Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af laped
#207741
Kan det virkelig passe at man ikke kan se DR's live kanaler med deres app på mit sony TV?

Burde være at meget lille skridt at smide live kanalerne ind sådan man kan slippe for at skulle bruge ekstra penge på en tv pakke.
Af borger
#210404
Hej

Jeg er på udkig efter et smart tv til min far som skal have en DR app og i den forbindelse kigger jeg meget på Sony.
Har det simpelthen en præ-installeret DR app eller er det hbb?
Har det også netflix, hbo nordic og viaplay apps?
Fik du nogensinde svar på dit spm om DR live?

Undskyld sidesporet!

Mvh
Af Michsq
#210405
borger skrev:Hej

Jeg er på udkig efter et smart tv til min far som skal have en DR app og i den forbindelse kigger jeg meget på Sony.
Har det simpelthen en præ-installeret DR app eller er det hbb?
Har det også netflix, hbo nordic og viaplay apps?
Fik du nogensinde svar på dit spm om DR live?

Undskyld sidesporet!

Mvh
Netflix: Ja
Viaplay og HBO: Nej

DR har en app liggende på Sonys tv. Nu har jeg et 2 år gammel Sony efterhånden og ved derfor ikke om appen er anderledes på de nyere udgaver. Appen er dog egentlig bare en kopi af menuen som jeg tilgår via HBB-tv lige på mit TV.
Af jgr
#210409
laped skrev:Kan det virkelig passe at man ikke kan se DR's live kanaler med deres app på mit sony TV?

Burde være at meget lille skridt at smide live kanalerne ind sådan man kan slippe for at skulle bruge ekstra penge på en tv pakke.
Du skal såmænd ikke bruge penge på en TV-pakke hvis du blot vil se DR's kanaler. De er ganske frit tilgængelige med en alm. antenne.
Af laped
#210469
jgr skrev:
laped skrev:Kan det virkelig passe at man ikke kan se DR's live kanaler med deres app på mit sony TV?

Burde være at meget lille skridt at smide live kanalerne ind sådan man kan slippe for at skulle bruge ekstra penge på en tv pakke.
Du skal såmænd ikke bruge penge på en TV-pakke hvis du blot vil se DR's kanaler. De er ganske frit tilgængelige med en alm. antenne.

Ja hvis man har almindelig antenne. Ville være smart hvis de tog den det sidste stykke sådan man også kunne streame deres live kanaler ned igennem wifi.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#210484
laped skrev:Ja hvis man har almindelig antenne. Ville være smart hvis de tog den det sidste stykke sådan man også kunne streame deres live kanaler ned igennem wifi.
+1000 til dette! Jeg har sagt det mange gange til DR. Når DR financieres over licensbetalingen skal man sku da for helvede også kunne modtage tv-kanalerne over internettet direkte på tv-skærmen. :) Det er ikke svært at tilføje, så hvorfor skal folk stadig tvinges over på en gammeldags antenne?

Man kan jo sagtens se DR tv-kanalerne på mobilen.
Af Decipher
#256308
Stadig et problem, eller er det mig, der ikke kan finde live kanalerne i tvets app, selvom det fungerer på tablet app??

Sært med den forskelsbehandling.
Af Beckham
#256330
Tjekkede lige min XE93. Og nej, virker ikke til at man kan køre live tv via appen. Sært, men hvis vi snakker Sony er der jo indbygget Chromecast, så det kan nemt løses..:-)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#256334
Det er jo fordi at DR-TV ikke er en app hos Sony, men blot et sideloadet ikon, som er en genvej til HbbTV. Der er ikke Live-TV i HbbTV.