Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#214913
jacobsan skrev:Så mangler vi "bare" at alle de danske streamingtjenester også bliver lavet klar til Android TV (Nexus Player) og ikke som nu hvor man skal af omveje for at få det til at funge.
+ at HBO Nordic tager sig sammen og bruger den nye (ikke deprecatede) version af google cast protokollen til deres app så den rent faktisk virker sammen med Android TV/Nexus Player.
#215177
Enig - HBO Nordic appen er ikke anvendelig. Alt i alt er jeg dog meget godt tilfreds med min Nexus Player. Den er ikke unik og der er andre enheder, der kan det sammee samt lflere på vej. Men til mit behov og præferencer løser den opgaven OK. Og anvendeligheden vil kun blive bedre når diverse apps er klar til Android-tv. Og når så udviklingen engang i nær fremtid igen har taget et stort spring, så må man jo købe en ny boks. Af samme grund mener jeg i og for sig også at det er tosset at have smart-tv delen indbygget i TV'et. For mig skal et TV basalt set bare levere et godt billede.

PS. Bestilte en controller til min Nexus Player via den danske butik og fik den 2 dage senere - ganske udemærket.
#216000
Ja, Shield lyder interessant, men i Danmark kommer den nok også til at koste 2000kr, så det er næsten 3 gange så meget. Men hvis menuer er hurtigere, apps startere hurtigere etc, så kan det være givet godt ud, men det synes jeg ikke testen går særlig meget i dybden med - mest poppede sætninger, uden reelt indhold :/
#216029
eg har mulighed for at købe et Shield TV med hjem fra USA i midten af Juni, men jeg er lidt usikker på hvad jeg gør med strømstik. Som jeg læser anmeldelserne, så er det en "power brick" - så jeg kan ikke bare bruge et standard EU strømkabel, som jeg ellers har gjort tidligere med fx Apple TV.

Er der nogen, der har læst mere op på den del? Ellers en spændende boks!

En meget gennemført video-anmeldelses kan kan ses her: https://www.youtube.com/watch?v=wFZfCBXw6K4
#216120
jacobsan skrev:Savner dog fortsat bedre app kompatibilitet - fx med TV2 Play og HBO Nordic - og det problem vil vel være det samme med NVIDIA Shield og andre bokse/tv med Android TV...
Vil man ikke have samme muligheder som med en Chromecast?
#216122
frugtkompot skrev:eg har mulighed for at købe et Shield TV med hjem fra USA i midten af Juni, men jeg er lidt usikker på hvad jeg gør med strømstik. Som jeg læser anmeldelserne, så er det en "power brick" - så jeg kan ikke bare bruge et standard EU strømkabel, som jeg ellers har gjort tidligere med fx Apple TV.

Er der nogen, der har læst mere op på den del? Ellers en spændende boks!

En meget gennemført video-anmeldelses kan kan ses her: https://www.youtube.com/watch?v=wFZfCBXw6K4
Selv med en power-brick, så plejer man vel at bruge switch-mode strømforsyninger, så man ikke skal sende forskellige pakker til hhv. EU og USA/UK. Så skal der blot en adapter på selve stikket. Men det er nok værd at sikre sig, at klodsen kan køre på både 110 og 220 V først.
#216123
steen6400 skrev:
jacobsan skrev:Savner dog fortsat bedre app kompatibilitet - fx med TV2 Play og HBO Nordic - og det problem vil vel være det samme med NVIDIA Shield og andre bokse/tv med Android TV...
Vil man ikke have samme muligheder som med en Chromecast?
Jo, den burde fungere ligesom en Chromecast-stick. Det gjorde deres Nexus Player i hvert fald.