Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#217919
Torben Rasmussen skrev:Hvis vi lige vælger at antage, at vores udstyr måler korrekt, så har vi jo altså blot at gøre med et TV, som åbenbart ikke er bedre end det vi ser. Jeg synes egentlig, at vi giver lige rigeligt med særbehandling ved at jeg skal køre ud og måle på endnu et eksemplar.

Hother: Det er ærgerligt, at du ikke fik det resultat du håbede på, men med mindre vi antager, at vores udstyr er defekt (og det har nu ellers opført sig ret pænt i alle de øvrige tests), så bør resultatet være retvisende for hvad man kan risikere at få. Dit eksemplar er muligvis bedre og det kan du jo så formidle her, men jeg tager ikke turen ud til dig for at be- eller afkræfte en tese. Så kan vi jo gøre det med enhver test, hvor brugere mener at de har noget der giver markant anderledes resultater end vores test - hvad enten det er positivt eller negativt.
Torben, mine indlæg er bestemt ikke en kritik af jer - jeres test eller jeres testudstyr.. Det er forundring. Forundring i forhold til mine egne ikke helt uerfarne observationer gennem flere år. Og ja, der kan være forskel på også TV produkter.

Jeg er sådan set ikke bekymret for jeres anmeldelse, for alle andre ditto mener noget andet. Men min bekymring går også på køberne af et CX800, som kan risikere at købe noget som ikke lever op til forventningerne pga. Panasonics måske noget haltende kvalitetesstyringssystem.

Og mit tilbud om et besøg hos mig, var nærmest ment som "Kollegial" hygge med lidt TV, og en tese mener jeg ikke at det er.

Men lad nu det ligge :)
#217921
Nejm du skal nu ikke tage det som en kritik. Det var flinkt at tilbyde en test af et andet TV, men min pointe er blot, at der pludselig bliver åbnet for, at vi skal farte rundt og genmåle fordi andre er uenige i resultaterne. Panasonic i Rødovre er lige rundt om hjørnet, så dem kan jeg nemt besøge. Der er lige en 30 minutter ekstra i transport hver vej ud til dig ;)
#217922
Torben Rasmussen skrev:Nejm du skal nu ikke tage det som en kritik. Det var flinkt at tilbyde en test af et andet TV, men min pointe er blot, at der pludselig bliver åbnet for, at vi skal farte rundt og genmåle fordi andre er uenige i resultaterne. Panasonic i Rødovre er lige rundt om hjørnet, så dem kan jeg nemt besøge. Der er lige en 30 minutter ekstra i transport hver vej ud til dig ;)
No sweat Torben :)
#217935
Det er lidt med bekymring, at jeg læser jeres "skæve" test i forhold til andre anmeldelser af CX800, og ang. jeres mistanke om at der kan være brugt forskellige paneler, gør jo et køb til et rent lotteri. :((

Jeg havde udset dette tv som afløser for mit fluebefængte Samsung 8005 der røg retur via Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, ja jeg var rigtig varm på det, nu er intressen dalet til kølig, et køb er nærmeste usandsynlig nu efter jeg har læst denne test, for risikoen for at få et eksemplar som jeres og til en pris på ca. 20.000,- så er lysten der simpelthen ikke.

Dette er ikke hvad jeg kender mærket Panasonic står for i denne prisklasse.

Jeg syntes, at der generelt er opstået en kedelig tendens, kun at gå efter forbrugernes penge uden at levere nogle ordenlige produkter, og dette er på en lang række områder, kedelig som forbruger.
#217937
Fedt. Så skal man som forbruger endnu engang være med i producenternes panel-lotteri.

Nu tilbød forhandleren af den testede model, at Flat Panels kunne få endnu et eksemplar til test/måling, men hvordan står man som forbruger? Som almindelig forbruger, vil man jo ikke have en chance for at overbevise forhandleren om panelet er defekt uden måleudstyr. Og ja, med en så ringe homogenitet af lysfordelingen på en topmodel, vil jeg konsekvent kategorisere panelet til at være defekt.

Tak for advarslen og den dybdegående test, FP. Jeg holder mig væk. CX800 er hermed ikke noget for mig.
#217938
Køb over nettet eller sørg for retur ret hvid der købes i butik.

Skønt med disse anmeldelser. Tak til flatpanels. læser dem med stor interesse.

CX800 blev lige fjernet fra ønskelisten og så kikker jeg igen efter en 700 model. det er vist den der giver mest billede for pengene.

Men køber ikke en fra 700 serien før spdif ud fra netflix virker på de modeller. ( skal bruge det til playbar)
#217940
FlemmingP skrev:Tak for svaret ang. spdif.
Du skriver at 5.1 virker fint.
Jeg benytter en stereo DAC på mit Panasonic cxc725 her er Netflix tavs.
Er det løst på CX800 ?
Jeg har testet den på en Playbar fra Sonos og her rapporterede den 5.1.
#217941
Kaktus-burger skrev:Nu tilbød forhandleren af den testede model, at Flat Panels kunne få endnu et eksemplar til test/måling, men hvordan står man som forbruger? Som almindelig forbruger, vil man jo ikke have en chance for at overbevise forhandleren om panelet er defekt uden måleudstyr. Og ja, med en så ringe homogenitet af lysfordelingen på en topmodel, vil jeg konsekvent kategorisere panelet til at være defekt.
Jeg tror vi skal passe på med at kalde noget for defekt. Hvis vi lige skruer tiden et år tilbage, så var alle de Edge-LED modeller vi har testet sidste år jo også plaget af clouding, så det er ikke noget nyt man pludselig skal forholde sig til. Vi bringer det dog op som en kritik her i år, da ret mange af producenterne er skiftet til bagbelyste paneler (Panasonic inklusive), så nu har vi jo set hvor godt det kan blive. Clouding er ikke så galt som på de rene kantbelyste modeller, men de ret snævre betragtningsvinkler får problemet til at se noget værre ud fra siden. Jeg har haft en del skærme stående de sidste par måneder og CX800 er helt klart den med de snævreste vinkler indtil nu.

Jeg sørgede også for, lige at smide Sonys X90'er op imens jeg havde CX800 for at teste om det var mine gamle øjne, der havde glemt hvordan andre TV så ud, og der er markant forskel på hvor brede vinkler de to kan tåle at blive betragtet fra. Også selvom X90 lider noget mere af clouding (spoiler alert!) end CX800.
#217945
Jeg er noget rystet over hvor stor en indflydelse en enkelt ret negativ anmeldelse har på folks valg af TV - eller i dette tilfælde, fravalg af et TV. Og da specielt ikke, når andre lige så professionelle og troværdige anmeldelser fortæller en anden historie.

Jeg hører bestemt til dem der indtil nu har værdsat Flatpanels anmeldelser, men hvis jeg havde interesse for f.eks. et TV, ville jeg nok aldrig lade en anmeldelse være afgørende for mine valg.

Afgørelsen for mine valg, er mine øjne, mine ønsker til funktionalitet + et par andre ting.

Min opfordring til dem der havde interesse for et CX800, gå ud og check med jeres egne øjne. Tag jeres eget velkendte testmateriale med i form af DVD/BD, bed om at se noget fra diverse TV-kanaler - og døm ud fra det. :)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 11