Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af soerenli
#185627
Men pointen er netop, at jeg har set masser af fjernsyn på 3-4årt gammelt pana plasma tv uden på nogen måde at være generet af den meget lave summen!

Men at kunne høre det 4m væk samtidig med at der er normal lyd på tv'et er irriterende!
Og burde vel ikke være normalt?
Jeg har forsøgt at høre det i 2 butikker hvor jeg ikke synes der er noget problem, så måske er det en uheldig model jeg har fået....
Af zappedronningen
#185629
Torben Rasmussen skrev:Burn-in og retention er ikke det samme. Burn-in kommer typisk ikke på den korte tid vi har et Tv, så du kan ikke overføre erfaringer med retention til udsigter til burn-in. Hvor burn-in relaterer til hvor hurtigt en pixel ældes, så relaterer retention til hvor hurtigt noget kan "glemmes" i en pixel.

Det er også lidt forskelligt, hvad der regnes for burn-in. Nogle siger retention er, når en pixel lyser for meget, og burn-in når den lyser for lidt. Det jeg oplevede på mit VT50 var, at logoet først lyste meget kraftigt op et godt stykke tid, og så måske en time efter kom der en mørk skygge fra den hvide del af logoet. Og den skygge kunne være der op til en uge (ca40 timer) efter under en time på kanalen. 2-3 timer og skyggen var der 1-2 uger. Andre siger, det "bare" er (en anden slags) retention ,og at "rigtigt" burn-in ikke eksisterer mere, da det går væk. Men ret ligegyldigt for mig, om det kaldes det ene eller det andet, når det er dage, uger eller måneder om at gå væk og kommer igen så snart logoet er på skærmen igen.
Men det bliver spændende at få nogle meldinger om et halvt års tid mht de mørke skygger. Om jeg tør købe et VT60 sidst på året.
Brugeravatar
Af MigSelv
#185632
Hvorfor ikke bruge måleudstyr, der kan måle sortniveauet ? En måling der blot siger mindre end 0,02 ( fordi udstyret ikke kan måle det, og må være mindre, da udstyret ellers normalt runder op ).
Klein K10 måler et niveau på 0,005 cd/m2, altså omkring 6x lavere niveau ( ved 0,03 ).
#185635
soerenli skrev:Jeg har netop købt et, men skal net og bytte det/ evt returnere det.
Man kan høre buzzing 8m væk fra TV'et hvis lyden er helt slukket.
Jeg har 4m fra sofaen hen til fjernsynet, og hører jeg nyhedder på normal lydstyrke kan man høre buzzing imens - pænt irritrende.
Har se andre pana plasma TV hvor buzzing slet ikke har været så højt
Prøv at se om "buzz'en" kan provokeres væk eller højere, ved at trykke på bagsiden af tv'et. Har med held fået alt buzz væk fra flere plasmaer ved at lege lidt med bagpladen. Mange gange bliver det lille buzz forstærket væsentligt af bagpladen.
#185638
Tak for et godt review.

Kan I fortælle lidt mere om Viaplay appen?

Sagen er den, at jeg ser utroligt meget Hockey(NHL) via Viaplay og derigennem NHL Gamecenter. Gamecenter bliver åbnet i et nyt browservindue når du logger ind via Viaplay.

Er denne funktion også tilgængelig (altså NHL Gamecenter) igennem appen? Såvidt jeg ved gør Gamecenter vidst brug af Silverlight, men det ville være rart at få det afklaret.

På forhånd tak
#185669
Jeg er med på retention og burn-in ikke er det samme, og at det kun er rentention som er muligt at teste over en begrænset periode.
Så vidt jeg har erfaret hænger disse ting dog oftest sammen. Lavere grad af retention fører til lavere risiko for burn-in.

Som mange andre kommer jeg dog til at afvente erfaringerne over det næste halve år inden jeg beslutter mig for at slå til eller ej.
#185752
Kæmpe fejl af Panasonic at fjerne PVR i den her model. Den teknologiske udvikling fører jo til at eksisterende teknologi bliver billigere og mere udbredt over tid - åbenbart ikke hos Panasonic.

ST60'eren rammer rigtigt hos mange i forholdet mellem pris/ydelse, men når en helt basic ting som PVR mangler, så kan det få mange til at hoppe fra. Men nogen er jo nok ligeglad med den funktion og køber det her TV alligevel.

