Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af cami
#208143
Rasmus Larsen skrev:De nye Harmony kan også styre enheder via bluetooth, WiFi og RF. Du skal bare bruge hubben :)
Se, det var en god pointe :) Der kan min gamle Harmony ikke være med, men den står også for at skulle udskiftes... Skal bare lige have fundet ud af hvor på mit sofaglasbord Hub'en passer ind, inkl. ledning...

Men, hvad kan den som min iPad og en Chromecast ikke kan? Måske noget med noget transcoding, hvor Chromecasten pt. er afhængig af min NAS?
#208166
AndyK skrev:Har du prøvet at afspille europæisk 50 Hz materiale fra Netflix på Nexus Player og kan den spytte det ud uden at lave frame-rate konvertering til 60 Hz?
Lige nu rapporterer det tv som den er tilsluttet til at den får et 1080p 50Hz signal fra boksen. Umiddelbart så lader det til at boksen selv skifter imellem 50 og 60Hz afhængigt af hvilket land den registrerer man sidder i. Jeg skal dog lige dykke lidt dybere ned i dette for at kunne give et helt konkret svar. 24Hz får man dog ikke ud af den lige nu.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#208167
x99gump skrev:Men hvordan og hvorledes med f.eks. Netflix? Kan man der stadig få adgang til både dansk og amerikansk indhold via Unblock-us osv?
Jeg lovede at vende tilbage på dette efter weekenden, og ja det virker! Jeg gik blot ind i min Unotelly og skiftede til dansk Netflix. Første gang jeg åbnede app'en på Nexus Player frøs den, men jeg lukkede den blot ned og clearede cache. Derefter virkede det. Det er muligt at man ikke behøver at gøre alt dette, men der er i hvert fald hul igennem :)

PS: Jeg lagde lige mærke til, at Unotelly har fået et punkt til Nexus Player nederst, hvor man kan vælge USA og UK. Jeg gider ikke lige lave hele opsætningen forfra, men det kan da være at det gør opsætningen noget nemmere.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#208168
cami skrev:Men, hvad kan den som min iPad og en Chromecast ikke kan? Måske noget med noget transcoding, hvor Chromecasten pt. er afhængig af min NAS?
Den kan håndtere spil. Nexus Player klarer også HEVC og VP9 codecs. Nu har jeg ikke fået prøvet Kodi på den endnu, men jeg vil tro, at den også har lidt flere muskler til lokal streaming.

Men vi er jo lige i startfasen nu. Jeg er sikker på, at Android TV også snart kan håndtere 4K, så det bliver sikkert også en forskel imellem de to. Og så er der jo hele stemmestyringsdelen.

Android TV bygges jo ind i tv-skærme fra 2015 og til den tid vil det sikkert også kunne håndtere tv-kanaler (jeg ved ikke helt hvordan producenterne vil integrere dette).
#208182
Hurra!!! Jeg har lige været oppe at hente min pakke fra USA med en helt ny Nexus Player. Så er der nyt legetøj.
Jeg er ret grøn udi android tv, mediecenter - særligt mht. opsætning af dansk/amerikansk konti - så det er muligt jeg kommer til at stille nogle (dumme) spørgsmål herinde. Så er I advaret :o)

Men fed ser den ud...

/Jacob
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#208186
Du stiller bare løs, så skal jeg prøve at hjælpe. Men hvis du bruger Unotelly til at få adgang til amerikanske tjenester så tror jeg at du lige så godt fra start kan gå ind i deres "Dynamo"-menu og sætte hak ved at Nexus Player skal køre engelsk. Dernæst få oprettet en amerikansk Google Play profil. Når det er gjort skulel Nexus Player opføre sig noget pænere :)
#208189
Rasmus Larsen skrev:
AndyK skrev:Har du prøvet at afspille europæisk 50 Hz materiale fra Netflix på Nexus Player og kan den spytte det ud uden at lave frame-rate konvertering til 60 Hz?
Lige nu rapporterer det tv som den er tilsluttet til at den får et 1080p 50Hz signal fra boksen. Umiddelbart så lader det til at boksen selv skifter imellem 50 og 60Hz afhængigt af hvilket land den registrerer man sidder i. Jeg skal dog lige dykke lidt dybere ned i dette for at kunne give et helt konkret svar. 24Hz får man dog ikke ud af den lige nu.
OK - så håber jeg bare at den ikke er helt låst i forhold til det land den bruges i men kan skifte alt afhængig af hvilken frekvens kildematerialet er i (åbenbart så indtil videre med undtagelse af 24 Hz).
#208190
1. spørgsmål :)
Hvis jeg læser testen rigtig, så behøver man faktisk ikke at anvende UnoTelly for at få adgang til apps på Google Play, sålænge ens Google Play konto blot er amerikansk. Korrekt?

