#220743
hvis jeg skulle svare på dit indlæg/angreb på Hother så se mit svar

Efter at have læst flere af dine kommentarer, har jeg lige nogle spørgsmål til dig.
Mener du, at Torben målte forkert med sit måleudstyr? Ja eller nej?
(nej men bare ikke grundigt nok)

Mener du, at Torben, som efterhånden har kalibreret en ordentligt mængde TV, ikke var dygtig nok til at finde de korrekte indstillinger for dette TV? (nej men han havde åbenbart ikke tiden eller lysten til at gøre det på en professionalt måde O_O )

Det irriterer mig grænseløst, at du begynder at gisne om, hvad Panasonic mener og synes. Hvis du ikke ved noget om deres holdning i sagen så ti stille. Det giver intet til diskussionen, at du bringer dem med ind i billedet, når du ikke ved noget om, hvad de har sagt til anmeldelserne.
Hvorfor bliver du desuden ved med at nævne, at der har været folk hjemme og kigge på dit TV? Det er ikke det der er blevet målt på, og det er velkendt, at der er variationer fra model til model. Det havde Panasonic også problemer med på deres plasma-modeller, hvor de godkendte en relativt høj brummen samt at der på nogle af modellerne meget nemt kom burn-in.
Din evne til at diskutere er på et irriterende niveau, når du begynder at komme med hentydninger og noget der næsten minder om konspirationsteorier for, hvorfor denne model ikke er blevet anmeldt på samme vis som du ønskede.
Tag en tudekiks og vær glad for, at den model du har stående derhjemme tilsyneladende ikke lider af samme problemer.[/quote]

(dine sidste angreb med irriterende bemærkninger hører ingen steder henne på et offentlig forum, og tag selv dine tudekiks og sæt dig irriteret over i et hjørne og tag en beroligende pille, for du er da helt oppe at ringe :s )

mig og Hother gør bare Torben opmærksom på at hans test af 65CX800 ikke er fyldest gørende, og at Torben klager over at han ikke havde tid til at gøre en hel test, så måtte Torben hellere havde undladt at teste denne 65CX800 jeg har selv fået callibreret alle mine divers 65 tommer tv, så jeg ved godt hvor lang tid at det tager at teste et tv. Men tag lige en dyb ind åndning før du farer til tasterne.
#220745
Mfede skrev:Tag en tudekiks og vær glad for, at den model du har stående derhjemme tilsyneladende ikke lider af samme problemer.
Skulle til at skrive det samme. John er så indebrændt over denne test, og det skal nævnes hver gang tv'et omtales. Selv i hans salgsannonce kommer der en stikpille.

Men det er jo ikke første gang, at han bliver pigesur over at andre ikke synes at det produkt, han har købt, er Guds gave til folket.

Måske han burde læse disse tests lidt mere grundigt, for han får fejltolket mange udtalelser.
#220746
Torben Rasmussen skrev:
Derudover: Hvis jeg skal bruge ferie og fritid på at teste TV, så forbeholder jeg mig retten til at bestemme hvor meget ekstra arbejde der lægges i at genmåle. Besøget hos Sommer kostede mig personligt en halv feriedag (jaja - buhu), da målingen skulle foregå i dagtimerne, så med mindre nogen begynder at betale for arbejdet her, så er det altså ikke en manøvre jeg laver hver gang nogen ikke er så vilde med resultaterne. Hvis I har mere tid at gøre med til dagligt, så har jeg bunker af måleudstyr som I kan låne mod depositum... ;)
Jeg kan nu ikke forstå at du ville lave en "test" under de vilkår, undre det resultat du kom frem til med 55" blandt Panasonic personale, så måtte Panasonic jo bare stille med et 65" som du kunne teste på den normale fremgangsmåde. :)
#220750
Altså, jeg så det jo som goodwill fra min side, at jeg kørte ud og målte på en model når den nu ikke kunne sendes hjem. Det er så blevet vendt til badwill fordi jeg ikke lavede hele testen om. Jeg parkerer den nok dér. Men hold nu tonen sober. Jeg vil ikke redigere indlæg her fra mobilen, men de af jer der måske ikke lige har taget 10 sekunders pause inden I skrev kan jo udøve lidt selvcensur i mellemtiden. Lad være med at gå efter manden. Det gælder alle - også hvis manden man går efter er mig ;)
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11