Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#186424
ckn skrev:Hvordan vil I veje ST60 op med et gammelt V10? Er det over niveau billedemæssigt, og hvad lydmæssigt?
Det er en svær sammenligning, da V10 ligger meget langt tilbage i min erindring, så jeg tør næsten ikke lave den, så det bliver med forbehold. Lydmæssigt var Panasonic jo ret godt med i "de gamle dage" hvor skærmene var lidt tykkere. Specielt de dedikerede lydmodeller var ret overbevisende, men jeg mener ikke V10 var en af dem?

På billedfronten synes jeg der er sket en del sager fra generationen hvor V10 indgik, men igen; Panasonic lavede bestemt heller ikke dårlige topmodeller den gang. Du kan dog sagtens forvente forbedringer på billedfronten.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#186427
MigSelv skrev:Hvorfor ikke bruge måleudstyr, der kan måle sortniveauet ? En måling der blot siger mindre end 0,02 ( fordi udstyret ikke kan måle det, og må være mindre, da udstyret ellers normalt runder op ).
Klein K10 måler et niveau på 0,005 cd/m2, altså omkring 6x lavere niveau ( ved 0,03 ).
Klein K10 koster 6-7.000 US dollars fra nyt og stadig en del tusind dollars brugt. Det synes jeg ærlig talt er rimelig unødvendigt for at kunne måle om sortniveauet er 0,01 eller 0,005. Min holdning til dette er uændret i forhold til tidligere. Når vi er nede i dette niveau, så tillægger jeg det ikke særlig meget værdi om vi taler 0,01 eller 0,003 cd/m2. Næste skridt er perfektion - alt derimellem er forfængelighed.
#186428
Sangill skrev:Tak for et godt review.

Kan I fortælle lidt mere om Viaplay appen?

Sagen er den, at jeg ser utroligt meget Hockey(NHL) via Viaplay og derigennem NHL Gamecenter. Gamecenter bliver åbnet i et nyt browservindue når du logger ind via Viaplay.

Er denne funktion også tilgængelig (altså NHL Gamecenter) igennem appen? Såvidt jeg ved gør Gamecenter vidst brug af Silverlight, men det ville være rart at få det afklaret.

På forhånd tak
Uha, jeg må være dig svar skyldig mht. NHL Gamecenter. Det ved jeg simpelthen ikke om er med i Viaplay-appen har diverse producenter. Mht. Viaplay-app'en, så er den dog generelt ganske dårlig. Langsom navigering og en ikke særlig overskueligt opbygget.
#186430
johnsk skrev:Jeg har købt et ST60 og opstillet det i dag. Jeg var godt nok noget nervøs for at blive offer for summen efter at have læst denne tråd, da jeg tror jeg kunne være typen der ville blive rimelig påvirket, hvis jeg kunne høre andet end billedlyden fra TV'et.

Jeg hører ingen summen overhovedet. TV'et er opstillet på anden sal i lejlighed i byen, hvor der generelt er lidt støj fra gaden specielt i dagtimerne. Under afspilning af nogle næsten helt hvide scener (snelandskab) kunne jeg høre en svag summen fra apparatet - men først når jeg stak hovedet helt ned bag TV'et med øret ca. 20 cm. fra kabinettet.

Hvis ikke det ændrer sig kan jeg sige at min ST60 i praktisk forstand er lydløst og at jeg aldrig ville have bemærket en summen medmindre jeg decideret havde lyttet efter den.

At det varierer fra apparat til apparat er lidt trist, synes jeg. Men dette skrevet til beroligelse af dem der som jeg var lidt nervøs ved tanken.

Hvis jeg oplever andre problemer, såsom burn-in, vender jeg tilbage med en rapport.
Tillykke med det nye tv og thumbs op for tilbagemelding! :-)

Vi håber at høre fra flere købere, når de får tv'et hjem, så vi kan komme lidt nærmere, hvordan folk oplever buzzing og evt. retention.
Af Runge
#186539
Jeg har netop købt et ST60 i 50" og må ærligt erkendte eat jeg er en smule skuffet...