Jeg har nemlig en amerikansk Google Play konto og er primært interesseret i at anvende boksen som mediecenter til at spille lidt spil og streame fra min NAS. Jeg kan fint nøjes med dansk Netflix mv. indtil videre og har således pt ikke behov for at få adgang til amerikansk indhold. Håber det giver mening.

Mvh. Jacob
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#208192
Jo det skulle fungere. Når du først har adgang til amerikansk Google Play, så respekterer Nexus Player som sådan at man er amerikaner.

Men om de så har nogen betydning for dansk Netflix er jeg ikke 100% sikker på. Jeg vil dog tro, at Netflix app'en laver sig eget tjek af din lokalitet, når den loader op. Så mon ikke det vil virke? :)
#208215
Hej igen,
Inden jeg spørger løs, vil jeg lige rose dig for et super arbejde med tests og besvarelse af spørgsmål - FEDT!

Har du leget mere med installation af APK filer og side-loading af apps? Som nævnt vil jeg gerne bruge Nexus Player som mediecenter til at streame fra min NAS. Derfor ville det være fedt hvis man kunne køre XBMC på den uden alt for megen bøvl. Derudover vil jeg også gerne smide TV2 Play og DR TV på den (måske bliver jeg nød til at vente til den er lanceret i DK).

Mvh. Jacob
#208222
Tjae først og fremmest skal du hente XBMC/Kodi til Android her: http://kodi.tv/download/ det skal være x86 versionen.

På din Nexus Player skal du gå ind under Settings->About og så klikke en masse gange på build nummeret til den siger du er udvikler, derefter kan du finde Developer Options på settings menuen og så slå Unknown Sources og ADB Debugging til.

Derefter er der forskellige metoder, du kan bruge et OTG-kabel og et flash-stik og ligge den på der, og så kan du installere en fil manager igennem Google Play: https://play.google.com/store/apps/deta ... ndroid.pop og installere den på den måde.

Du kan også benytte dig af adb-metoden, men det vil nok kræve du selv sætter dig lidt ind i processen om hvordan man gør, da det er lidt for stort et emne at guide om i en forum-post.

Men kort sagt skal du have ADB-driver og program hvilket du kan få fra Google her: http://tools.android.com/download/studio/canary/latest

Start Android Studio og gå ind i SDK manageren(Configure -> SDK Manager) og download adb-driveren.

Derefter tilslutter du nexus playeren din pc, installere driver (ligger i %localappdata%\Android\sdk\extras\google\usb_driver)

gå i kommando prompten og skift bibliotek til adb programmet, cd %localappdata%\Android\sdk\platform-tools og kør kommandoen "adb devices" din nexus player skulle stå der med serienummer og og "unauthorized" (eller lignende)

Derefter kan du lave en adb install -r <stil til kodi.apk> og så burde den skrive på nexus playeren om du vil stole på enheden, det svarer du selvfølgelig ja til, og så kører du kommandoen igen.
Af Nagash
#208229
Rasmus Larsen skrev:De nye Harmony kan også styre enheder via bluetooth, WiFi og RF. Du skal bare bruge hubben :)
Ved du om Harmony har fået koderne til at fjernstyre Nexus Player allerede nu? Jeg har nemlig Harmony Ultimate, som jo netop bruger Hub'en.
#208238
Mange tak for inputs vedr. installation af APK filer og Kodi. Der skal vist bruges lidt tid på det projekt. Måske havde det været nemmere bare at købe en Android stick til NAS streaming og håndtering af DR TV, TV2 Play etc. :)

Mvh. Jacob
#208243
jacobsan skrev:Mange tak for inputs vedr. installation af APK filer og Kodi. Der skal vist bruges lidt tid på det projekt. Måske havde det været nemmere bare at købe en Android stick til NAS streaming og håndtering af DR TV, TV2 Play etc. :)

Mvh. Jacob
Det er en stor mundfuld, også derfor jeg anbefaler du eventuelt kigger efter guides på nettet da de har mere plads til at lave en dybdegående forklaring.

Jeg mener forresten fil-manageren den understøtter SMB(Windows fildeling), så du kan muligvist klare det ved bare at smide dine apk'er op på et share, så behøver du hverken usb-otg eller adb, men har ikke selv prøvet det.