Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Simon2910
#215972
Tak for god anmeldelse - har især været glad for kalibreringen (har egentlig 8505'eren, men har ikke fundet specifik kalibering til den endnu).
Måske man må spørge ift opgradering af hardware til samsung 2015 generelt og til 8505'eren specifikt: hvad er det der kan opgraderes (hvis noget overhovedet) og er HDR udelukkende tiltænkt dette års topmodel - eller kan det blive tilgængeligt somehow via firmware/hardware opdatering?
Af Diazz
#216030
Torben Rasmussen skrev:Jeg har desværre ikke udstyr til rådighed som understøtter ARC, så det har jeg ikke kunne teste. Der må andre melde sig.
Bare lige for at give en update. Jeg skiftede HDMI-kablet, hvilket ser ud til at fixe problemet :)
Af Caizen
#216032
Jeg har købt et JU7005 (den flade model). Er der nogen der kan få "optag serie" til at virke. Enkeltoptagelser er ikke noget problem, men vælges "optag serie" vises der ikke et optageikon i oversigten og udsendelsen figurerer ikke på oversigten over planlagte optagelser
Af Kenneth85
#216035
Hej. Jeg vil gerne takke jer for jeres test af dette tv. Og som ejer af et f8005 tv er jeg ikke overrasket over for stygt ringe det lyder til at være.
Samme epg fejl som altid, ingen multitasking, en smart Remote som hakker, software som ikke er gennemtestet og mangel på apps og hbb som var i tidligere modeller.
For pokker hvor jeg ikke forstår hvordan du kan holde en så positiv holdning til dette produkt.
Samsung skærme har fejl som de altid giver andre skylden for, Netflix, Yousee og DR. Men sjovt nok er det jo kun fejl ved samsungs skærme og ikke konkurrenternes.
Jeg ville ikke sætte mine penge på at de løser de fejl og mangler du ridser op og jeg skal 100% sikkert ikke spilde mine penge på endnu et halvfærdigt produkt fra Samsung.
Af SamsungFan
#216070
Hej Rasmus og Torben, tester i også 6 serie JU6400 som, måske er pengene værd UHD tv? Set 50JU6400 til 6999 hos elgiganten. Den fik god anmeldelse hos avsforums . Mange tak på forhand
Af digitalt.tv
#216136
Diazz skrev:Har i haft nogle problemer med ARC?

Naar jeg fx set Netflix fra Samsung TV'et og lyder sendes return til min forstaerker er der smaa drop outs paa lyden
Har den til test pt. og har endnu ikke oplevet det problem med min Denon receiver.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#216138
digitalt.tv skrev:
Diazz skrev:Har i haft nogle problemer med ARC?

Naar jeg fx set Netflix fra Samsung TV'et og lyder sendes return til min forstaerker er der smaa drop outs paa lyden
Har den til test pt. og har endnu ikke oplevet det problem med min Denon receiver.
Diazz fandt ud af - i et senere indlæg - at det var kablet den var gal med.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#216202
I anmeldelsen nævner jeg, at der er nogle småbugs med Tizen, som nok bør rettes, men jeg kommer ikke nærmere ind på hvad de er. Dette var med vilje, da anmeldelsen typisk ikke rettes til løbende, så jeg vil i stedet lige smide nogle kommentarer om de issues jeg fandt her:
  • Det blev oplevet ved flere lejligheder, at cursoren på bevægelses-remoten holdt op med at virke, så når man førte den hen over noget "klikbart" så forsvandt den igen.
  • Dobbelt-tryk på "Guide" knappen åbnede altid kanal 149 hos mig, hvilket den også gjorde hvis jeg åbnede "Guide" imens jeg befandt mig i en app (eks. Netflix). En temmelig irrationel og meget lidt brugbar feature.
  • Aktivering af stemmefeedback kunne IKKE slås fra igen. Så hvis du får TV'et til at svare når du udfører en kommando eks. vha. stemmen, så er der ingen måde at slå det fra på igen uden at nulstille TV'et fuldstændigt.
Nu hvor jeg har leget med JS9505 et par dage, så kan jeg også melde tilbage, at det ER Tizen der er lidt sløvt i det og ikke kun processoren. JS9505 har 4 kerner mere at gøre med, men det kører ca. lige så hurtigt som på JU7505, så der må være noget firmware, der skal rettes før det bliver smooth. Til gengæld så virker multitasking på JS9505, og da jeg modtog en firmware-opdatering i går, så kunne det være noget af det der er rettet - det er altid lidt et gætværk.