Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#219088
Du forveksler backlit med local dimming. De to ting er ikke det samme. Af de modeller vi har set på, er det kun JS9505 der har haft local dimming. Backlit betyder blot at dioderne sidder bagved, men ikke at de kan styres individuelt eller i zoner.
Af Japer
#219091
Ja. Var inde og kigge lidt på avsforum og kunne se at local dimming er det ikke. Eller jo på nogen af dem. På engelsk fald som jeg vil gætte på står for full arrary local dimming sådan ca. Det er jo ligesom i gamle dage. Har et w5500 og det er dog kun et 40" men det står ligeså godt på,stort set alle parametre end mange af de nye tv, og det er sådan set om man vil være ved det eller ej. Det er en af de ting man mangler lidt i anmeldelserne, en mere overall vurdering af skærme i forhold til hvor billedet er kommet til. Som de kloge siger er det 1 skridt frem og 2 til tilbage og nogen til siden. Fladere skærme lavere strømforbrug 3 d buede skærme og sikkert flere ting. Nå ja smart tv. Men hvad med billedet hvad med billedet. Detflytter sig ikke. Jo måske med 4 k hdr og de nye ting som kommer. Sort niveau clouding farver motion alt ang. Kalibrering er ikke blevet bedre. Nu er det backlit igen det fortæller vel alt om de sidste 3-4 år siden edge lit vor herre bevares. Og man er faneme så dum man tor man får bedre billede hvert år man kigger på de nye modeller. Men ja større og billigere bedre processing sikkert også. Til detoprindelige spørgsmål. 240 dimming zones i samsung true or false ?
#219099
Jeg synes da netop vi tager hånd om det med den generelle tilstand af billedet med vores nye karakterskala. Så der er jeg ret uenig med din kritik. Skalaen er skruet sådan sammen, at den er almengyldig på tværs af årgange, så du altid vil kunne sammenligne modeller, selvom de kommer fra forskellige serier og år.
#219100
Ja, der er 240 dimming zoner i JS9505, ligesom vi skriver i anmeldelsen og de kan styres lokalt.

Pana skriver at CX800 også har local dimming men med 18 zoner er det en noget grov påstand. Ja, den kan dimme lokalt, men nej det kan ikke bruges til noget.
Af Japer
#219119
Det var ikke ment som den helt store kritik. Tror måske der er nogen brugere på forums som skriver hvos nogen har et tv der er 5 år gammelt at uh ha det har rykket sig så meget og set kan slet ikke sammenlignes . Det vil keg godt nok stille spørgsmålstegn ved. Og i den sammenhæng var det da meget sjovt at få jeres reference med ind i det. Altså hvor står vi praktisk talt idag med billed kvaliteten hvis man kigger overall på billedkvalitet inforholdmtil modellerne 1-4 år tilbage eller mere. Synes fakrisk i mange tilfælde det bliver ringere. Altså der mangler lidt nogen oplysninger forholdsmæssigt til billedkvalitet som den er nu og har været. Det er ligesom vi har taget edge led til os og den forringelse det gav og så sat en streg i sandet på det tidspunkt og så er der vurderet fra der af. Prøv at ta et mellemklasse tv som sony w5500 gi det samme signal og sæt det ved siden af et w805 hvor meget har det så rykket sig. Er 5500 faktisk bedre ? Jeg tror det næsten. Prøv at smid et panasonic pa50 op ved siden af et nyere panasonic plasma kig på naturligheden af billedet. Jeg tror folk vil blive overrasket. Er det det vi vil ha, nogen skal jo kommentere det anmeldelserne hvis det bliver ringere. Det er jo det vi går op i. Vi vil ha bedre billede ikke 3d buede skærme dårligt fungerende smart tv. Mere clouding, tyndere skærme. De prøver med så mange ting producenterne men billedet bliver dårligere. Vi forbrugere ser bare ud til at være hoppet på den og glemt det til fordel for alle de tekniske oplysninger. Ok hdr 4k og oled er på vej. Uanset hvad må det jo gi et plus opad når materialet er der til det. Nåe men er bare irriteret over at man gerne vil købe en skærm hvor man kan få de virkelig fede biograf fornemmelse når man ser film, når man skal sidde og se jaws abernes planet bullit back to the future kung fu hustle ogthe good the bad and the ugly og quentin tarantino wuhhh
#219135
Der er vel ikke noget sted man har slået en steg i sandet. Udviklingen sker konstant, så hvis du VIL lade noget være et pejlemærke så må det vel være de dødsstød man har givet hhv CRT og plasma, samt indtoget af OLED. Jeg ser ikke LED som er paradigmeskifte. Jeg kan ikke pege på et tidspunkt hvor kvaliteten peakede ud over at Pioneer nok kunne være kommet langt med et OLED-panel, for mit eget Kuro står ikke bedre end et OLED-Tv. Men jeg vil medgive at LCD ikke rigtigt flytter sig og det er vel også forventeligt. Den teknologi har nogle ulemper, som du ikke kan komme udenom, så producenterne cirkler lidt rundt i den samme dam og prøver med lidt forskellige gimmicks indtil noget nyt kommer og slår teknologien ihjel.

Men hvordan hænger den her debat sammen med X9005? Mon ikke du burde oprette en tråd til debatten, så det her kan handle om spg til testen.
Brugeravatar
Af KimKaos
#219642
Det lyder som vi skal vente med at købe Sony´s indtil de får bedre hardware med større muskler samt får styr på opdateringen - manglende understøttelse af 23.796 Hz trækker ned i min bog.

Øv-sgu jeg havde ellers planer om at nuppe et af de store hvis prisen ellers var fornuftig når det bliver Black Friday
Brugeravatar
Af KimKaos
#220874
Er der nogen der ved om 23.796 Hz vil blive understøttet i en kommende opdatering?

Hvad Twin Tuner er den del løst eller....?

De lejlighedsvise problemer med fastfrysning og hakken i interfacet kan det løse med ny software eller skal vi bare glemme Sony´s 2015 modeller?

Det er jo snart Black Friday og så skal der kikkes på nyt TV og jeg har længe været lun på Sony - men der er en del problemer og hvis det ikke kan løses via updates så kan det jo være ligegyldigt
#220877
Der er ikke løst nogen issues siden vi publicerede X90 anmeldelsen. Om hastigheden kan løses på den nuværende hardware er nok tvivlsomt. Fastfrysningrne bør dog kunne fikses og der er annonceret "stabilitetsfixes" i næste opdatering.
Brugeravatar
Af KimKaos
#220879
Torben Rasmussen skrev:Der er ikke løst nogen issues siden vi publicerede X90 anmeldelsen. Om hastigheden kan løses på den nuværende hardware er nok tvivlsomt. Fastfrysningrne bør dog kunne fikses og der er annonceret "stabilitetsfixes" i næste opdatering.
Jeg kan godt på deres hjemside se en masse undskyldninger og halve løfter - Damn det er sgu en skam - men det virker som om det nok ikke er super smart at anskaffe sig en Sony 2015 model hvis man vi have et TV uden alt for mange issues.

Jeg havde ellers sat næsen op efter et Sony.