Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#218230
Købte dette TV for cirka en uge siden og er ganske godt tilfreds med den. I mit optik et virkelig godt billede.

Men jeg har et lille problem med min tilsluttet PC.

Jeg har en surround receiver og alt (PC, PS4, YouSee boks, ChromeCast) kører igennem den og ind i HDMI 2 på TVet.

TVet har lidt svært ved at fastholde 1080 opløsningen fra min PC. Helt umotiveret skifter den ned til en lavere opløsning. Oftest ikke mens jeg aktivt anvender PCen, men det er dog sket en enkelt gang.

Jeg har ved et tilfælde lagt mærke til at der kom ekstra menu punkter under billedindstillinger på TVet når den gør det. Noget med "24 FPS smooth" et eller andet.

Ved at gå ind under "HDMI auto-indstillinger" og vælge "Tilstand1" og efterfølgende tilbage til "Tilstand2" viser den igen korrekt opløsning.
#218231
Hvad mener du med at den skifter ned i en lavere opløsning? TV i sig selv kan jo ikke gøre andet end at opskalere det signal den får fra receiveren. Det lyder mere som om den ikke fanger frekvensen rigtigt. Du bør nok prøve at sætte PC'en direkte i TV'et - det er ikke uset at der er bøvl med samspillet mellem receivere og TV.
#218245
Jeg slås også lidt med et samspil imellem receiveren og mit TX725.
Jeg har også mit Apple tv og Cromecast forbundet til receiveren (Denon AVR-X2100W)

Jeg ser tv via Yousee web-tv, HBO og TV2 play, og streamer det til tv via chromecast. Jeg har erfaret, at kvaliteten på streamingen er væsentlig bedre hvis jeg har chromecast forbundet direkte til tv'et.
Men ser jeg så film på feks. HBO, så er lyden kun i stereo :((
Når chromecast er forbundet til receiveren, har jeg fin surround lyd..
Er det en indstilling i tv eller i receiver jeg skal finde, for at få surround når chromecast er forbundet direkte til tv, eller kan det bare ikke lade sig gøre ??

Mvh
Per
#218260
Torben Rasmussen skrev:Hvad mener du med at den skifter ned i en lavere opløsning? TV i sig selv kan jo ikke gøre andet end at opskalere det signal den får fra receiveren.
Det skal jeg ikke kunne svare på, men opløsningen ændrer sig i hvert fald. Der er absolut ingen tvivl. Det er helt tydeligt på ikoner, tekst, Metro fladen og film der vises.
Det er ikke PCen der er problemet og jeg kunne ikke forestille mig det er surround receiveren, da den har virket upåklagelig med vores gamle TV.

Jeg vil prøve og se om det er samspillet mellem TV og receiver der er årsagen, men symptommet er i hvert fald at opløsningen ændrer sig.
#218263
Torben Rasmussen skrev:Der har været andre indlæg omkring problemer med at få lyden korrekt ud af CXC725, hvor bla. Netflix slet ikke sender lyd ud via SPDIF. Jeg antager, at du kører via ARC?
Ja det kører via ARC, og alt virker, receiver og tv tænder og slukker sammen, lydstyrke på receiveren kan reguleres med tv remote.
Det eneste den ikke vil, er at sende surround lyden til receiveren, når der streames via chromecast..

Og nu er et nyt problem dukket op :(
Nu har jeg forbundet chromecast direkte til tv'et, og nu er lyden på TV2 play ude af sync. ;;)
men kun på hovedkanalen TV2, ikke på Zulu, News og de andre TV2play kanaler..
Også når jeg kører helt uden om receiveren, altså kun bruger tvet's interne højtalere..
#218270
Jeg har lige været i kontakt med TV2, og der er åbenbart problemer med sync. på nogle regioner når man caster til chromecast.. ;;)
Så hvis jeg skifter til region Fyn, så skulle det virke.. Indtil de får det løst på de øvrige regioner..
Nå, men så fik jeg da en eftermiddag til at gå med det.. O-O

Surround problemet kan jeg ikke finde en løsning på, så det må blive tv kanaler i stereo, og HBO via Apple TV, hvor surround virker fint 8)
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8