Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#218825
Anmeldelsen af Sony X90C er online. Det er Sony's ultra-slanke design-skærme, der byder på Ultra HD, Android TV og udvidet farverum.
Find testen her: http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 39546532#6

Hvis du har spørgsmål, kommentarer eller tilføjelser, kan de placeres her i tråden og vi skal prøve at vende tilbage på dem.

God fornøjelse med læsningen.
Af LarsCJ
#218833
Interessant anmeldelse.

Når jeg ser på jeres test af TV siden det nye pointsystem blev indført, så virker det ikke til, at nogen af skærmene for alvor brænder igennem. Derfor kunne det være interessant at se dem i forhold til tidligere anmeldelser, hvor der jo var nogle topkarakterer imellem - har I overvejet det, og ville det give mening, at omsætte ældre anmeldelser til det nye pointsystem?
#218838
Vores system er sat op til, at 100% ville blive givet til en skærm, der ikke eksisterer. Den ville tage det bedste fra alle producenterne og forene i ét TV.

Der er flere modeller, der har ret høj score på billedsiden, men eks. på UI og features har de alle indtil flere skavanker som gør at de ikke kan score specielt højt.
#218847
Jeg ved de skriver, at de har tilføjet DR TV, men det er altså en fesen måde at komme dertil. Det er blot HbbTV de har smidt en genvej til. Det er IKKE DR TV.
Af kec2
#219072
Jeg har læst de sidste 2-3 anmeldelser, og jeg sidder tilbage med en følelse af, at skærmene var bedre fro 2-4 år siden.
Er det min mavefornemmelse der er rigtig eller har retorikken blot ændret sig?

Ps. god læsning.
#219073
kec2 skrev:Jeg har læst de sidste 2-3 anmeldelser, og jeg sidder tilbage med en følelse af, at skærmene var bedre fro 2-4 år siden.
Er det min mavefornemmelse der er rigtig eller har retorikken blot ændret sig?
Nok både og. Der er tilføjet så mange funktioner i skærmene, at det nærmest er overvældende. Brugervenligheden lider en del under det, synes jeg. Det virker som om, at der er ikke er nogen der er stoppet og spurgt; hvad er det egentlig vi vil opnå med x og y?

På billedkvaliteten synes jeg ikke fundamentalt der er sket så meget. Vi har selvfølgelig taget springet til 4K-opløsning, men derudover så er de fleste andre billedparametre ikke rigtig markante bedre. En positiv faktor i år er dog at mange producenter er begyndt at bruge bagbelyst LED i deres LCD-modeller.

Så ja, nok også delvist retorik. Man kan godt blive lidt træt af, at producenterne blæser på brugervenlighed i 2-3 generation i træk.
Af Japer
#219081
Okay-.

Vidste ikke sony x85 eller hvad den hedder har det. Går udfra der ikke er ret mange zoner på dem, eller ?

Der står i jeres anmeldelse at der er 240 zoner på samsungs topmodel- Er i sikker på dette tal er det rigtige ? I skriver det er få, men ift. tidligere modeller fra førhen og nu er der ikke mange tv der er oppe på 240 dimming zones. Ok det er et 65" men alligvel mange. Synes bare jeg har læst et sted uden jeg overhovedet er sikker kan ha været et andet tv, men at det kun havde omkirng de 96-120. Men kig tilbage i tiden og find et tv med flere zones. Så hvis det passer såe lyder det da spændende. Hvis du deler 240 zoner op i små rektangler eller firkanter på 65" er det vel egentlig også ok små zoner især i forhold til hvis der er 16 som på nogen af de Panasonics der har det eller førhen med sony som havde ok men ikke i nærheden af 240. Jeg har haft en Sony hx923 og den havde local dimming. Synes bare tit disse skærme kan have problemer med shadow detail eller det havde 923 i hvert fald hvis man ville ha fuldt udbytte af local dimming. Et tv der faktisk kunne vise et ret imponerende billede til tider, men havde nogen stærke sider og for store svage ift. pris osv. Men summa summarum. samsung med 240 zones Right or wrong og er det zoner som vi kender dem fra gamle dage med 240 små "firkanter" med sine egne leds som kan styres individuelt