Billedet er noget fladt at se på, og selv med Super justeringen fra Recorder.Dk's test er det stadig et kedeligt billede.. Jeg kan modtage HD kanaler fra Yousee og min modtage kvalitet ligger tæt på 100%

Men det værste er hakkeriet på lodrette linjer når der panorers i billedet, det er virkeligt generende, og var også en detalje som der blev nævnt i recorder testen.. jeg fortryder sku en smule at jeg har smidt 9K efter dette tv..

Men jeg har ingen støj, og kan ikke finde ud af hvad den manglende "pvr" er for noget :-)
Af kronholm
#186550
Runge skrev:Jeg har netop købt et ST60 i 50" og må ærligt erkendte eat jeg er en smule skuffet...

Billedet er noget fladt at se på, og selv med Super justeringen fra Recorder.Dk's test er det stadig et kedeligt billede.. Jeg kan modtage HD kanaler fra Yousee og min modtage kvalitet ligger tæt på 100%

Men det værste er hakkeriet på lodrette linjer når der panorers i billedet, det er virkeligt generende, og var også en detalje som der blev nævnt i recorder testen.. jeg fortryder sku en smule at jeg har smidt 9K efter dette tv..

Men jeg har ingen støj, og kan ikke finde ud af hvad den manglende "pvr" er for noget :-)
PVR = så kan du tilslutte en ekstern harddisk, og optage tv imens du sover, er på arbejde eller laver mad, samt sætte live-tv på pause, så du kan lave pølser uden at få stres. Du kan også optage en film på tv2, imens du ser en bluray film eller spiller ps3.
Af dannisther
#186556
Runge skrev:Jeg har netop købt et ST60 i 50" og må ærligt erkendte eat jeg er en smule skuffet...

Billedet er noget fladt at se på, og selv med Super justeringen fra Recorder.Dk's test er det stadig et kedeligt billede.. Jeg kan modtage HD kanaler fra Yousee og min modtage kvalitet ligger tæt på 100%

Men det værste er hakkeriet på lodrette linjer når der panorers i billedet, det er virkeligt generende, og var også en detalje som der blev nævnt i recorder testen.. jeg fortryder sku en smule at jeg har smidt 9K efter dette tv..

Men jeg har ingen støj, og kan ikke finde ud af hvad den manglende "pvr" er for noget :-)

Jeg er uenig med dig i at billedet er fladt, jeg har lige fået sat 65" op, jeg er gået fra en samsung 50"d8005 ps, og der er milevidt forskel i billedet, er virkeligt imponeret over kvaliteten på dette tv.

Panoreringerne synes jeg er utroligt flydende, og ellers kan man jo sætte 24p smooth film på, det gør da i hvert fald en mærkbar forskel.

Jeg oplever heller ingen støj, men det er måske også svært for det meste at overdøve en xbox.

Input lag, der bemærker jeg ikke det store problem med dette, synes det er responsivt, og jeg mærker ingen forskel i forhold til det gamle tv.

synes bestemt at det har været alle penge værd indtil videre.
#186595
James det er Jo netop det pudsige, hvor forskelligt vi opfatter et godt billede..

Jeg kommer fra et 42" hd ready hvor signalet er genereret digitalt gennem yousee boxen. Billedet på st60 er da ok men ikke fantastisk i forhold til det gamle..og min personlige mening er at "normal" er klart bedst til generel TV kiggeri, og true Cinema korrigeret en smule er bedst til f.eks netflix..

Media delen som bla kan vise still Photo fra SD kort kan ikke vise raw filer, men roterer dog selv billedet så det står korrekt..

Skal helt klart have fat i en test dvd for fine tuning, eller måske endda betale mig fra det via en ekspert..

Nogle der kan anbefales, der kommer ud og justerer ..?.
#186784
Runge skrev:Kan det passe at TX-P50ST60Y "kun" er et 50" hertz TV ??

Alle kanaler jeg skifter til viser opløsning og 50 hz f.eks 1920x1080 / 50Hz

Troede ikke at der stadig eksisterede TV der kun var 50Hz og det er da et klart minus
Nej da, det viser blot modtaget signal.
Af Runge
#186802
Ja det slog mig også lige da jeg havde postet :-)

But still... Billedet virker 50hz agtigt, og jeg kan ikke se nogle steder at det er F.eks 100-200 eller 600 hz..

Med mindre 2500 hz focused field drive er svaret
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7