Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#208059
Anmeldelsen af Google Nexus Player er nu online. Det er første afspiller med den nye Android TV-platform, som også kommer til Smart TV fra Sony, Philips og Sharp næste år. I anmeldelsen fokuseres både på Nexus Player som afspiller og Android TV som platform.
Find testen her: http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1416552280

Hvis du har spørgsmål, kommentarer eller tilføjelser, kan de placeres her i tråden og vi skal prøve at vende tilbage på dem.

God fornøjelse med læsningen.
Af x99gump
#208063
Ok, lyder som noget af en blandet fornøjelse...
Jeg mangler bestemt at der kan komme bedre lyd end stereo ud af den! Optisk udgang er for mig ikke et problem, da den vil blive sat til forstærkeren, men at man ikke kan få DD ud af den er lidt trist. Vi må håbe at det kommer i fremtiden...

Min Google konto er af underlige årsager allerede amerikansk, så det er ikke et problem. Det betyder jeg kan købe film etc til amerikanske priser, men også at jeg ikke kan hente diverse danske apps, fordi de ikke er tilgængelige i mit land :-P
Men hvordan og hvorledes med f.eks. Netflix? Kan man der stadig få adgang til både dansk og amerikansk indhold via Unblock-us osv?

Men god anmeldelse! Ser frem til hvordan boksen udvikler sig, hvis de får løst de fleste ting, så skal jeg have en med hjem om et halvt år når forældrene igen skal til usa...
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#208065
Jeg skal ikke afvise, at fejlen ligger her i min ende. Efter 20 minutter gad jeg bare ikke at rode med surround-delen længere, og jeg kan se, at flere noterer, at de heller ikke kan få det til at virke på deres, så jeg tror endnu ikke der er hul igennem. Og hverken Google eller Asus nævner det. Men jeg kan ikke rigtig forestille mig, at det er permanent. Med alle de bugs der er lige nu, så er det vist tydeligt, at Google har andre prioriteter her til at starte med :)

Jeg fik faktisk heller ikke prøvet om jeg efterfølgende kunne skifte til dansk Netflix med DNS-trick, men jeg skal nok lige få prøvet det henover weekenden!
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#208066
Jeg giver i øvrigt også lidt løbende opdateringer her i debattråden omkring Android TV i takt med at platformen udvikler sig. Jeg har selv købt Nexus Player, så den bliver stående hjemme i stuen og skal ikke retur som alle de tv vi tester :)
Brugeravatar
Af KimKaos
#208068
Ikke en helt åndssvag ide og jo smartere man kan lave de bokse jo dummer et TV kan man købe - det kan betyde en større og bedre skærm og så overlade tænkearbejdet til boksen.

Jeg kikkede efter apt-x men kunne ikke se om de havde fået det med.
#208097
KimKaos skrev:
KristofferA skrev:Fin anmeldelse. Det lyder dog lidt foruroligende, at Google holder øje med dine vaner via boksen. :((
Løsningen er at se en masse Apple reklamer -LOL
Jeg vil hellere betale lidt mere for noget der ikke holder øje med alle mine film / tv vaner.
Men det ser ud som om, at denne boks kan alt det som jeg savner fra mit Apple TV. Er netflix oplevelsen bedre end på Apples box? :)
#208098
KristofferA skrev:
KimKaos skrev:
KristofferA skrev:Fin anmeldelse. Det lyder dog lidt foruroligende, at Google holder øje med dine vaner via boksen. :((
Løsningen er at se en masse Apple reklamer -LOL
Jeg vil hellere betale lidt mere for noget der ikke holder øje med alle mine film / tv vaner.
Men det ser ud som om, at denne boks kan alt det som jeg savner fra mit Apple TV. Er netflix oplevelsen bedre end på Apples box? :)
Nej NetFlixs udvalg er lige dårligt uanset hvilken boks du vælger ;)

Du kan dog se langt flere elendige film hvis du vælger amerikansk Netflix.

Men ellers har du ret - Jeg ville også ønske at alle holder op med at snage i hvad vi render rundt og foretager os.
#208099
Rasmus Larsen skrev:Anmeldelsen af Google Nexus Player er nu online. Det er første afspiller med den nye Android TV-platform, som også kommer til Smart TV fra Sony, Philips og Sharp næste år. I anmeldelsen fokuseres både på Nexus Player som afspiller og Android TV som platform.
Find testen her: http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1416552280

Hvis du har spørgsmål, kommentarer eller tilføjelser, kan de placeres her i tråden og vi skal prøve at vende tilbage på dem.

God fornøjelse med læsningen.
Rasmus, er Netflix bedre på Google boksen end på Apple boxen? :)
#208123
KristofferA skrev:Jeg vil hellere betale lidt mere for noget der ikke holder øje med alle mine film / tv vaner.
Men det ser ud som om, at denne boks kan alt det som jeg savner fra mit Apple TV. Er netflix oplevelsen bedre end på Apples box? :)
Jeg tror det handler om personlig præference efterhånden. Netflix app'en på Nexus Player er jo den samme som på f.eks. PS4 og den er blevet ret god efter redesignet, synes jeg.

Mit favorit til Netflix er dog stadig Apple TV fordi:
- Den starter op i Netflix (fordi jeg næsten altid efterlader den her)
- Jeg kan godt lide den der "relateret indhold" linje nederst hver gang man kigger på en film eller tv-serie.
- Jeg kan godt lide kategoriseringerne som er på Apple TV.

Grafisk er brugerfladen på Nexus Player dog pænere lige nu. Jeg kan også godt lide, at anbefalingsmotoren i den nye brugerflade ind i mellem fortæller "If you are in the mood for blablabla" og andre situationsafhængige anbefalinger i stedet for blot "baseret på hvad du tidligere har set". :) Jeg ved ikke om dette er rullet ud til alle, eller om min Netflix-profil bare er med i en tidlig test? (de laver jo A/B-tests ofte).
#208138
Er jeg den eneste der er lidt skuffet over at det er en BT fjernbetjening?

For hvis jeg alligevel skal have fat i en anden fjernbetjening end min harmony, så kan jeg lige så godt hive fat i min iPad eller android tablet (eller iPhone osv...), og så skubbe Netflix, Youtube eller DS Video (Synologys video APP), som hovedsageligt er de APPs jeg bruger, over på en billigere Chromecast.

Hvad er incitatmentet til at købe Player istedet for Chromecast så?
#208142
Tak for et godt review.

Har du prøvet at afspille europæisk 50 Hz materiale fra Netflix på Nexus Player og kan den spytte det ud uden at lave frame-rate konvertering til 60 Hz?