Jeg synes det er en kæmpe merpris for GT60 bare for at få PVR og lille designløft.
#185754
Lindberg skrev:Kæmpe fejl af Panasonic at fjerne PVR i den her model. (...) ST60'eren rammer rigtigt hos mange i forholdet mellem pris/ydelse, men når en helt basic ting som PVR mangler, så kan det få mange til at hoppe fra. Men nogen er jo nok ligeglad med den funktion.
Jeps! Mig for eksempel.

Jeg er FULDSTÆNDIG ligeglad med ALT andet end 2D-performance. For min skyld måtte de også gerne spare tv-tunerne væk og så bruge alle kræfterne på det primære.

Jeg er dog klar over, at jeg tilhører et kontrært mindretal.
#185757
edinger skrev:
Lindberg skrev:Kæmpe fejl af Panasonic at fjerne PVR i den her model. (...) ST60'eren rammer rigtigt hos mange i forholdet mellem pris/ydelse, men når en helt basic ting som PVR mangler, så kan det få mange til at hoppe fra. Men nogen er jo nok ligeglad med den funktion.
Jeps! Mig for eksempel.

Jeg er FULDSTÆNDIG ligeglad med ALT andet end 2D-performance. For min skyld måtte de også gerne spare tv-tunerne væk og så bruge alle kræfterne på det primære.

Jeg er dog klar over, at jeg tilhører et kontrært mindretal.
Det tror jeg ikke du gør. Jeg er præcis af samme mening. 3D, smart tv, pvr og andet ligegyldigt indhold måtte de gerne spare væk. Jeg vil bare have det bedste panel uden alt det andet.
#185770
WhiteDog skrev:
edinger skrev:
Lindberg skrev:Kæmpe fejl af Panasonic at fjerne PVR i den her model. (...) ST60'eren rammer rigtigt hos mange i forholdet mellem pris/ydelse, men når en helt basic ting som PVR mangler, så kan det få mange til at hoppe fra. Men nogen er jo nok ligeglad med den funktion.
Jeps! Mig for eksempel.

Jeg er FULDSTÆNDIG ligeglad med ALT andet end 2D-performance. For min skyld måtte de også gerne spare tv-tunerne væk og så bruge alle kræfterne på det primære.

Jeg er dog klar over, at jeg tilhører et kontrært mindretal.
Det tror jeg ikke du gør. Jeg er præcis af samme mening. 3D, smart tv, pvr og andet ligegyldigt indhold måtte de gerne spare væk. Jeg vil bare have det bedste panel uden alt det andet.

Tja, det betyder vel at de også kan spare fjernbetjeningen væk, om bare billedet er godt..?.....

Jeg er helt på linie med Lindberg; om man sparer noget, som i 2013, er ganske essensielt, her i blandt PVR, så skyder man sig selv i foden af spareiver :((
#185771
JesperAndersen skrev:Tja, det betyder vel at de også kan spare fjernbetjeningen væk, om bare billedet er godt..?.....

Jeg er helt på linie med Lindberg; om man sparer noget, som i 2013, er ganske essensielt, her i blandt PVR, så skyder man sig selv i foden af spareiver
Helt enig. Der, hvor vandene skiller, er i definitionen af, hvad der er essentielt. Jeg mener fx, at en fjernbetjening er ret så essentiel ;)
#185772
Jeg er af den holdning, at hvis jeg bare kan få indmaden, så kan jeg selv bygge kabinettet op af ler og flamingo. Hvis jeg altså vil have noget kabinet. O_O

Ej...

Alle dem der siger pvr og smart-tv osv ikke betyder en skid, de har jo normalt en hdd-recorder/tuner med smart-tv osv til at stå ved siden af. Det kan vel ikke rigtigt diskuteres at såfremt det hele kan bygges ind i tv'et, så ville det være mere praktisk? Tror ikke nødvendigvis at producenterne ville lave tv'et bedre ved at undlade smart-tv, tunere og pvr, de ville nok bare blive billigere. Men det er jo nok konsekvensen når man køber main-stream produkter.

Synes dog at når Panasonic har sagt A med deres ST50'er model, så må de også sige B med deres ST60'er. De dummede sig åbenbart ved at sætte PVR i St50'eren til at starte med, og nu dummer de sig igen ved at fjerne det fra ST60'eren.

Til JesperAndersen:

Det er netop ikke i spareiver at de har fjernet PVR. Det er for at "tvinge" folk til at købe de dyre modeller istedet, for dem tjener de flest penge på. Det er dog ikke noget jeg vil finde mig i, så min ST60'er blev afbestilt da jeg fandt ud af at de fjernede en så standard funktion i et moderne tv, som PVR er.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7