Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#208274
By the way.. Det med stemmesøgning på dansk, kommer nok lige så snart Android TV lanceres officielt i Danmark. Det virker nemlig på telefoner og tablets allerede nu. Det er dog i beta, men virker fint. Det er bare uden at Google Now kan svare igen, som hun kan på engelsk. Det dukkede op i oktober engang.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#208619
Nagash skrev:
Rasmus Larsen skrev:De nye Harmony kan også styre enheder via bluetooth, WiFi og RF. Du skal bare bruge hubben :)
Ved du om Harmony har fået koderne til at fjernstyre Nexus Player allerede nu? Jeg har nemlig Harmony Ultimate, som jo netop bruger Hub'en.
Nej desværre ikke - og jeg har ikke lige en her på kontoret til at prøve med.
#208620
Nagash skrev:By the way.. Det med stemmesøgning på dansk, kommer nok lige så snart Android TV lanceres officielt i Danmark. Det virker nemlig på telefoner og tablets allerede nu.
Vi krydser fingre :)

Til de nysgerrige så er de første detaljer omkring Sony's Android TV lækket. Producenterne får ikke lov til at lægge skins på Android TV, men det ser ud til at de kommer pre-loaded med en række tjenester. Sony ser ud til at satse helhjertet på at knytte PlayStation op på deres Android TV - rimelig blæret!
http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?suba ... 1417781183
#208688
Ja de har allerede sagt på Google I/O at hverken Android Wear, TV eller Auto må pilles ved på system niveauet, hvertfald indtil videre.

Bliver dog spændende at se om de integrerede løsninger bliver noget værd, især med IPTV support, så kunne man se nogle ret spændende kombinationer med fx en HD Homerun + fjernsyn med Android TV.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#208846
Rigtig spændende app faktisk, der afslører lidt om fremtiden. Jeg har her til morgen prøvet mig lidt frem på redaktionens Nexus Player. App'en er ikke synlig, men den er tilsyneladende installeret. Når jeg går ind i Google Play butikken, får jeg samme besked (at den er installeret på vores Nexus Player). Den kører tilsyneladende som en systemtjeneste.

Hvordan tv-producenterne præcis vil gøre er lidt et mysterie. Man skulle jo tro, at folk blev mødt at Android TV startskærmen, men mange brugere tænder jo stadig tv'et med det primære formål at se tv-kanaler. Det kan godt være man loader op direkte i live-tv-app'en. Who knows :)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#208849
Den del af I/O må jeg have overset. Spændende nok. :) Der er jo flere muligheder, men selvom det er lidt anderledes end i Google TV-dagene, så er jeg stadig ikke særlig tryk ved, at de også tillader set-top-bokse til at køre gennem HDMI. Jeg kan ikke rigtig greje, hvordan det ikke skulle blive noget værre rod. De skulle hellere prøve at tvinge tv-udbyderne over på internetdistribution. Det er den eneste vej fremad herfra - men det er nok nemmere sagt end gjort :)

Har desværre ikke en Homerun-opsætning stående pt. så kan ikke teste det endnu.
#211788
En slutbemærkning til de avancerede brugere: Nexus Player har mulighed for at side-loade apps ved at tilslutte en PC til USB-porten. Det gør det muligt at installere APK’er og det fungerer ganske udmærket,

Ville lige sige at jeg har leget med den funktion og nu har jeg en Tv boks hvor jeg kan se følgende danske stremning tjenester:

HBO Nordic
Cmore Play
TV2 Play ondemand, har ikke live abo.


Det kræver at man har en bluetooth mus eller keyboard som jeg en logitech dinono mini, da nogle af menuserne vender på hovedet.

men kort ofrtalt så kan jeg nu streame HBO, Cmore mv direkte fra palyeren, det er da en first herhjemme på medieafpsillere.!!!

fed HW som kan trække meget!!

der ska leges mere med den

sidelaod er meget nem mere end at lave root, man downlaoder bare.apk og lægger den op på google drev så installere man den fra menuen og vupti så har man installeret enndu en android app.

lække lækker interface endelig i en medieaspiller.

archos media player understøttes native så jeg kan se film fra NAS boksen, alle formater og codes virker ;))))
#211827
Hej daskino,

Super at høre om dine erfaringer med Nexus Player. Jeg har selv én, men er ikke rigtig kommet igang med den endnu. Jeg ønsker netop at bruge den som mediecenter med de funktioner, som du nævner, herunder XMBC, TV2 Play etc., så det lyder godt at det kan lade sig gøre.

Det kan være at jeg får brug for lidt assistance når jeg kaster mig ud i det :o)

Hilsen Jacob
#211829
daskino skrev:Det kræver at man har en bluetooth mus eller keyboard som jeg en logitech dinono mini, da nogle af menuserne vender på hovedet.
Vil du ikke uddybe lidt mere hvorfor det er nødvendigt med et tastatur? Hvorfor vender menuerne på hovedet etc.?
#211844
@jacobsan Du siger bare til!

@Andy

Grunden til jeg har brug for en anden styreenhed end fjernbetjening på Cmore og HBO er at de ikke mappet til interfacen endu, så når jeg laoder dem tror app'en at den er på en smartphone, den ændrer så fra horizontal til vertikal altså dne ligger ned på tv skørmen. For at kunne taste ind brugernavn og password, skal man markere feltet. De kan jeg ikke gøre med fjernbetjeningen så jeg har brug for en mus elle keybaord til at styre muse markørren som dukker frem når man tilslutter musen til playeren. Både fjernbetjening og mus/keyboard virker samtidigt.

jeg bruger så musen til at taste info ind og når jeg har valgt et program starter filmen/serien op i horizontalt igen og fylder hele skærmene så den kan åbenbart godt finde ud af at vise selve content rigtigt.
#213270
Hej Daskino (og I andre),

Jeg arbejder som tidligere nævnt på at få min Nexus Player op at køre som det komplette mediecenter med DR TV, TV2 Play, HBO Nordic, CMORE, Netflix, NAS-streaming m.v. Jeg har brugt en dansk google-konto, fået "developer rights" ved at klikke en masse gange på build nummeret i Settings og jeg har sagt OK til "Unknown sources".

Herefter har jeg fået installeret ES File Explorer, Sideload Launcher, KODI, Netflix og TV2 Play (ved at upload apk-filerne til mit google-drev). Alt virker næsten fint.

Jeg har dog et par problemer:
- Jeg har forsøgt at installere DR TV men når jeg afspiller crasher den ofte. Derudover dukker den ikke op i Sideload Launcher som fx TV2 Play.
- Jeg kan ikke finde ud af at få HBO Nordic installeret. Jeg har forsøgt at finde en .apk til at uploade på mit G-drev, men kan ikke få det til at virke.
- På TV2 Play kan jeg kun afspille TV2 News og Sport. Jeg gætter på at det er pga. rettighedsproblemer, men jeg synes at have læst at du og andre havde fået det til at virke, så I kunne afspille alt indhold.

Håber du kan give et par gode fifs til hvordan jeg kommer videre. På forhånd STORT tak.

Mvh. Jacob