Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#185593
Anmeldelsen af Panasonic ST60 er nu online. ST60 er Panasonics value-for-money plasma-tv, som kommer med Smart Viera-platformen med tv-apps og 3D-understøttelse.
Find testen her: http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1366731379

Hvis du har spørgsmål, kommentarer eller tilføjelser, kan de placeres her i tråden og vi skal prøve at vende tilbage på dem.

God fornøjelse med læsningen 8)
#185597
kronholm skrev:Under negativ bør man vel nævne at der ikke er pvr længere, ligesom der var i st50.
Sikke en spøjst ting at sparer væk - men ligesom sidste år mangler ST60'eren noget, som kun de dyrere modeller har :) Udemærket bytte når nu billedet er så skarpt!!

Fantastisk test igen ;)
#185598
Tja... Der skulle jo være bedre billede, bedre filter, hurtigere smart-tv, pænere design, bedre inputlag, twin-tuner på vt og zt, så synes nu der er rigeligt med fordele ved at vælge dem, fremfor st60.

Synes bare det er lidt "WAAAAAAAAAAH" i 2013 at fjerne noget som PVR. Det er altså noget som samsung havde helt ned i deres 5'serie i 2012. I mit hoved er smart-tv = netflix, viaplay og usb-optagelse. Så kan det godt være det med usb ikke nødvendigvis hører under "smart-tv" genren, men ikke desto mindre finder jeg det smart. :D
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#185605
Ja, det virker som en lidt spøjs mangel, men det kan jo skyldes, at man ønsker differentiere modellerne lidt mere end hvad man kan gøre på design og billedkvalitet. Med den nye serie er billedkvaliteten på ST60 så høj, at det måske kan være svært at retfærdiggøre merprisen på de større modeller, så det har måske været nødvendigt at tilbyde flere features på de større modeller i stedet (eller rettere: Færre features på de mindre modeller).
#185622
Tak for endnu en super test Rasmus.
Lyder til du er lige så begejstret som HDTV. Særligt glad for at høre det går den rigtige vej med hensyn til retention og burn-in.

Nu glæder jeg mig endnu mere til at læse testen for VT60 :-)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#185623
Burn-in og retention er ikke det samme. Burn-in kommer typisk ikke på den korte tid vi har et Tv, så du kan ikke overføre erfaringer med retention til udsigter til burn-in. Hvor burn-in relaterer til hvor hurtigt en pixel ældes, så relaterer retention til hvor hurtigt noget kan "glemmes" i en pixel.
#185625
Jeg har netop købt et, men skal net og bytte det/ evt returnere det.
Man kan høre buzzing 8m væk fra TV'et hvis lyden er helt slukket.
Jeg har 4m fra sofaen hen til fjernsynet, og hører jeg nyhedder på normal lydstyrke kan man høre buzzing imens - pænt irritrende.
Har se andre pana plasma TV hvor buzzing slet ikke har været så højt
#185626
soerenli skrev:Jeg har netop købt et, men skal net og bytte det/ evt returnere det.
Man kan høre buzzing 8m væk fra TV'et hvis lyden er helt slukket.
Jeg har 4m fra sofaen hen til fjernsynet, og hører jeg nyhedder på normal lydstyrke kan man høre buzzing imens - pænt irritrende.
Har se andre pana plasma TV hvor buzzing slet ikke har været så højt
AV-Blog skrev:
Støj (panelstøj og blæserstøj)

Lad det være sagt med det samme – du kan ikke bruge min vurdering af støjniveauet på et ST60 til særlig meget. Gennem de seneste år har jeg haft utallige plasma TV med og uden blæsere hjemme, og uanset om jeg har kunnet høre dem eller ej, så har det aldrig generet mig nok til at være en dealbreaker. Lydfølsomhed er så personligt at man man blive underholdt i timevis på diskussionsfora hvor brugerne kan gå fra ikke at kunne høre det mindste til at støjen overdøver TV lyden ved normal volumen.

ST60 er passivt kølet og har ikke indbyggede blæsere. Det betyder at den eneste kilde til støj er den summen som høres fra panel og strømforsyning, og som stiger i niveau jo mere lys skærmen skal generere. Støjniveauet var så tæt på hvad vi har oplevet på tidligere Panasonic skærme, særligt ST50, at denne godt kan bruges som referenceramme. Med andre ord: Hvis du har haft eller set en ST50 og fundet at den støjede for meget til at du kunne acceptere det, så vil du sikkert opleve det samme med ST60. Tilsvarende gælder, at hvis du har haft et plasma TV før og er bekendt med at panelet summer lidt og ikke har været generet af det, så vil du næppe heller have problemer med denne skærm.

Jeg var ikke på noget tidspunkt generet af støj fra den testede 50 tommer model i daglig brug, men ved helt hvide testbilleder uden lyd på er det tydeligt at der er et vist niveau af plasma buzz.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7